Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 34

Onderwerp: 1.8T geen vermogen meer, ESP-lampje brandt

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S3

    Standaard 1.8T geen vermogen meer, ESP-lampje brandt

    Hallo

    ik reed vandaag met me Audi s3 uit 2001 een stukje ik trok hem ff door in de 2 en opeens hield de hele motor in helemaal geen vermogen meer
    dus ik het gas los en reed rustig verder alleen nu gaat dat Esp lampje op het dashbord niet meer uit ! je weet wel dat driehoekje..
    kan net zovaak op de knop van de Esp drukken maar hij blijft aan motor uitgezet accu losgehad hij blijft aan !
    hij gaat natuurlijk wel uit als ik de auto afzet maar zodra ik hem weer start springt het lampje weer gelijk aan...
    snap er geen zak meer van iemand misschien een idee wat het kan zijn ???

    Groetjes Gerwin

  2. #2
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Esp probleem ???

    Dat wordt dan uitlezen. We kunnen vanalles gokken hier natuurlijk, maar zekerheid heb je pas wanneer je hem uitleest
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S3

    Standaard re: 1.8T geen vermogen meer, ESP-lampje brandt

    Daar heb je gelijk in vind het alleen raar dat hij verder normaal rijd alleen hij schokt opeens wel meer

  4. #4
    jarnoklein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    31
    Posts
    400
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: 1.8T geen vermogen meer, ESP-lampje brandt

    Ff uitlezen idd. Esp grijpt in bij nood situaties. Dus als je gewoon normaal rijdt zul je er weinig van merken.

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: 1.8T geen vermogen meer, ESP-lampje brandt

    Titel aangepast zodat de vraag duidelijk wordt, overbodige vraagtekens verwijderd.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S3

    Standaard re: 1.8T geen vermogen meer, ESP-lampje brandt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jarnoklein Bekijk Berichten
    Ff uitlezen idd. Esp grijpt in bij nood situaties. Dus als je gewoon normaal rijdt zul je er weinig van merken.
    Klopt maar was gewoon op een recht stuk het wil ook niet meer uit nu heb net nog ff gereden maar het motorstorings lampje brand er nu ook bij dus Het Oranje 3 hoekje (esp) en dat oranje motorblok lampje branden nu beide.. waar ergens zit die aansluiting om hem te laten uitlezen..heb al een beetje spijt van dat ik een Audi ben gaan rijden had met de Seat al een hoop gezeik de Audi gaat de zelfde kant op :s

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    72
    Posts
    386
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard re: 1.8T geen vermogen meer, ESP-lampje brandt

    Laat hem nou maar uitlezen, en een beetje vertrouwen in je audi Renè.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S3

    Standaard re: 1.8T geen vermogen meer, ESP-lampje brandt

    Weet jij ergens waar die aansluiting zit om hem te laten uitlezen

  10. #9
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard re: 1.8T geen vermogen meer, ESP-lampje brandt

    Niet gewoon linksonder tussen je stuur en pedalen?
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S3

    Standaard re: 1.8T geen vermogen meer, ESP-lampje brandt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TurboA4 Bekijk Berichten
    Niet gewoon linksonder tussen je stuur en pedalen?
    haha ik moet echt naar Hans anders Klopt is een paarse aansluiting he ?
    kei erg bedankt ik wou de tunnelbak al gaan demonteren :P alleen ff kijken waar ik hem kan laten uitlezen
    Dealer ben ik niet zo weg van die rekenen weer gelijk een hoop geld en vind ze sowieso niet echt vriendelijk bij Audi

  12. #11
    Audi_R1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    33
    Posts
    636
    Kudos
    12
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: 1.8T geen vermogen meer, ESP-lampje brandt

    Is inderdaad een paarse stekker. Te vinden achter een afdekkapje onder de asbak (voorin).

    Ps. Je hebt nog wel een S3. Zijn die dan minder betrouwbaar als een al dan niet non-turbo A3??
    Ik heb ook wel eens wat aan de auto, maar welk merk/model heeft dat nou niet? Tja, de nieuwere met veel te veel elektronica misschien ja.

    In het VAGcom gedeelte op dit forum kun je vinden wie bij jou in de buurt kan uitlezen. Succes ermee.
    Car: Audi A3 8L 1.8 92kW/125PK || Audi A4 B7 1.8T stage1 195PK/300Nm
    Bike: Yamaha R1 RN01 (1998) 110kW/150PK
    (audiforum.audi_R1@hotmail.nl)

  13. #12
    jarnoklein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    31
    Posts
    400
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: 1.8T geen vermogen meer, ESP-lampje brandt

    Je weet nog niet eens wat er aan de hand is.
    misschien zijn het wel een paar kleine sensoren.
    geld gaat het toch kosten. want auto rijden kost geld.

    Of je het nou met een s3 of een kia picanto hebt.
    Een beetje vertrouwen is niet slecht

    er is ergens een vagcom locatie topic.
    daar staat iedereen op van dit forum met uitlees mogelijkheden.
    ik kan dit ook en ik zit in regio hoogeveen.

    en de jongens die dit hebben kunnen je waarschijnlijk meer vertellen dan bij een garage.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi_R1 Bekijk Berichten
    Is inderdaad een paarse stekker. Te vinden achter een afdekkapje onder de asbak (voorin).

    Ps. Je hebt nog wel een S3. Zijn die dan minder betrouwbaar als een al dan niet non-turbo A3??
    Ik heb ook wel eens wat aan de auto, maar welk merk/model heeft dat nou niet? Tja, de nieuwere met veel te veel elektronica misschien ja.

    In het VAGcom gedeelte op dit forum kun je vinden wie bij jou in de buurt kan uitlezen. Succes ermee.
    Nope bij mij zat die onder het dashboard bestuurderszijde.. ik weet het niet een S3 heeft nogal wat problemen tenminste de mijne dan maar verder is het wel een fijne auto
    Alleen de 1.8 motor die ik de seat ibiza cupra had is bijna het zelfde en die had ook veel problemen maar goed zo heeft elk merk denk ik wel wat al moet ik zeggen dat me Bmw die ik hiervoor had nooit iets had..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jarnoklein Bekijk Berichten
    Je weet nog niet eens wat er aan de hand is.
    misschien zijn het wel een paar kleine sensoren.
    geld gaat het toch kosten. want auto rijden kost geld.

    Of je het nou met een s3 of een kia picanto hebt.
    Een beetje vertrouwen is niet slecht

    er is ergens een vagcom locatie topic.
    daar staat iedereen op van dit forum met uitlees mogelijkheden.
    ik kan dit ook en ik zit in regio hoogeveen.

    en de jongens die dit hebben kunnen je waarschijnlijk meer vertellen dan bij een garage.
    Klopt hoop er wel achter te komen :P ik heb wel wat dingen gevonden op het net zoals Lmm en n75 klep
    maar hij liep soms niet helemaal goed stationair en voordat het lampje ging branden begon die hevig te stotteren en opeens geen vermogen meer
    snap er niks van kan ook aan een slang liggen maar goed ik zie wel heb in ieder geval nieuwe bougies en 4 nieuwe bobines besteld hij moet toch een onderhoudsbeurt hebben... ik heb nog wel een beetje vertrouwen in de Audi :P nie veel meer eerlijk gezegd nog een keer wat is die exit !!
    Hoogeveen is een beetje ver woon in Nijmegen zal eens kijken hoe of wat hiero in de buurt
    bedankt in ieder geval..
    Laatst gewijzigd door tom; 03-01-21 om 12:51.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S3

    Standaard re: 1.8T geen vermogen meer, ESP-lampje brandt

    Heb maar zo'n Vo2 vag scantool besteld want naar de dealer gaan heb ik weinig zin in want vind die niet echt behulpzaam en uitlezen is blijkbaar niet gratis lees zelfs gevallen van 80 euro alleen voor uitlezen

  16. #15

    Standaard re: 1.8T geen vermogen meer, ESP-lampje brandt

    Even verder kijken dan je neus lang is "gtjuh", er zijn tientallen mensen die privé uitlezen (gratis of voor een bakje koffie), en anders kan je langs elke willekeurige garage in je buurt - bijna allemaal hebben ze wel zo'n universeel uitlees apparaat. Daar kan je op z'n minst de foutcodes uit krijgen, en die zelf opzoeken op www.gerritspeek.nl.

    Je zal vast wel een garage kennen van je vorige auto's, dus die willen je vast wel helpen. Desnoods geef je ze een taart en een bakje friet als lunch als bedankje, mag je de volgende keer ook weer langskomen (zo makkelijk is het 9/10 keer in de autobeunwereld).

    Je zegt nu ook al tig keer "ik snap er nu ook niets meer van" en "hij rijdt kut" en "het is duur" - misschien moet je eens de adviezen hier opvolgen en dat ding laten uitlezen; als een luchtmassameter stuk is bokt de 1.8T als een gek, kost je welgeteld €150, lekker boeiend. Idem voor andere sensoren; het hoeft niet meteen kapot te zijn. Dan - je zit te miepen over uitleeskosten, maar koopt wel preventief nieuwe bougies en bobines? Nee, da's goedkoop .

    Ik vind het overigens ook extreem bizar dat je na één foutmeldingslampje meteen bijna je vertrouwen in je Audi verliest en dat ding nooit had willen kopen zowat. Als €35 voor een uitleescheck + gebakje al te duur is moet je misschien maar overwegen om je S3 te verkopen, is zonde van de auto als er zo "zuinig" mee omgegaan wordt...

    Dus: lekker naar je lokale beun gaan, geef 'm een sixpack Heineken (of wat hij lekker vindt), en zoek je foutcodes online op, of post ze hier. Niet miepen, gewoon doen.

    Bij Audi: altijd eerst uitlezen, dan zeuren .

  17. #16
    kilometervreter's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    7.768
    Kudos
    1877
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: 1.8T geen vermogen meer, ESP-lampje brandt

    +1
    Of gewoon weer een BMW kopen als die zo goed beviel...
    Rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan.
    Volvo V60 PIH R-design, hybride tecnology line, intellisafe line, Onyx Black, etc etc.

    Lakliefhebber

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Even verder kijken dan je neus lang is "gtjuh", er zijn tientallen mensen die privé uitlezen (gratis of voor een bakje koffie), en anders kan je langs elke willekeurige garage in je buurt - bijna allemaal hebben ze wel zo'n universeel uitlees apparaat. Daar kan je op z'n minst de foutcodes uit krijgen, en die zelf opzoeken op www.gerritspeek.nl.

    Je zal vast wel een garage kennen van je vorige auto's, dus die willen je vast wel helpen. Desnoods geef je ze een taart en een bakje friet als lunch als bedankje, mag je de volgende keer ook weer langskomen (zo makkelijk is het 9/10 keer in de autobeunwereld).

    Je zegt nu ook al tig keer "ik snap er nu ook niets meer van" en "hij rijdt kut" en "het is duur" - misschien moet je eens de adviezen hier opvolgen en dat ding laten uitlezen; als een luchtmassameter stuk is bokt de 1.8T als een gek, kost je welgeteld €150, lekker boeiend. Idem voor andere sensoren; het hoeft niet meteen kapot te zijn. Dan - je zit te miepen over uitleeskosten, maar koopt wel preventief nieuwe bougies en bobines? Nee, da's goedkoop .

    Ik vind het overigens ook extreem bizar dat je na één foutmeldingslampje meteen bijna je vertrouwen in je Audi verliest en dat ding nooit had willen kopen zowat. Als €35 voor een uitleescheck + gebakje al te duur is moet je misschien maar overwegen om je S3 te verkopen, is zonde van de auto als er zo "zuinig" mee omgegaan wordt...

    Dus: lekker naar je lokale beun gaan, geef 'm een sixpack Heineken (of wat hij lekker vindt), en zoek je foutcodes online op, of post ze hier. Niet miepen, gewoon doen.

    Bij Audi: altijd eerst uitlezen, dan zeuren .

    Wahahahahah heb de afgelopen dagen miep zin :P uhmmm hier in Nijmegen zijn ze niet zo behulpzaam heb ik gemerkt
    maar zal wel goedkomen ! en nee indd Bougies en Bobines zijn zeker niet goedkoop maar goed hij moet toch een beurt hebben
    maar goed je heb wel gelijk maar zal allemaal wel weer goed komen in ieder geval bedankt voor je link zal vd week wel dat gekke diagnose ding krijgen
    verwacht er zelf in ieder geval geen wonderen van heb vandaag nog ff gereden viel me iets op hij maakt een zwaarder gelijk lijkt wel een v6 verder loopt die gewoon normaal weer alleen lampje blijft aan maar neem aan dat het diagnose tool me wel van het miepen kan afhelpen :P
    in ieder geval zal allemaal wel goedkomen.. en anders na de sloop ermee :P
    groetjes

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kilometervreter Bekijk Berichten
    +1
    Of gewoon weer een BMW kopen als die zo goed beviel...
    Is indd een optie ;-)
    Laatst gewijzigd door tom; 03-01-21 om 12:48.

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    31
    Posts
    44
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: 1.8T geen vermogen meer, ESP-lampje brandt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gtjuh31 Bekijk Berichten
    Is indd een optie ;-)
    Niet vloeken in de kerk

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    72
    Posts
    386
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard re: 1.8T geen vermogen meer, ESP-lampje brandt

    Gewoon een BMW kopen als je er zo over denkt, maar dat is ook maar een auto hoor?

  21. #20
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: 1.8T geen vermogen meer, ESP-lampje brandt

    Hehehe noem een ander merk en mensen gaan gelijk stuiteren Maar je moet het wel realistisch bekijken; de S3 staat stijf van de elektronica en er kan veel stuk gaan. Heb er zelf ook bijna een gekocht, maar het autobedrijf gaf al aan dat er erg veel onderhoud nodig is om een S3 goed te houden. Ik heb in een half jaar tijd ook al veel meer problemen gehad met mijn 1.8t dan in 4 jaar met m'n '94 Ibiza. Meer techniek, dus kan meer stuk gaan (weet niet wat voor BMW je had).

    En anders een Volvo nemen ... goed onderhouden en 400k aan kilometers knallen zonder problemen!

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •