Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 34 van de 34

Onderwerp: 1.8T geen vermogen meer, ESP-lampje brandt

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S3

    Standaard re: 1.8T geen vermogen meer, ESP-lampje brandt

    Heb hem uit laten lezen nou ja zelf gedaan :P
    18448 P2016 Positiesensor Klep Inlaatspruitstuk bank-1, kortsluiting naar massa
    16804 P0420 Katalysatorsysteem cilinderrij 1, efficientie te gering


    18020 P1612 Regelmodule verkeerd gecodeerd
    16486 P0102 Luchtmassameter (G70), signaal te zwak
    16395 P0011 Nokkenaspositie-bediening A cilinderrij 1, timing te veel vervroegd
    18057 P1649 Aansturing Databus, ontbrekend signaal van Regelmodule ABS
    18058 P1650 Aansturing Databus; geen signaal van Instrumentenpaneel
    18010 P1602 Voedingsspanning klem 30, Spanning te laag
    17956 P1548 Magneetventiel voor de laaddrukbegrenzing (N75), onderbreking


    Hele waslijst dus !

  2. #22

    Standaard re: 1.8T geen vermogen meer, ESP-lampje brandt

    Is je accu nog wel goed?
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S3

    Standaard re: 1.8T geen vermogen meer, ESP-lampje brandt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Is je accu nog wel goed?
    Is een Varta zo'n blauwe zit er pas 4 maanden in :P dus neem aan van wel heb alleen laats iets stoms gedaan de motor afgespoten ga vd week ff alle zekeringen vernieuwen begin met die 3 van 30 op de Accu 1 dr van is ook voor de Abs en daarna vervang ik ze allemaal binnen in de auto neem er gelijk met van die ledjes hoef ik ook nie meer te zoeken als er 1 kapot is ;-)

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S3

    Standaard re: 1.8T geen vermogen meer, ESP-lampje brandt

    Blijkbaar is het de Lmm meter die de ellende veroorzaakt duur ding 229 euro en met inruil voor de oude 164 euro
    heb tegen de Audi dealer gezegd veel geld voor iets wat vaak kapot gaat zei die valt wel mee gaan niet zo heelvaak kapot
    maar goed staat in backorder krijgen ze vd week binnen ben vandaag wel ff naar Coen donkers geweest in Veghel aardige mensen daar
    hebben een nieuwe stekker eraan gesoldeerd voor me lmm waren pinnetjes afgebroken maar de monteur heeft de Lmm getest en kreeg geen reactie
    dus die is kapot nu maar wachten op een nieuwe en hopen dat alles opgelost is Ps: hun chippe ook kost 500 euro is van hartog geloof ik is dat wat ?

  5. #25

    Standaard re: 1.8T geen vermogen meer, ESP-lampje brandt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gtjuh31 Bekijk Berichten
    Blijkbaar is het de Lmm meter die de ellende veroorzaakt duur ding 229 euro en met inruil voor de oude 164 euro
    heb tegen de Audi dealer gezegd veel geld voor iets wat vaak kapot gaat zei die valt wel mee gaan niet zo heelvaak kapot
    maar goed staat in backorder krijgen ze vd week binnen ben vandaag wel ff naar Coen donkers geweest in Veghel aardige mensen daar
    hebben een nieuwe stekker eraan gesoldeerd voor me lmm waren pinnetjes afgebroken maar de monteur heeft de Lmm getest en kreeg geen reactie
    dus die is kapot nu maar wachten op een nieuwe en hopen dat alles opgelost is Ps: hun chippe ook kost 500 euro is van hartog geloof ik is dat wat ?
    LMM order bij je dealer annuleren. Bij Coen Donkers kopen, laten inbouwen, en meteen laten chippen. Hartog is prima, is de forumsponsor/huistuner, zoek er maar eens op.

    Geef je die 650 euro bij Coen uit, herken je je auto niet meer terug . Totally worth it.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S3

    Standaard re: 1.8T geen vermogen meer, ESP-lampje brandt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    LMM order bij je dealer annuleren. Bij Coen Donkers kopen, laten inbouwen, en meteen laten chippen. Hartog is prima, is de forumsponsor/huistuner, zoek er maar eens op.

    Geef je die 650 euro bij Coen uit, herken je je auto niet meer terug . Totally worth it.
    Heb um al betaald bij de dealer was alleen nog niet binnen moet de oude inleveren maar inbouwen stelt niks voor hoor zit er zo tusse
    merk je nou echt zoveel van dat chippe ik ben bang dat er vanalles kapot gaat dan

  7. #27

    Standaard re: 1.8T geen vermogen meer, ESP-lampje brandt

    Lees maar eens op dit forum over de Hartog groupbuys, en chippen in 't algemeen. Mits jouw auto in een normale goeie staat is, en jij normaal met je auto om kan gaan (warmrijden, goede olie) is er niks aan 't handje. Jouw S3 gaat van ~215pk naar zo'n 250-260pk, merk je echt wel.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S3

    Standaard re: 1.8T geen vermogen meer, ESP-lampje brandt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Lees maar eens op dit forum over de Hartog groupbuys, en chippen in 't algemeen. Mits jouw auto in een normale goeie staat is, en jij normaal met je auto om kan gaan (warmrijden, goede olie) is er niks aan 't handje. Jouw S3 gaat van ~215pk naar zo'n 250-260pk, merk je echt wel.
    Ik ben een beetje huiverig voor Chippen ik vraag me altijd af waarom ze de auto dan niet gelijk met dat vermogen geleverd hebben
    een S3 heeft trouwens 210 pk of 225 pk ligt eraan de bam versie sowieso 225 pk ik heb een Apy met 210 pk maar goed ze zijn alle 2 te chippen tot 265 pk en 300 nm
    Kendal olie wordt dan aangeraden ik vraaq me alleen af hoeveel de koppeling aan kan kwa Nm.. ik heb wil eerst alles in orde hebben heb nu 4 nieuwe Hella bobines besteld
    een nieuwe Lmm en een nieuwe N75 klep en een Pipercross viper kit geplaats en een forge split R en zit nog te wachten op een tip van Viper intake slang zal ik vd week wel binnen krijgen.. maar voor ik hem laat chippen wil ik eerst een andere uitlaat ! maar vanaf de cat weet alleen niet welk merk zat eigenlijk aan Bastuck te denken waar weet niet waar ik die kan kopen jammer genoeg :s ze raden wel aan om de lambdasonde te vervangen voor het chippen waarom weet ik niet
    Ben eigenlijk wel benieuwd hoe een gechipte s3 rijd maar eerst wil ik andere velgen op me S3 met een gepolijsde lip en een zwart hart
    en dan zie ik wel weer verder :P

  10. #29

    Standaard re: 1.8T geen vermogen meer, ESP-lampje brandt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gtjuh31 Bekijk Berichten
    Ik ben een beetje huiverig voor Chippen ik vraag me altijd af waarom ze de auto dan niet gelijk met dat vermogen geleverd hebben
    een S3 heeft trouwens 210 pk of 225 pk ligt eraan de bam versie sowieso 225 pk ik heb een Apy met 210 pk maar goed ze zijn alle 2 te chippen tot 265 pk en 300 nm
    Kendal olie wordt dan aangeraden ik vraaq me alleen af hoeveel de koppeling aan kan kwa Nm.. ik heb wil eerst alles in orde hebben heb nu 4 nieuwe Hella bobines besteld
    een nieuwe Lmm en een nieuwe N75 klep en een Pipercross viper kit geplaats en een forge split R en zit nog te wachten op een tip van Viper intake slang zal ik vd week wel binnen krijgen.. maar voor ik hem laat chippen wil ik eerst een andere uitlaat ! maar vanaf de cat weet alleen niet welk merk zat eigenlijk aan Bastuck te denken waar weet niet waar ik die kan kopen jammer genoeg :s ze raden wel aan om de lambdasonde te vervangen voor het chippen waarom weet ik niet
    Ben eigenlijk wel benieuwd hoe een gechipte s3 rijd maar eerst wil ik andere velgen op me S3 met een gepolijsde lip en een zwart hart
    en dan zie ik wel weer verder :P
    Je bent heus niet de eerste die 'm gaat chippen hoor, wordt vaak zat gedaan. Dat 't stock niet gedaan wordt, is omdat er reserves in moeten zitten (gros van de rijders is onoordeelkundig, bezuinigt op olie/onderhoud, en er is minder speelruimte bij internationale handel, alsmede mileu eisen).

    Als je gaat chippen moet je ook naar Euro98, en er zorg voor dragen dat je regelmatig goede olie gebruikt etc....

    Ik zou er niet bang voor zijn. Mijn B6 2.5TDI is vanaf dag 1 getuned, en later door Pedro Hartog nog een keer hertuned (nu 285.000 op de teller), mijn andere auto's ook altijd laten doen (A4 B5 1.8T 150>190pk @ 240.000km, A6 2.8 30V 193pk > 205pk @ 315.000km, A4 1.9TDI 110pk > 135pk @ 320.000km (ori koppeling, turbo, vliegwiel!)... bij goed gebruik geen probleem... afgezien van de disclaimers die Hartog al op z'n site noemt.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  11. #30

    Standaard re: 1.8T geen vermogen meer, ESP-lampje brandt

    Ik heb ook het probleem gehad van inhouden en het esp lampje ging branden (later constant). Het inhouden kwam bij mij omdat m'n abs controle unit niet goed was... is toen vervangen (€€€€). En het is eigenlijk logisch dat de motor inhoud, want de abs/esp regelt ook het vermogen terug als je gaat glijden of spinnen...

    Grtz Ramon

  12. #31

    Standaard re: 1.8T geen vermogen meer, ESP-lampje brandt

    beste Gerwin,

    ik zie dat dit probleem al van een tijdje gelden is.
    de zoon heeft een a3 aangekocht van 2002 en heeft hetzelfde probleem.

    heb je dan uiteindelijk een oplossing gevonden hiervoor?

    mvg

  13. #32
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T geen vermogen meer, ESP-lampje brandt

    Als je het topic ook had doorgelezen wist je dat je 'm eerst moet uitlezen. Zoals eerder gezegd: er is niet één mogelijke oorzaak, het kan van alles zijn.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #33

    Standaard Re: 1.8T geen vermogen meer, ESP-lampje brandt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Als je het topic ook had doorgelezen wist je dat je 'm eerst moet uitlezen. Zoals eerder gezegd: er is niet één mogelijke oorzaak, het kan van alles zijn.
    ik heb hem ook uitgelezen maar zie nergens staan wat hij uiteindelijk allemaal heeft aangepast behalve dat hij een LMM had besteld en wilde chippen
    had dit gewoon graag geweten wat de uiteindelijke uitkomst was
    dacht dat ik dit nergens had gelezen, u wel?

  15. #34
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.8T geen vermogen meer, ESP-lampje brandt

    En welke meldingen kwamen eruit bij het uitlezen? Nogmaals: dat bepaalt wat er moet gebeuren, niet wat een ander heeft gedaan.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •