Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Remvloeistof controle lampje + ABS (!) brandt maar remmen werken nog prima. (zoekt garage groningen)

  1. #1

    Standaard Remvloeistof controle lampje + ABS (!) brandt maar remmen werken nog prima. (zoekt garage groningen)

    Goedemorgen,

    Ik heb een probleem met mijn audi a3 1.8 ( uit 96 ). Het lampje (!) gaat branden zodra ik een paar meter gereden heb. Tevens is mijn electronica van mijn dashbord dan ook uitgeschakeld ( knipperlichten, ruitenwissers etc ) Volgens het boekje heeft het remsysteem te weinig remvloeistof.

    Remmen gaat echter nog prima en het reservoir zit ook nog genoeg vloeistof in. Zo af en toe als ik de motor weer uit zet en weer start blijft het lampje uit en werkt alle electronica ook weer. Heb een aantal zekeringen gechecked maar die lijken goed te zijn. ( kan trouwens geen zekering ontdekken voor het remsysteem zelf, misschien bestaat deze niet?) Indien ik de motor uitzet en dan de rem een paar keer indruk voel ik ook de druk oplopen totdat ik het pedaal bijna niet meer kan indrukken. Dan lijkt me dat de vloeistof voldoende aanwezig is?

    Tevens brand mijn ABS lampje ook al een week of 3-4, dit euvel heb ik 3 jaar geleden ook meegemaakt. Toen ging het lampje vanzelf weer uit, heb ik een jaar zonder klachten door gereden. Na een jaar ging het ABS lampje weer branden, weer een week of 2. Daarna kon ik weer een jaar doorrijden tot een week of 3-4 geleden, sindsdien blijft hij branden.

    Beide gevallen lijken mij op een sensor probleem? Tenminste kan me moeilijk voorstellen dat een ABS pomp kapot is en dan zomaar opeens wel weer werkt. ( in theorie is alles mogelijk natuurlijk ) Destijds en laatst ook uit laten lezen met de melding: hydraulische pomp: signaal buiten bereik.

    Ik heb verder geen verstand van auto's naast de basics dus ik kan zelf niet echt zaken testen, tenzei ik er makkelijk bij kan komen. Ik heb geen idee waar b.v. de remsysteemcensor zich bevind.

    Tevens zoek ik een goede garage in Groningen, heeft toevallig iemand goede ervaringen? Bij de audi dealer ( century ) ben ik al een keer bijna opgelicht dus daar ga ik niet heen.

    Alvast dank!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    56
    Posts
    88
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Remvloeistof controle lampje + ABS (!) brandt maar remmen werken nog prima. (zoekt garage groningen)

    Is het blokje achter je contactslot niet kapot?
    Als de sleutel na het starten niet terug gaat,krijg je ook zo,n rare dingen.
    Bij mij leek het een bonk kortsluiting,bleek dat het veertje in het blokje kapot te zijn.
    Alle toeters en bellen gingen af,abs, airbag bleef branden,en niks deed het meer.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    46
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Remvloeistof controle lampje + ABS (!) brandt maar remmen werken nog prima. (zoekt garage groningen)

    Heb het zelf ook gehad. Contactslot laten vervangen en het is over. Is al veel over geschreven op het forum. http://www.audiforum.nl/forum/8l-199...tml#post779792

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •