Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: A3 Remus-pijp

  1. #1

    Standaard A3 Remus-pijp

    Ik heb een man die onder zn A3 een remus pijp heeft zitten (2x rond chroom eindstuk) en deze net voor zn vrouw heeft gekocht. ze zijn hier niet zo kapot van en willen een standaard pijp. nou wil hij dus ruilen met me. het enige probleem is, is dat hij in groningen woont, maar goed dat heb ik wel voor een remus pijp over. de auto heeft 60.000 km gelopen dus het zal wel meevallen met de slijtage.

    mijn vraag was of het een kwestie is van op de brug/krik eronderuit halen van beide pijpen en weer vastschroeven of is het meer werk ivm de remus pijp ?

    mijn 2e vraag is: onder een golf IV en een A3 zit er geen uitsparing in de bumper en hangt een after-market pijp er heel lelijk onder...... als ik een uitsparing in mn bumperlijst zaag kan ik dan de remus pijp hoger hangen zodat de sierstukken hierin komen te hangen of is de pot hier te groot voor ?......

  2. #2

    Standaard

    Alleen einddemper of vanaf kat...
    Volgens mij vormen middeldemper en einddemper origineel 1 geheel. In de verbindingsklem bij de achteras (grofweg) kun je hem doorzagen om een andere einddemper te monteren. Sowieso dus even nagaan of het vanaf kat is of alleen een einddemper en waar die bevestigd zit.
    Wanneer het vanaf kat is, zou ik even onder de auto kijken hoe de uitlaat voorbij de achteras komt en hoe je deze zou kunnen verwijderen...

    Remus einddempers benutten vaak de beschikbare ruimte niet zo efficient als een origineel. Vaak zijn ze daardoor ook hoger dan een originele demper, dus of het mogelijk is hem hoger te hangen?
    En sluit de ingaande pijp nog goed op de demper aan? Wanneer je een uitlaat onder spanning eronder gaat hangen, zal hij niet lang meegaan...
    Verder is het waarschijnlijk nodig de ophangpunten voor de ophangrubbers te veranderen (altijd aan de demper, nooit aan de auto! maar dat spreekt voor zich) om de demper hoger te hangen.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Een buurman hier had een Remus einddemper onder zin Golf IV, dat ding hing eronder of ze een slechte dag hadden gehad bij de KwikFit. Heb hem er eens naar gevraagd, toen bleek dat het niet anders kon omdat-ie eigenlijk niet paste zonder een hoop hak- en breekwerk. Weet niet of het waar is, maar hij is nu aan het sparen voor een EPS-systeem...

    Tom

  4. #4
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    En remus is nou ook alweer niet zo'n supermerk!

    kheb zelf wel een remus onder mijn A4 hangen en die hangt er echt superstrak onder dus het kan wel!
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  5. #5
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chaos
    En remus is nou ook alweer niet zo'n supermerk!

    kheb zelf wel een remus onder mijn A4 hangen en die hangt er echt superstrak onder dus het kan wel!
    Dus toch ik vroeg me dat al af (zie je "voorstelen")
    Ik vind die pijp van jou (chaos) er echt heel mooi onder hangen

    Ikzelf heb onder de Audi een EPS, ik vind het geluid wel mooier dan de Remus die ik onder m'n kadett-GT had (maar hij is ook een stuk luider :shock: en dat kan nog maar net)

    Grtz. Arlo
    One liter, driver's licence eater...



  6. #6

    Standaard

    Hier staat overigens een beschrijving van hoe een sportuitlaat gemonteerd moet worden voor de A3:
    Eisenmann Technik
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  7. #7

    Standaard

    Ben niet zo'n fan van Remus, doe mij maar supersprint of een EPS-pijp. Klinkt velen malen beter !! :BIG:

  8. Ad
  9. #8

  10. #9

    Standaard

    Laat me raden, die worden niet met CE of ABE voor Duitsland geleverd... Ziet er wel aanzienlijk beter uit dan de standaard Remus (of Sebring), want die zijn gewoon... uh, lomp.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •