Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Koelvloeistof temperatuur Audi S3 bij stationair

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5
    Land
    Land

    Standaard Koelvloeistof temperatuur Audi S3 bij stationair

    Hallo,

    ik heb al gezocht met de zoekfunctie maar vind alleen vragen over temperaturen 100 graden+.

    Mijn Audi S3 heeft het volgende: als ik met warme motor stil sta en de motor stationair laat draaien loopt de temperatuur op tot ongeveer 96 graden na een paar minuten stil staan. Vervolgens schommelt hij tussen de 91-96 graden (temperatuur loopt af en toe dus wel weer terug, blijft niet alleen maar oplopen). Zodra ik weer ga rijden zakt de temperatuur binnen 1-2 minuten weer naar de 90 graden en ongeacht mijn rijgedrag/snelheid blijft hij netjes op de 90 graden.

    In al mijn vorige auto's ben ik gewend dat de naald altijd strak op de 90 graden bleef. Nou heb ik nog niet eerder een stevige benzinemotor gehad maar eigenlijk altijd diesel gereden. Is dit normaal gedrag voor een Audi S3?

  2. #2
    jarnoklein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    31
    Posts
    400
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Koelvloeistof temperatuur Audi S3 bij stationair

    Lijkt me heel normaal. Geen rijwind is geen koeling en dus gaat de ventilator aan op een nog lage stand. Over de 100 graden gaat de fan pas op volle snelheid.
    Een diesel is zo efficient die zou nog eerder afkoelen bij het stilstaan haha.

    Ik zal me er niet al te druk om maken.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Koelvloeistof temperatuur Audi S3 bij stationair

    Ik heb ook een S3 maar de wijzer blijft altijd in het midden

  4. #4
    dubbeloseven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    164
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Koelvloeistof temperatuur Audi S3 bij stationair

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door klontje Bekijk Berichten
    Hallo,

    ik heb al gezocht met de zoekfunctie maar vind alleen vragen over temperaturen 100 graden+.

    Mijn Audi S3 heeft het volgende: als ik met warme motor stil sta en de motor stationair laat draaien loopt de temperatuur op tot ongeveer 96 graden na een paar minuten stil staan. Vervolgens schommelt hij tussen de 91-96 graden (temperatuur loopt af en toe dus wel weer terug, blijft niet alleen maar oplopen). Zodra ik weer ga rijden zakt de temperatuur binnen 1-2 minuten weer naar de 90 graden en ongeacht mijn rijgedrag/snelheid blijft hij netjes op de 90 graden.

    In al mijn vorige auto's ben ik gewend dat de naald altijd strak op de 90 graden bleef. Nou heb ik nog niet eerder een stevige benzinemotor gehad maar eigenlijk altijd diesel gereden. Is dit normaal gedrag voor een Audi S3?
    Mijne blijft ook altijd op 90 graden, kan je thermostaat zijn.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •