Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Slechte radio ontvangst: Radio, antenne of bekabeling?

  1. #1
    Shockstrut's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    172
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5
    Land
    Land

    Standaard Slechte radio ontvangst: Radio, antenne of bekabeling?

    Ik heb mijn A3 een paar dagen geleden in ontvangst genomen en nu is het mij opgevallen dat de radio-ontvangst nogal dramatisch is. Ik kan eigenlijk alleen 538, Sky, 100% NL en een lokale zender uit Assen ontvangen. Alle andere zenders kan ik met moeite handmatig instellen, maar bevatten dan alsnog veel ruis. Nu heb ik een Sony CDX-L410 radio, dus niet het nieuwste. Onze andere auto (Ibiza uit 2005 met een Pioneer radio) heeft nergens last van en ontvangst alles perfect. De ontvangst hier in Amsterdam moet dus wel prima zijn.

    Nu heb ik het een en ander gelezen over dit probleem en er wordt dan meestal gewezen naar een aparte voeding voor de antenne en/of een kapot printplaatje van de antenne-versterker. Nu weet ik alleen niet of dit ook bij mij van toepassing kan zijn, dus gaarna hoor ik jullie advies/tips over het volgende:

    a) Heb ik zo´n antenne die gebruik maakt van een versterker/ extra stroomvoorziening?
    b) Hebben jullie tips hoe ik dit probleem kan oplossen en/of kan testen waar het probleem precies in zit?

    Bijgaand een paar foto´s die jullie misschien meer zeggen dan mij

    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Shockstrut; 05-03-12 om 15:34.
    Porsche Boxster GTS V6 3.4LRS5 V8 4.2LTT 2.0 TFSI Pro Line S-TronicA3 1.8 Ambition

  2. #2
    Audi_R1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    33
    Posts
    635
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Slecht radio ontvangst: Radio, antenne of bekabeling?

    Mooie auto hoor zo'n facelift! Wees er zuinig op.

    Op je vraag over de slechte ontvangst: Simpel en eenvoudig. Het antwoord is te vinden op foto 2.

    Om duidelijk te zijn, zo'n korte antenne ziet in vele ogen stukken beter uit maar het komt de ontvangst absoluut niet ten goede.
    Hoe korte je antenne, hoe slechter de ontvangst zal zijn.

    Zelf heb ik een antenne versterker ingebouwd achter de radio. Deze zijn verkrijgbaar bij diverse automateriaalzaken en dat zou KUNNEN helpen.
    Voor optimale ontvangst zul je toch moeten overstappen op een antenne met dezelfde lengte als origineel.
    Car: Audi A3 8L 1.8 92kW/125PK || Audi A4 B7 1.8T stage1 195PK/300Nm
    Bike: Yamaha R1 RN01 (1998) 110kW/150PK
    (audiforum.audi_R1@hotmail.nl)

  3. #3
    Shockstrut's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    172
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5
    Land
    Land

    Standaard Re: Slecht radio ontvangst: Radio, antenne of bekabeling?

    Bedankt! ben er ook erg blij mee. Zeer mooi kleurtje en héérlijke stoelen

    Hmm.. is zo´n versterker makkelijker erachter te zetten? en/of zorgt een originele antenne toch nog voor een beter bereik? Al moet ik dan ook uitzoeken hoe ik die erop zet. Vond zo´n korte antenne wel makkelijk, maar zodra het mijn ontvangst verkl** ben ik hem liever kwijt.
    Porsche Boxster GTS V6 3.4LRS5 V8 4.2LTT 2.0 TFSI Pro Line S-TronicA3 1.8 Ambition

  4. #4
    Shockstrut's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    172
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5
    Land
    Land

    Standaard Re: Slecht radio ontvangst: Radio, antenne of bekabeling?

    Vanmorgen nog even naar de antenne gekeken en deze kan ik er zo afdraaien. Later vandaag maar even langs de Halfords rijden voor een universele antenne, een originele zal wel prijzig zijn.

    Edit:
    Heb een originele antenne voor €10,- gevonden bij een onderdelenhandelaar Hoop deze voor het weekend binnen te hebben. Topic mag dicht wat mij betreft.
    Laatst gewijzigd door Shockstrut; 07-03-12 om 10:46.
    Porsche Boxster GTS V6 3.4LRS5 V8 4.2LTT 2.0 TFSI Pro Line S-TronicA3 1.8 Ambition

  5. #5
    Phille's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    90
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Slecht radio ontvangst: Radio, antenne of bekabeling?

    Ik heb een antenne die maar half zo lang is als die van jou en heb perfecte ontvangst. Weet ook niet waaraan het kan liggen dan...


  6. #6
    Ricardo1800t's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Posts
    764
    Kudos
    22
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Slecht radio ontvangst: Radio, antenne of bekabeling?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audifreakje07 Bekijk Berichten
    Op je vraag over de slechte ontvangst: Simpel en eenvoudig. Het antwoord is te vinden op foto 2.

    Om duidelijk te zijn, zo'n korte antenne ziet in vele ogen stukken beter uit maar het komt de ontvangst absoluut niet ten goede.
    Hoe korte je antenne, hoe slechter de ontvangst zal zijn.

    Zelf heb ik een antenne versterker ingebouwd achter de radio. Deze zijn verkrijgbaar bij diverse automateriaalzaken en dat zou KUNNEN helpen.
    Voor optimale ontvangst zul je toch moeten overstappen op een antenne met dezelfde lengte als origineel.
    Niet helemaal mee eens, er rijden op het werk auto's rond met een dopje op het dak (of de BMW vleugel) als antenne en die hebben beter ontvangst dan ik. Ik zou zeggen kijk de bekabeling na, controleer verbinding van het stekkertje en eventueel aansluiting van de antenne zelf.
    Audi A3 1.8T 132kW APP 05-2000

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    63
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Slecht radio ontvangst: Radio, antenne of bekabeling?

    ik denk als de zender in smilde weer klaar is t ook wel beter word

  8. Ad
  9. #8
    Audi_R1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    33
    Posts
    635
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Slecht radio ontvangst: Radio, antenne of bekabeling?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ricardo1800t Bekijk Berichten
    Niet helemaal mee eens, er rijden op het werk auto's rond met een dopje op het dak (of de BMW vleugel) als antenne en die hebben beter ontvangst dan ik. Ik zou zeggen kijk de bekabeling na, controleer verbinding van het stekkertje en eventueel aansluiting van de antenne zelf.

    Ik had het ook niet over die 'vinnen' die ze tegenwoordig op BMW, Audi (en weet ik niet wat voor merken) gebruiken. Het ging puur over de vervangende spriet ter vervanging voor de originele, lange spriet. Daar geldt toch echt wel hoe korter, hoe slechter de ontvangst.

    Er bestaan wel oplossingen, dus iemand die absoluut geen originele lange 'spriet' wil en toch goede ontvangst vinden ook wel een goede oplossing.
    Car: Audi A3 8L 1.8 92kW/125PK || Audi A4 B7 1.8T stage1 195PK/300Nm
    Bike: Yamaha R1 RN01 (1998) 110kW/150PK
    (audiforum.audi_R1@hotmail.nl)

  10. #9
    Phille's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    90
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Slecht radio ontvangst: Radio, antenne of bekabeling?

    Ik heb ook enkel die lange spriet afgedraaid en een korte chroom antenne op geplaatst (ongeveer 5 cm) en de ontvangst is niets veranderd tegenover de originele lange spriet...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •