Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: Uitlaatsierstuk

  1. #1
    Phille's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    90
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3

    Standaard Uitlaatsierstuk

    Ik zit met het idee om een uitlaat te monteren op mijn Audi A3 8L 1.9 TDI. Ik twijfel nog als ik enkel voor het uiterlijk ga (dus enkel sierstuk) of als ik er ook een mooi geluid bij wil. Dit omdat ik niet zeker weet of een mooi geluid wel mogelijk is met een TDI.

    Iemand die hier ervaring mee heeft? Ik had graag een iets zwaardere klank gehad uit men uitlaat, maar zeker geen overdreven 'tuning' geluid! Is het dan voldoende om een andere einddemper te laten steken of moet ik aan de kat starten? Graag had ik hierover jullie advies.

    Wat vinden jullie trouwens van deze uitlaten? Mijn voorkeur gaat uit naar de rechtse foto, denk dat dit de gemakkelijkste oplossing is want als ik het linkse wil moet ik toch al één en ander gaan veranderen of niet?
    Vergelijking uitlaat.jpg

  2. #2
    Audi_R1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    33
    Posts
    635
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitlaatsierstuk

    Het sierstuk zoals op de rechtse foto heb ik ook onder mijn A3. Zoek eens op ATU en dan vind je het wel denk ik.
    Car: Audi A3 8L 1.8 92kW/125PK || Audi A4 B7 1.8T stage1 195PK/300Nm
    Bike: Yamaha R1 RN01 (1998) 110kW/150PK
    (audiforum.audi_R1@hotmail.nl)

  3. #3
    GO FAST
    Guest

    Standaard Re: Uitlaatsierstuk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audifreakje07 Bekijk Berichten
    Het sierstuk zoals op de rechtse foto heb ik ook onder mijn A3. Zoek eens op ATU en dan vind je het wel denk ik.
    Wat heeft dat jou gekost en zou dat passen op een TDI?
    Ik heb namelijk een S3 bumper liggen en wil dat zo oem mogelijk eruit laten zien.

  4. #4
    Phille's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    90
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Uitlaatsierstuk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lunatic Bekijk Berichten
    Wat heeft dat jou gekost en zou dat passen op een TDI?
    Ik heb namelijk een S3 bumper liggen en wil dat zo oem mogelijk eruit laten zien.
    Ik laat het doen op een TDI. Heb prijs laten maken voor het sierstuk en een stuk van mijn bumper uit te frezen, kwam op ongeveer 100 euro.

  5. #5
    GO FAST
    Guest

    Standaard Re: Uitlaatsierstuk

    Ik had laatst een filmpje op youtube gezien waarvan de onderste bumper gedeelte van een b7 a4 avant op een A3 8L bumper had gezet, zag er echt heel goed en oem uit!


  6. #6
    GO FAST
    Guest

    Standaard Re: Uitlaatsierstuk


  7. #7
    Phille's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    90
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Uitlaatsierstuk

    Update: Dit weekend langsgeweest bij Skytune in Maldegem en na wat proberen ontdekt dat een sierstuk op een TDI niet mogelijk is omdat de originele uitlaatpijpen te klein zijn en te dicht bij elkaar zitten. Daarom moet de hele einddemper vervangen worden als je een sierstuk wil op je A3 8L TDI. Bij hun kwam dat op 320 euro inclusief montage en attest voor de keuring.

  8. Ad
  9. #8
    Audi_R1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    33
    Posts
    635
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitlaatsierstuk

    @Phille, Je beschikt waarschijnlijk niet over een las apparaat? Ken je niet toevallig iemand die er een heeft? De sierstukken op de einddemper die onder mijn 8L (1.8 benzine) ligt zat met klemmen bevestigd toen ik de demper 2e hands kocht. Die heb ik nu fatsoenlijk eronder gelast dus waarschijnlijk moet dat bij jou ook wel lukken.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lunatic Bekijk Berichten
    Ik had laatst een filmpje op youtube gezien waarvan de onderste bumper gedeelte van een b7 a4 avant op een A3 8L bumper had gezet, zag er echt heel goed en oem uit!
    @Lunatic, Het onderste bumperdeel van een B7 avant op een A3 8l? Klinkt interessant, zeker omdat die van de mijne niet meer helemaal netjes zijn. Kun je me er wat meer over verklappen over enige aanpassingen oid.??
    Car: Audi A3 8L 1.8 92kW/125PK || Audi A4 B7 1.8T stage1 195PK/300Nm
    Bike: Yamaha R1 RN01 (1998) 110kW/150PK
    (audiforum.audi_R1@hotmail.nl)

  10. #9
    GO FAST
    Guest

    Standaard Re: Uitlaatsierstuk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phille Bekijk Berichten
    Update: Dit weekend langsgeweest bij Skytune in Maldegem en na wat proberen ontdekt dat een sierstuk op een TDI niet mogelijk is omdat de originele uitlaatpijpen te klein zijn en te dicht bij elkaar zitten. Daarom moet de hele einddemper vervangen worden als je een sierstuk wil op je A3 8L TDI. Bij hun kwam dat op 320 euro inclusief montage en attest voor de keuring.
    Ik wil vanwege een originele S3 8L bumper ook sier stukken.
    Ik moet denk ik aardig ver komen als ik ervoor kan zorgen dat de originele gebogen uitlaat pijpen stukken afslijp en daar dan sierstukken op maat laat lassen.

    Of zie ik het helemaal verkeerd..
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audifreakje07 Bekijk Berichten
    @Phille, Je beschikt waarschijnlijk niet over een las apparaat? Ken je niet toevallig iemand die er een heeft? De sierstukken op de einddemper die onder mijn 8L (1.8 benzine) ligt zat met klemmen bevestigd toen ik de demper 2e hands kocht. Die heb ik nu fatsoenlijk eronder gelast dus waarschijnlijk moet dat bij jou ook wel lukken.




    @Lunatic, Het onderste bumperdeel van een B7 avant op een A3 8l? Klinkt interessant, zeker omdat die van de mijne niet meer helemaal netjes zijn. Kun je me er wat meer over verklappen over enige aanpassingen oid.??
    Ik heb het zelf niet gedaan, maar het leek mij een leuke betaalbare mod wat er OEM uitziet.
    Maar waar het op neerkomt is dat je, je huidige onderstuk van je bumper vervangt met de onderstuk van een A4 b7 Avant.
    En het dan laat lassen voor je A3 i.c.m. je huidige onderstuk om het passend te krijgen.

    Marktplaats linkje naar dat onderstuk: http://link.marktplaats.nl/560296499


    P.S. om het helemaal mooi te krijgen zou het natuurlijk mooi zijn om de gehele bumper te laten spuiten en dan het onderstuk passend maakt, zoals op het filmpje te zien is.
    HEEL UNIEK en geen Sjonnie gehalte!
    Laatst gewijzigd door GO FAST; 16-07-12 om 03:38.

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitlaatsierstuk

    Als je een eindstuk van een benzinemotor wilt monteren op een diesel zonder roetfilter, houd dan rekening met een vette roetaanslag op de achterkant van de auto.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #11
    Phille's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    90
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Uitlaatsierstuk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lunatic Bekijk Berichten
    Ik wil vanwege een originele S3 8L bumper ook sier stukken.
    Ik moet denk ik aardig ver komen als ik ervoor kan zorgen dat de originele gebogen uitlaat pijpen stukken afslijp en daar dan sierstukken op maat laat lassen.

    Of zie ik het helemaal verkeerd..
    Men heeft mij verteld dat het op de TDI zo niet mogelijk is omdat, zelfs als je ze eerst afslijpt, de uitlaatpijpen te klein zijn en te dicht bij elkaar zitten. Je kunt het in principe wel, maar dan krijg je een sierstuk met een hele kleine diameter (dezelfde als de originele pijpen) en dat oogt zeker niet mooi. Oplossing is de volledige einddemper vervangen.

  13. #12
    GO FAST
    Guest

    Standaard Re: Uitlaatsierstuk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phille Bekijk Berichten
    Men heeft mij verteld dat het op de TDI zo niet mogelijk is omdat, zelfs als je ze eerst afslijpt, de uitlaatpijpen te klein zijn en te dicht bij elkaar zitten. Je kunt het in principe wel, maar dan krijg je een sierstuk met een hele kleine diameter (dezelfde als de originele pijpen) en dat oogt zeker niet mooi. Oplossing is de volledige einddemper vervangen.
    Mij lijkt dan de oplossing om er twee RVS buizen op maat laten lassen en daar dan "originele sierstukken op plaatsen/lassen, als je begrijpt wat ik bedoel..

    i.c.m. de S3 bumper is dit dan mijn doel:

    S35.jpgS34.jpgS36.jpg




    P.S. Heb jij foto's van hoe het geworden is?

  14. #13
    Phille's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    90
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Uitlaatsierstuk

    Dat kan je eens proberen misschien dat het bij jou wel lukt, maar bij Skytune vertelde men mij dat ze het meerdere malen geprobeerd hadden maar dat het simpelweg niet lukt om enkel een sierstuk te monteren. Ik heb nog geen foto's want ik moet nog een afspraak maken om het te laten doen. Maar vanaf dat ie erop zit zal ik wel foto's posten.

  15. #14
    GO FAST
    Guest

    Standaard Re: Uitlaatsierstuk

    Okee, ik wacht wel af.

  16. #15

    Standaard Re: Uitlaatsierstuk

    Hier zat ik over te denken.... pas een einddemper van een TT Quattro onder een A3 8L Quattro? Denk dat dat er wel netje uitziet, als het er 2 nette gaten in de zwarte onderbumper zitten.

    Grtz Ramon

  17. #16
    Phille's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    90
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Uitlaatsierstuk

    Ziezo, vandaag langsgeweest bij Skytune voor de montage van mijn nieuwe einddemper en dit is het resultaat:

    uitlaat.jpguitlat.jpg

  18. #17
    sdekoning's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    648
    Kudos
    40
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Uitlaatsierstuk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Phille Bekijk Berichten
    Ziezo, vandaag langsgeweest bij Skytune voor de montage van mijn nieuwe einddemper en dit is het resultaat:

    uitlaat.jpguitlat.jpg
    Maar nu hangt hij onder je diffuser/bumper, of zie ik dat verkeerd?
    Laatst gewijzigd door sdekoning; 29-08-12 om 03:45.
    3.0TDI QUATTRO 201kW/600Nm Hartog Tuned

  19. #18
    Phille's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    90
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Uitlaatsierstuk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sdekoning Bekijk Berichten
    Maar nu hangt hij onder je diffuser/bumper, of zie ik dat verkeerd?
    Hij zit er voor in stuk in weggewerkt. Is op de foto inderdaad misschien niet zo duidelijk. Ben wel tevreden over het resultaat want had al enkele A3's gezien waar men ook een sierstuk op gemonteerd had en waar dit gewoon helemaal los onder de auto hangde, bijna als een apart stuk. Bij die van mij vormt hij een mooi geheel met de auto en dat was mijn bedoeling.

  20. #19
    jarnoklein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    31
    Posts
    400
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitlaatsierstuk

    wat voor uitlaat is dat precies?
    en valt het geluid je mee?
    heb je misschien nog wat meer foto's?

  21. #20
    Phille's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    90
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Uitlaatsierstuk

    Het is een uitlaat van Skytune. Het geluid valt goed mee, een iets zwaardere klank maar helemaal niet overdreven. Iemand die er niets van kent hoort waarschijnlijk zelfs het verschil niet. Meer foto's heb ik voor het ogenblik niet, maar ben van plan er te maken als ie terug in zomermodus staat. Zal ze hier dan ook posten.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •