Ben je er 15/9 bij? Dan wil ik wel even een rondje (mee)rijden in je auto, kijken wat mij opvalt. Mocht je 't voor die tijd niet gefikst hebben natuurlijk.
Haha nee ik ben niet echt een rempiraat volgens mij Ik kijk altijd wel vrij ver vooruit, dus er is al een hoop snelheid uit door gas loslaten. En daarna zit ik niet nonstop op het rempedaal te beulen. Ook voor het stoplicht heb ik vaak niet m'n voet op de rem.
Als er echt iets aanloopt zou je daar continu last van moeten hebben toch? En dit probleem komt 1 ~ 3 keer op een dag voor, áls het al voorkomt. Gebeurd ook vaak dat het helemaal niet voorkomt. Verder remt de auto prima, zowel bij hard als rustig remmen.
Ben je er 15/9 bij? Dan wil ik wel even een rondje (mee)rijden in je auto, kijken wat mij opvalt. Mocht je 't voor die tijd niet gefikst hebben natuurlijk.
Ja, zat argumenten:
1. Eens vrij vol gas, ook in een bocht
2. Geen tegenliggers
3. Geen flitspaal
4. 45 meter brede weg
5. Fun
6. ?????
7. Profit
Once-a-year-chance, ik ga ook dieselen op die baan, jij rijdt me voorbij hoor in een sprintje van 0-100 als je A3 gechipt is.
Klinkt wel goed allemaal! Ga erover nadenken, vertrouw de auto momenteel niet zo
Net naar huis gereden, toch zo'n 32km. Bochten naar links, bochten naar rechts, korte bochten, lange bochten, remmen etc. Helemaal niks aan bijgeluiden. Vlak voor het inparkeren, beetje remmen en weer het metaalachtige geluid. Remmen schieten overigens niet meer door, dat is opgelost met het vervangen van de schijven en blokken. Klopt ook wel, want de oude schijven waren vreemd geribbeld aan de achterkant.
Net ook nog even de voorkant ingedrukt om te luisteren naar geluiden, weinig gekke dingen. De vering piept een beetje aan de bijrijderskant. Had ook gezien dat wanneer je de auto naar beneden drukt en deze vrolijk staat te bouncen, dat dan de vering niet in een al te beste staat is. Dit gebeurd ook niet, auto is erg stug en bounced absoluut niet.
Vind die auto een beetje eng worden
Zal zo'n vaart niet lopen, als je ziet waarmee mijn auto nog reed een week of 2 terug, dan voel je je helemaal veilig. Zie: 1,5mm speling tussen de bout waarmee de draagarm vastzit en het fuseehuis, losgeslagen (voorhamer + breekijzer) draagarmen, uitgedroogde stabi rubbers..
Het breekt niet zomaar af, en schiet er heus niet zomaar uit. Je bent van harte welkom om eerder eens langs te komen (of halverwege af te spreken oid) voor een ritje/checkup, misschien is er wel wat te vinden.
Overigens begon 't bij mij ook met piepen ("squeeky noises") vanaf de bijrijderskant, maar dat zal toeval zijn.
Wanneer je zoveel bijgeluiden hebt en dan alsnog flink moet rammen met een voorhamer en breekijzer zal het inderdaad wel meevallen.
Zal verder inderdaad wel meevallen. De 23e deze maand gaat 'ie naar Pedro voor de APK, dus dan zal er ongetwijfeld wel meer uitkomen. Vandaag overigens niets raars gehoord naast de reguliere rammeltjes en kraakjes. Snap die auto niet. Het is net een vrouw, zonder enige vorm van waarschuwing kans op explosies
Mocht er tijdens de APK niks geks gevonden worden dan maak ik graag gebruik van je aanbod voor de checkup!
Auto is gisteren door Pedro geïnspecteerd en de geluiden die ik nu nog zo af en toe heb worden waarschijnlijk veroorzaakt door de goedkope verlagingsveren die eronder zitten. Deze zijn erg roestig en van slechte kwaliteit.
Daarnaast was er nog een kogel met een beetje speling, nog niet genoeg om op APK afgekeurd te worden en een aantal rubbers die overleden zijn.
Het doorschieten van de rem kwam door de oude remschijven, waarschijnlijk een slecht / glad stuk op de schijf. De overige geluiden worden door een of meerdere van eerder genoemde punten veroorzaakt.
En er is weer een probleem bij! Een metaal-achig schrapend geluid, rechtsvoor. Even contact opgenomen met Pedro, het zou een hitteschild kunnen zijn dat lichtelijk is verbogen en nu aanloopt. Kan ik dit zelf checken en eventueel fixen?
Als dat het is, kan je het zo zelf fiksen. Ik zou, als je een beetje durft, gewoon je auto opkrikken, het wiel eraf halen, en ronddraaien. Je kan dan even proberen te horen waar het geluid vandaan komt. Een verbogen hitteschild (stofschild) zou niet heel bijzonder zijn, en je kan 'm dan dus ook gewoon even terugduwen.
Thuis aangekomen de boel even laten afkoelen. Vervolgens eerst gevoeld of ik gekke dingen tegenkwam. Overal kon ik ruimmmet m'n vingers tussen de remschijf en het hitteschild komen, behalve aan de onderkant. Daar het hitteschild een stukje naar achteren geduwd, losgelaten en toen tikte 'ie tegen de schijf aan. Voorzichtig de onderkant van de schijf af gebogen en nu lijkt alles goed te gaan.
Was vanmorgen wel echt een schrik, WTF en "als er nu nog meer aan dat hok mankeert pleurt ik 'm van de Schellingwoudebrug" momentje
Toch weer even een oude topic uit het stof halen. Een hele tijd weinig problemen gehad op het gebied van de remmen. Vanmorgen, 3x metaal-achtig geluid vlak voor het stilstaan binnen nog geen 5 kilometer en weinig remmen.
Op de terugweg naar huis, wederom dit geluid bij remmen in de file. Er reed een collega mee en die zei "het klinkt alsof je ABS ingrijpt". En inderdaad, zo lijkt het wel. Rempedaal voel je ook iets trillen. Nu dan de vraag hoe dit te controleren en / of uit te sluiten is.
Nog even een paar feiten op een rij:
- Ik heb geen foutmeldingen, error codes o.i.d.
- Er gaat geen ABS lampje branden
- Het gebeurd alleen bij zachtjes remmen, vlak voor de auto tot stilstand komt. Bij hard remmen is het nooit voorgekomen.
- Remschijven zijn niet krom, daarbij; hij deed het bij de vorige remschijven ook.