Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Zoom bij sturen

  1. #1

    Standaard Zoom bij sturen

    Hallo allemaal,

    Ik vroeg me het volgende af, als ik in mn Audi naar rechts stuur, hoor ik een zoom (het is tevens wel pas boven een bepaalde snelheid vanaf ong. 50 km/h) ik merk verder niets in het sturen ik vindt het vrij irritant omdat ik er maar niet achter kan komen wat het is, als ik gewoon recht door ga hoor je niets en als ik naar links stuur is ie ook helemaal stil, als iemand weet wat het probleem is en/of een oplossing oid. heeft zou ik dat graag willen weten en de temperatuur blijft hangen tussen de 70/80 graden nu denk ik dat het gewoon de thermostaat is en ik las dat dat zelf op te lossen is, ook al ben je niet zo handig (zoals ik ben)


    Alvast bedankt,

    G. de Jong

    PS. ik heb al even snel rond het forum gekeken voor een dergelijke topic met dit probleem maar nog niet echt iets kunnen vinden.

  2. #2
    Phille's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    90
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Zoom bij sturen

    Bij mij blijft de temperatuur ook hangen tussen de 70/80, maar die zoom waar je over praat heb ik niet. Misschien gewoon iets waar je wiel lichtjes hapert?

  3. #3
    a4drieliter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    5.688
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Zoom bij sturen

    Waarschijnlijk het linker voor- of achter- wiellager niet meer zo fris.
    Dus....

  4. #4

    Standaard Re: Zoom bij sturen

    Ik ging vandaag inderdaad eens wat beter luisteren, ik heb het idee dat er wellicht een remblokje lichtjes tegen de schijf aan komt als ik naar rechts stuur dat is opzich mogelijk toch? Aangezien deze bij de volgende APK vervangen moeten worden.

  5. #5
    Ricardo1800t's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Posts
    764
    Kudos
    22
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Zoom bij sturen

    Temperatuur is de thermostaat, heb ik ook. Op de snelweg zit ie op 70 graden omdat ie de koelleiding open gooit. Kan verder geen kwaad aldus chef garage.
    Audi A3 1.8T 132kW APP 05-2000


  6. #6
    Kaboutermans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    33
    Posts
    2.456
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Zoom bij sturen

    Zoom is 90% kans de wiellager had zelf precies het zelfde wiellager vervangen heeft de zoom weg genomen. Wanneer je remblok de schijf raakt zal dit een veel vervelender geluid maken. Meer metaal op metaal, eerder maakt het blok tegen de schijf als het goed is geen geluid. Ook zal je al snel groeven zien ontstaan in je schijf. Wanneer je remblok aanloopt direct naar de garage dan is de schijf mogelijk nog te redden.
    A3 8L 1.8T chipped by Hartog!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •