Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 59 van de 59

Onderwerp: Audi A3 1.8t - houdt in en loopt iets onregelmatig stationair

  1. #41
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi A3 1.8t - houdt in en loopt iets onregelmatig stationair

    Auto stottert toch nog wel regelmatig bij accelereren. Ik wil dit graag fixen en de slangen / buizen die tussen de turbo en throttle zitten vervangen. Kan iemand mij vertellen welke dit zijn? De turbo drukslang is al vervangen, die was ook lek.

  2. #42
    MCD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    45
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.8t - houdt in en loopt iets onregelmatig stationair

    Nou, die van mij doet na z'n laatste operatie heel normaal. Lekker doortrekken, goed mensen zoek rijden enzo.
    De APK heeft ie ook overleefd, moest wel linksvoor mn draagarm laten doen en mijn achterbrug. (Die had het bekende bonken).

    Verder doet ie het okay.
    Had jij je inlaat al gecheckt?
    Audi 80 1.8 S - 1990 - Niet meer onder ons. | Audi A3 1.8 T - 1998 - Verkocht | Audi A6, 2.4 V6 - 2000 - Niet meer onder ons. | Audi A4 2.5 TDI Quatro - 2004 - 17' LM Velgen - Niet meer onder ons - Audi A4 Avant 2.0 TDI - 2008 Huidige scheurmonster.

  3. #43
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi A3 1.8t - houdt in en loopt iets onregelmatig stationair

    Hehehe daar heb je uiteindelijk wel een beetje zo'n 1.8t voor Die van mij doet het ook goed hoor, alleen je voelt nog wat hikken en lichte stotteringen wanneer je wat harder wegtrekt. Die wil ik gefixed hebben en uiteraard van de error af, anders kan 'ie ook niet gechipt worden.

    Inlaat nog niet gechecked. Volgende maand gaat die van mij ook voor de APK. Draagarm achter was bij mij opgegeven als punt voor de APK.

  4. #44
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi A3 1.8t - houdt in en loopt iets onregelmatig stationair

    Wil even de DV checken, maar kan nergens info vinden over waar dat ding moet zitten ... Kan iemand mij vertellen waar die zit bij de 1.8t (aum)?

  5. #45
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi A3 1.8t - houdt in en loopt iets onregelmatig stationair

    DV gevonden, losgehaald en getest (veer indrukken, duim op kleine gat, dan veer loslaten). Hij bleef netjes de lucht vasthouden, zodra ik mijn duim loslaat schiet 'ie pas weer terug. Moet de DV weer helemaal sluiten zodra je de veer loslaat, met je duim erop? Want volgens mij sluit het rubber dan niet helemaal mooi aan.


  6. #46
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi A3 1.8t - houdt in en loopt iets onregelmatig stationair

    Oorzaak is hopelijk gevonden ... Diverse slangen poreus / lek, volgens mij de meeste slangen De carter ontluchting is ook lek, wordt een hele dure APK.
    Dit heb ik vooral te danken aan Bob de (ver)Bouwer die met zijn vriend Bennie Beunhaas aan het kloten zijn geweest. Die hebben de auto zelf op een kansloze manier onderhouden. gevolg?

    Lekke uitlaat, imitatie uitlaat met een lekkende ring.
    Carter ontluchting lekt
    Veel lekke slangen
    Lamdasonde doet het soms wel, soms niet
    Verlagingsveren zijn van een slechte kwaliteit, heel erg roestig
    Veel versleten rubbers
    Banden van erg slechte kwaliteit. Gelukkig rijd ik niet extreem, dus voor nu zijn ze nog prima hetzij met een bijgeluid.
    Vanwege de verlaging zijn ze zelf met de koplampen aan het kloten geweest, goed afstellen is daarmee niet goed meer te doen.
    Kogel en rubber, volgens mij de stuurhuiskogel, heeft speling en het rubber is versleten en vernaggeld.

    Even schrikken en slikken, maar het komt hoop ik wel goed met de A3. Ondanks de hoge kostenpost ben ik wel heel blij dat ik hem naar Hartog Tuning heb gebracht. Even geen gekloot, maar iemand met verstand van auto's die me precies kan vertellen waar ik aan toe ben.

    De lamdasonde, vering, kogel met speling en banden laat ik even voor wat het is ... Met de andere punten ben ik nu even genoeg geld kwijt en is hij APK waardig
    Laatst gewijzigd door bartzel; 24-08-13 om 09:28.

  7. #47
    MCD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    45
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.8t - houdt in en loopt iets onregelmatig stationair

    Dus eigenlijk ben jij ondertussen je auto aan het restaureren? Jammer dat de vorige sleutelaars alles maar een beetje op de gok gedaan hebben. Zo kom ik ook nog dagelijks wat dingen tegen waar ik verbaasd van ben. Zoals het bij elkaar "geknoopte" zooitje achter m'n dashboard. Een hoop draadjes willekeurig aan elkaar geknoopt. Ik durf eerlijk gezegd niks los te halen omdat ik dan bang ben dat iets cruciaal niet meer functioneert.
    Verder is alles weer in orde. Brommertje draait soepel, vering ligt lekker. Afgelopen maandag wel ff m'n versnellingsbak olie vervangen. Dus schakelen gaat ook weer als een tiet.

    Vanavond gaat de auto vol naar Ede voor een feest. En dan zullen we eens zien wat er dan gebeurt. Sinds de APK alleen nog maar alleen erin gezeten. Hahaha.

    Succes met je "rebuild" . Laat maar weten wat eruit komt.
    Audi 80 1.8 S - 1990 - Niet meer onder ons. | Audi A3 1.8 T - 1998 - Verkocht | Audi A6, 2.4 V6 - 2000 - Niet meer onder ons. | Audi A4 2.5 TDI Quatro - 2004 - 17' LM Velgen - Niet meer onder ons - Audi A4 Avant 2.0 TDI - 2008 Huidige scheurmonster.

  8. Ad
  9. #48
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi A3 1.8t - houdt in en loopt iets onregelmatig stationair

    Ja heel zonde inderdaad. Torretje loopt hier verder ook goed, dus daarom toch maar fixen. Buiten dat, zonder apk en mankementen krijg ik er geen drol voor terug. Vind het ook een goede auto verder en ik denk dat het straks een hele andere auto is als ik 'm terug krijg.

    Electra waren de heren hier ook mee bezig geweest. Vlak daarna had ik sluiting.

    Haha thanks, zal inderdaad nog een update geven van de rebuild.

    Jij ook succes met de auto. Ben je ook huiverig na de APK dan?
    Laatst gewijzigd door bartzel; 25-08-13 om 07:53.

  10. #49
    MCD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    45
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A3 1.8t - houdt in en loopt iets onregelmatig stationair

    Nou, de reis naar Ede heb ik ook overleefd. Erg huiverig was ik niet, maar toch. Na het vervangen van m'n halve onderstel en de ervaringen van de laatste tijd met Beun de Haas vroeg ik me wel af of alles goed vast zat. Hahaha. Maar alles zit er nog onder. Niks horen vallen of rare trillingen.
    Binnenkort wel eventjes uit laten lijnen. En dan vind ik het voorlopig weer genoeg. Hij doet wat ik wil. En de details komen wel.
    Audi 80 1.8 S - 1990 - Niet meer onder ons. | Audi A3 1.8 T - 1998 - Verkocht | Audi A6, 2.4 V6 - 2000 - Niet meer onder ons. | Audi A4 2.5 TDI Quatro - 2004 - 17' LM Velgen - Niet meer onder ons - Audi A4 Avant 2.0 TDI - 2008 Huidige scheurmonster.

  11. #50
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi A3 1.8t - houdt in en loopt iets onregelmatig stationair

    hahaha Beun de Haas mag wat mij betreft lekker met pensioen gaan Maar als je geen gekke geluiden hoort met meerdere mensen erin dan zal het wel goed zitten allemaal.

    Zo denk ik er momenteel ook over, eerst die auto even helemaal op orde krijgen en dan komt de rest wel.

  12. #51
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi A3 1.8t - houdt in en loopt iets onregelmatig stationair

    Gisteren de A3 opgehaald met een nieuwe APK. Vielen een paar dingen op:

    - Bij halfgas is er toch nog een lichte haper, net alsof je een flinke windhoos tegen hebt. Vanmorgen leek het niet echt meer voor te komen, dus ik ga nog even verder kijken onder welke omstandigheden dit precies voorkomt.

    - Volgas gaat 'ie prima nu! Voorheen was er bij 3000rpm een soort tik waarna je voelde dat er opeens meer vermogen was. Dit gaat nu veel vloeiender en zonder haperen of stoten.

    - Hij kraakt nu wat meer aan de voorkant, dit merkte ik vooral tijdens inparkeren. Ik ga een beetje sparen en het dan in één keer goed aanpakken; Setje fatsoenlijke veren eronder, ik denk een Eibach Pro setje verlagingsveren, goede banden eronder en de kogel met speling + verotte rubber laten vervangen. Dan hoeft de auto ook nog maar 1 keer uitgelijnd te worden en zal 'ie een stuk beter sturen, stiller en iets comfortabeler zijn.

    - De vijfde versnelling gaat nu iets moeilijker, net alsof er een stukje stof inzit waartegen je de pook duwt. Hij gaat verder prima in z'n versnelling, maar voor de APK was dit er niet.

    - Error melding is toch weer terug, waarschijnlijk de lamdasonde. Pedro gaf al aan dat deze het soms wel en soms niet doet. Wat kost dit ong. om te vervangen? En kan dit voor de lichte haperingen zorgen bij halfgas?

    - De auto is nog steeds hard wanneer je bijv. over drempels rijdt, maar hij lijkt wat steviger te zijn op een positieve manier. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de S3 rubbers die op de draagarmen achter gemonteerd zijn.


    Al met al is de auto er weer een stukje beter op geworden. Er moet nog aardig wat gebeuren, maar dan heb ik de auto hoop ik wel op orde. Ik heb er serieus over nagedacht om de auto in te ruilen toen ik een hele nette MX-5 op internet zag, maar toch blijft de auto trekken. En wie weet wat daar weer aan gaat mankeren... plus het geld dat ik dan wegsmijt. De Audi blijft

  13. #52

    Standaard Re: Audi A3 1.8t - houdt in en loopt iets onregelmatig stationair

    Hoi Bartelz,

    Ik zit eigenlijk niet zo vaak meer op het forum, maar heb even je topic doorgelezen. Ik heb 7 jaar geleden een a3 uit 97 1.8t met 175k op de teller gekocht. Nu op 275k en ik heb nog nooit (buiten normaal onderhoud, olie, remmen etc.) problemen gehad. Rijd zelfs nog op de 1e turbo zonder problemen (wellicht wat geluk, maar ben ook geen wilde rijder). Ik vind de onkosten die jij hebt echt buitensporig. Ik ben in die 7 jaar echt een fractie kwijt aan onderhoud. Eigenlijk is het zo dat mijn a3 me zoveel geld heeft bespaard dat nu ik een nieuwe auto wil kopen, twijfel of dit wel de juiste keuze is. Hij rijdt immers nog prima. Verder is het model wat ik heb vrijwel niets meer waard als ik hem verkoop of inruil. Momenteel heb ik zoiets van, rijden en het noodzakelijke onderhoud en als hij ermee stopt dan jammer. Mijn volgende auto wordt absoluut weer een audi of in ieder geval eentje uit de vag serie met bewezen techniek.
    Audi A3 1.8T (200PK) okt. 97

    Orgineel Facelift (Hella voor+achter)

  14. #53
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi A3 1.8t - houdt in en loopt iets onregelmatig stationair

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BartNL Bekijk Berichten
    Hoi Bartelz,

    Ik zit eigenlijk niet zo vaak meer op het forum, maar heb even je topic doorgelezen. Ik heb 7 jaar geleden een a3 uit 97 1.8t met 175k op de teller gekocht. Nu op 275k en ik heb nog nooit (buiten normaal onderhoud, olie, remmen etc.) problemen gehad. Rijd zelfs nog op de 1e turbo zonder problemen (wellicht wat geluk, maar ben ook geen wilde rijder). Ik vind de onkosten die jij hebt echt buitensporig. Ik ben in die 7 jaar echt een fractie kwijt aan onderhoud. Eigenlijk is het zo dat mijn a3 me zoveel geld heeft bespaard dat nu ik een nieuwe auto wil kopen, twijfel of dit wel de juiste keuze is. Hij rijdt immers nog prima. Verder is het model wat ik heb vrijwel niets meer waard als ik hem verkoop of inruil. Momenteel heb ik zoiets van, rijden en het noodzakelijke onderhoud en als hij ermee stopt dan jammer. Mijn volgende auto wordt absoluut weer een audi of in ieder geval eentje uit de vag serie met bewezen techniek.
    Yup, de 1.8t is (van wat ik gelezen heb) een van de betere blokken binnen het VAG gebeuren. Mits goed onderhouden... want ze zijn ook erg storingsgevoelig. Mijn blok loopt verder ook prima, daar is nu gelukkig weinig mis mee.

    De rest is ben ik bang een kwestie van geen onderhoud en daarna alles op de beunhaas manier proberen op te lossen. Wanneer je het spul goed onderhoudt en er normaal mee omgaat zal het allemaal prima lopen, zoals jij al aangaf. Doe je dat niet, dan krijg je wat ik nu heb

    Als ik jou was zou ik je A3 op rijden. Zoals je zelf ook al zei krijg je er geen drol meer voor terug. Dit is gewoon zonde om een auto die goed is van je af te schoppen.

    Ik kijk ook voorzichtig om me heen voor een andere auto, maar ik wil niet teveel bijleggen. Het kan nu twee kanten op voor mij:

    - Er komen steeds meer gebreken en het is een bodemloze put.
    - Ik heb straks alles op orde en heb er voorlopig een goede auto aan.

    Ik vermoed dat het optie 2 is, anders hadden ze me wel gewaarschuwt hoop ik bij de verschillende garages waar ik geweest ben. De laatste keer bij Hartog Tuning is er al vermeld wat er nog moet gebeuren. Heb wel een mooie TT gezien... Maar ook voor een relatief lage prijs (komt uit '99, 167.000 op de klok voor 5.650). Wat gaat daar weer aan mankeren? Daar ben ik best bang voor na de ervaring met deze auto.

    En buitensporig? Ik heb ze veeeeel erger gezien op het forum... die begonnen met inhouden en hebben eindelijk bijna alles vervangen, tot op de turbo aan toe. Dat houd ik maar in gedachten dan, anders wordt ik gek

  15. #54

    Standaard Re: Audi A3 1.8t - houdt in en loopt iets onregelmatig stationair

    Ik weet zeker dat het goed gaat komen. Wat ik wel vaker hier heb gezien, is dat er wordt geprobeerd de problematiek op te lossen die je nu beschrijft. Soms helpen simpele oplossingen en andere keren worden alle mogelijk problematische onderdelen vervangen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook al 7 jaar lang last heb van een zeer klein beetje pingelen bij stationair toerental. Hiervoor heb ik destijds wat simpele oplossingen geprobeerd, maar echt weggegaan is het nooit helemaal. Daarentegen heb ik er ook geen last van en heeft de auto er tijdens het rijden ook nooit last van gehad. Ik heb nooit stilgestaan of whatever... Ik denk dat het goed is op een gegeven moment op te houden met investeren en gewoon te rijden. Achteraf heb je honderden, zo niet duizenden euro's uitgegeven die je beter in op je spaarrekening had kunnen zetten om b.v. straks een nieuwe(re) bolide te kopen.

    Dat het sterke blokken zijn merk ik inderdaad erg goed. Die van mij heeft een aantal keer flink op z'n donder gehad. Mijn koelvinnen sloegen niet aan en de temperatuur was letterlijk opgelopen tot 170 graden (koelvloeistoof spoot zowat uit het reservoir). Menig motor heeft dan gelijk een lekke koppakking of iets dergelijks. Deze heeft geen krimp gegeven.

    Om even terug te komen op je probleem, heb je al eens gekeken naar het gasklephuis en deze gereinigd?
    Audi A3 1.8T (200PK) okt. 97

    Orgineel Facelift (Hella voor+achter)

  16. #55
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi A3 1.8t - houdt in en loopt iets onregelmatig stationair

    Juah komt ook wel goed Op het verlanglijstje staat nu:

    - Nieuwe lamdasonde
    - Nieuwe veren + schokdempers. Lijkt me beter om dit in 1 keer maar te vervangen.
    - Kogel met speling laten fixen
    - Goede banden, maar ik denk dat ik de huidige set eerst op rijdt en het geluid voor lief neem

    Je hebt helemaal gelijk dat het niet verstandig is om oneindig geld in een relatief klein probleem te stampen. Dit ga ik ook niet doen. Goed is goed! En een klein beetje onregelmatig staionair daar lig ik niet wakker van

    170 graden is wel heel hoog! Da's ruim je teller uit

    Gasklephuis is gereinigd bij de laatste grote beurt, zo'n 4 maanden terug ofzo. Hij is toen wel weer beter gaan lopen, nu is het nihil.

  17. #56

    Standaard Re: Audi A3 1.8t - houdt in en loopt iets onregelmatig stationair

    Ben je van plan de auto te verlagen, verder dan 30mm? Zo niet, zou ik niet besparen op schokdempers. Ik heb destijds een complete set gekoct (ex. Veren) van een onbekend merk. Het is wel ok, maar te stug naar mijn mening.

    Vriend van mij had monroe schokdempers geinstalleerd en verlaagd met eibach, dit reed velen malen comfortabeler dan die goedkoope troep die er nu bij mij onder zit.
    Audi A3 1.8T (200PK) okt. 97

    Orgineel Facelift (Hella voor+achter)

  18. #57
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi A3 1.8t - houdt in en loopt iets onregelmatig stationair

    Ik wil denk ik voor 40mm gaan, of misschien dat 30mm ook prima is. Een set zoals KW of Eibach komt toch al incl. de schokdempers?

    Toevallig, ik heb vandaag voor een klant (autobedrijf) een banner op hun site geplaatst over Monroe schokdempers. Daarvoor had ik nog nooit van dat hele merk gehoord

  19. #58

    Standaard Re: Audi A3 1.8t - houdt in en loopt iets onregelmatig stationair

    Volgens mij is het een vrij gangbaar merk .

    Ik heb er ook een kw set onder gehad, compleet met veren en schoks. Verlaagde ong. 4cm rondom. Geen afstelling mogelijk

    Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het veel te stug vond. Je voelt echt letterlijk alles. Ieder steentje, ieder hobbeltje. Totaal geen comfort.

    3cm eibach met org. Dempers (die achteraf lek bleken) heb ik daarvoor weer eronder gehad. Dat reed comfortabeler, maar 3cm is net te weinig imo. Je gaat nmlk 1cm naar beneden als je al een ambition model rijdt.

    Als ik zou verlagen nu, zou ik gaan voor kw, eibahch, maar dan wel een set waarbij je de stugheid en hoogte kan instellen. Vergeet dan ook niet de rest te vervangen zoals stabistang en koppelstangen.
    Audi A3 1.8T (200PK) okt. 97

    Orgineel Facelift (Hella voor+achter)

  20. #59
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi A3 1.8t - houdt in en loopt iets onregelmatig stationair

    Hmm nu zitten er ook vaste verlagings veren onder van slechte kwaliteit. Het zal er met een KW of Eibach set zal het er nooit slechter op worden. Wel duur though... Het begint met 450 voor de set en komt er nog aardig wat bij

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •