Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 80 van de 80

Onderwerp: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

  1. #61
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    Haha nee ik ben niet echt een rempiraat volgens mij Ik kijk altijd wel vrij ver vooruit, dus er is al een hoop snelheid uit door gas loslaten. En daarna zit ik niet nonstop op het rempedaal te beulen. Ook voor het stoplicht heb ik vaak niet m'n voet op de rem.

    Als er echt iets aanloopt zou je daar continu last van moeten hebben toch? En dit probleem komt 1 ~ 3 keer op een dag voor, áls het al voorkomt. Gebeurd ook vaak dat het helemaal niet voorkomt. Verder remt de auto prima, zowel bij hard als rustig remmen.

  2. #62

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    Ben je er 15/9 bij? Dan wil ik wel even een rondje (mee)rijden in je auto, kijken wat mij opvalt. Mocht je 't voor die tijd niet gefikst hebben natuurlijk.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #63
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Ben je er 15/9 bij? Dan wil ik wel even een rondje (mee)rijden in je auto, kijken wat mij opvalt. Mocht je 't voor die tijd niet gefikst hebben natuurlijk.
    Ik ben er niet bij, +/- 250km sturen is me toch nét ff te ver Is er geen andere meeting iets meer in de buurt van A'dam?

  4. #64

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartzel Bekijk Berichten
    Ik ben er niet bij, +/- 250km sturen is me toch nét ff te ver Is er geen andere meeting iets meer in de buurt van A'dam?
    Te ver? De SRS meeting is 50km enkele reis bij Amsterdam vandaan, uitgaande van dat je daar zit! Zoals in dat topic meerdere malen aangegeven is het niet Valkenburg in Limburg, maar Vliegveld Valkenburg in Katwijk .
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  5. #65
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Te ver? De SRS meeting is 50km enkele reis bij Amsterdam vandaan, uitgaande van dat je daar zit! Zoals in dat topic meerdere malen aangegeven is het niet Valkenburg in Limburg, maar Vliegveld Valkenburg in Katwijk .
    Ahh .. had het topic verder niet doorgelezen, maar dat maakt het wel weer een heel stuk interessanter om te komen Keek meer naar je sig. eigenlijk: Audiforum S/RS Meeting in Valkenburg

    Vandaar Ga het even overleggen met het bestuur thuis!


  6. #66

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartzel Bekijk Berichten
    Vandaar Ga het even overleggen met het bestuur thuis!
    Pfffffff watje, je komt gewoon. €10pp entree, €17,50 voor de vliegstrip evt. (recommended!).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  7. #67
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Pfffffff watje, je komt gewoon. €10pp entree, €17,50 voor de vliegstrip evt. (recommended!).
    hahaha yeah ... als je het zo zegt dan moet ik bijna wel Vliegstrip hoeft voor mij niet echt though .. een auto afbeulen die niet helemaal 100% is lijkt me niet zo'n goed idee. Plus dat de auto ook niet bijzonder snel is Of zijn er argumenten om toch te gaan?

  8. Ad
  9. #68
    Straycat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    2.527
    Kudos
    700
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartzel Bekijk Berichten
    Of zijn er argumenten om toch te gaan?
    Zijn er argumenten om niet te gaan? Vergeet ook de BBQ niet! Nog een reden om te komen
    Audi A4 1.8 TFSI 2010
    997 4S
    FF
    RS

  10. #69

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartzel Bekijk Berichten
    hahaha yeah ... als je het zo zegt dan moet ik bijna wel Vliegstrip hoeft voor mij niet echt though .. een auto afbeulen die niet helemaal 100% is lijkt me niet zo'n goed idee. Plus dat de auto ook niet bijzonder snel is Of zijn er argumenten om toch te gaan?
    Ja, zat argumenten:

    1. Eens vrij vol gas, ook in een bocht
    2. Geen tegenliggers
    3. Geen flitspaal
    4. 45 meter brede weg
    5. Fun
    6. ?????
    7. Profit

    Once-a-year-chance, ik ga ook dieselen op die baan, jij rijdt me voorbij hoor in een sprintje van 0-100 als je A3 gechipt is.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  11. #70
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    Klinkt wel goed allemaal! Ga erover nadenken, vertrouw de auto momenteel niet zo

    Net naar huis gereden, toch zo'n 32km. Bochten naar links, bochten naar rechts, korte bochten, lange bochten, remmen etc. Helemaal niks aan bijgeluiden. Vlak voor het inparkeren, beetje remmen en weer het metaalachtige geluid. Remmen schieten overigens niet meer door, dat is opgelost met het vervangen van de schijven en blokken. Klopt ook wel, want de oude schijven waren vreemd geribbeld aan de achterkant.

    Net ook nog even de voorkant ingedrukt om te luisteren naar geluiden, weinig gekke dingen. De vering piept een beetje aan de bijrijderskant. Had ook gezien dat wanneer je de auto naar beneden drukt en deze vrolijk staat te bouncen, dat dan de vering niet in een al te beste staat is. Dit gebeurd ook niet, auto is erg stug en bounced absoluut niet.

    Vind die auto een beetje eng worden

  12. #71

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartzel Bekijk Berichten
    Klinkt wel goed allemaal! Ga erover nadenken, vertrouw de auto momenteel niet zo

    Net naar huis gereden, toch zo'n 32km. Bochten naar links, bochten naar rechts, korte bochten, lange bochten, remmen etc. Helemaal niks aan bijgeluiden. Vlak voor het inparkeren, beetje remmen en weer het metaalachtige geluid. Remmen schieten overigens niet meer door, dat is opgelost met het vervangen van de schijven en blokken. Klopt ook wel, want de oude schijven waren vreemd geribbeld aan de achterkant.

    Net ook nog even de voorkant ingedrukt om te luisteren naar geluiden, weinig gekke dingen. De vering piept een beetje aan de bijrijderskant. Had ook gezien dat wanneer je de auto naar beneden drukt en deze vrolijk staat te bouncen, dat dan de vering niet in een al te beste staat is. Dit gebeurd ook niet, auto is erg stug en bounced absoluut niet.

    Vind die auto een beetje eng worden
    Zal zo'n vaart niet lopen, als je ziet waarmee mijn auto nog reed een week of 2 terug, dan voel je je helemaal veilig. Zie: 1,5mm speling tussen de bout waarmee de draagarm vastzit en het fuseehuis, losgeslagen (voorhamer + breekijzer) draagarmen, uitgedroogde stabi rubbers..

    Het breekt niet zomaar af, en schiet er heus niet zomaar uit. Je bent van harte welkom om eerder eens langs te komen (of halverwege af te spreken oid) voor een ritje/checkup, misschien is er wel wat te vinden.

    Overigens begon 't bij mij ook met piepen ("squeeky noises") vanaf de bijrijderskant, maar dat zal toeval zijn.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  13. #72
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    Wanneer je zoveel bijgeluiden hebt en dan alsnog flink moet rammen met een voorhamer en breekijzer zal het inderdaad wel meevallen.

    Zal verder inderdaad wel meevallen. De 23e deze maand gaat 'ie naar Pedro voor de APK, dus dan zal er ongetwijfeld wel meer uitkomen. Vandaag overigens niets raars gehoord naast de reguliere rammeltjes en kraakjes. Snap die auto niet. Het is net een vrouw, zonder enige vorm van waarschuwing kans op explosies

    Mocht er tijdens de APK niks geks gevonden worden dan maak ik graag gebruik van je aanbod voor de checkup!

  14. #73
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    Auto is gisteren door Pedro geïnspecteerd en de geluiden die ik nu nog zo af en toe heb worden waarschijnlijk veroorzaakt door de goedkope verlagingsveren die eronder zitten. Deze zijn erg roestig en van slechte kwaliteit.
    Daarnaast was er nog een kogel met een beetje speling, nog niet genoeg om op APK afgekeurd te worden en een aantal rubbers die overleden zijn.

    Het doorschieten van de rem kwam door de oude remschijven, waarschijnlijk een slecht / glad stuk op de schijf. De overige geluiden worden door een of meerdere van eerder genoemde punten veroorzaakt.

  15. #74
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    En er is weer een probleem bij! Een metaal-achig schrapend geluid, rechtsvoor. Even contact opgenomen met Pedro, het zou een hitteschild kunnen zijn dat lichtelijk is verbogen en nu aanloopt. Kan ik dit zelf checken en eventueel fixen?

  16. #75

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartzel Bekijk Berichten
    En er is weer een probleem bij! Een metaal-achig schrapend geluid, rechtsvoor. Even contact opgenomen met Pedro, het zou een hitteschild kunnen zijn dat lichtelijk is verbogen en nu aanloopt. Kan ik dit zelf checken en eventueel fixen?
    Als dat het is, kan je het zo zelf fiksen. Ik zou, als je een beetje durft, gewoon je auto opkrikken, het wiel eraf halen, en ronddraaien. Je kan dan even proberen te horen waar het geluid vandaan komt. Een verbogen hitteschild (stofschild) zou niet heel bijzonder zijn, en je kan 'm dan dus ook gewoon even terugduwen.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  17. #76
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Als dat het is, kan je het zo zelf fiksen. Ik zou, als je een beetje durft, gewoon je auto opkrikken, het wiel eraf halen, en ronddraaien. Je kan dan even proberen te horen waar het geluid vandaan komt. Een verbogen hitteschild (stofschild) zou niet heel bijzonder zijn, en je kan 'm dan dus ook gewoon even terugduwen.
    Ga het, zodra ik thuis ben, proberen!

  18. #77
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    Thuis aangekomen de boel even laten afkoelen. Vervolgens eerst gevoeld of ik gekke dingen tegenkwam. Overal kon ik ruimmmet m'n vingers tussen de remschijf en het hitteschild komen, behalve aan de onderkant. Daar het hitteschild een stukje naar achteren geduwd, losgelaten en toen tikte 'ie tegen de schijf aan. Voorzichtig de onderkant van de schijf af gebogen en nu lijkt alles goed te gaan.

    Was vanmorgen wel echt een schrik, WTF en "als er nu nog meer aan dat hok mankeert pleurt ik 'm van de Schellingwoudebrug" momentje

  19. #78

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    Gelukkig wederom niks ernstigs . Ik wou dat ik dat soort 'gratis fixes' had!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  20. #79
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    Ik heb liever dat het helemaal niet stuk zou gaan Maar als het dan toch stuk moet gaan, dan inderdaad liever de gratis fixes!

  21. #80
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Rem schiet iets door tijdens het remmen bij bijna stilstaan

    Toch weer even een oude topic uit het stof halen. Een hele tijd weinig problemen gehad op het gebied van de remmen. Vanmorgen, 3x metaal-achtig geluid vlak voor het stilstaan binnen nog geen 5 kilometer en weinig remmen.
    Op de terugweg naar huis, wederom dit geluid bij remmen in de file. Er reed een collega mee en die zei "het klinkt alsof je ABS ingrijpt". En inderdaad, zo lijkt het wel. Rempedaal voel je ook iets trillen. Nu dan de vraag hoe dit te controleren en / of uit te sluiten is.

    Nog even een paar feiten op een rij:

    - Ik heb geen foutmeldingen, error codes o.i.d.
    - Er gaat geen ABS lampje branden
    - Het gebeurd alleen bij zachtjes remmen, vlak voor de auto tot stilstand komt. Bij hard remmen is het nooit voorgekomen.
    - Remschijven zijn niet krom, daarbij; hij deed het bij de vorige remschijven ook.

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •