Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 47

Onderwerp: Brembo Junior kit past dat

  1. #21

    Standaard Re: Brembo Junior kit past dat

    Dag Gerwin,

    Ik wil helemaal niet zeuren hoor maar krijg al een mail van ander forumlid die serieus interesse heeft bij de klauwen.
    Zou woensdagavond graag willen weten of je serieus belang bij de klauwen hebt of niet.

    Mvg Freddy

  2. #22

    Standaard Re: Brembo Junior kit past dat

    Zouden remschijven van een Golf 4 R32 niet passen? 334x32, enige waar je misschien mee zit is de hoogte van de remschijf.
    http://www.ebay.de/itm/EBC-High-Carb...item3f21d7f2fa

    @Gtjuh31: houd je er wel rekening mee dat zodra je dit soort remmen gaat monteren, dat je dan in een andere klasse onderdelen terecht komt? Je zal altijd dure schijven moeten kopen; misschien niet 1200 per set, maar wel 500 per set. Voor mijn A4 kan je de standaard 312mm schijven voor zo'n €125/set kopen (geboord, Zimmermann Sport), maar nu ik de Porsche klauwen erop heb, betaal ik minimaal €450 per set (Mercedes M/G schijven die custom omgeboord moeten worden!). Het hoort er nu eenmaal bij. Pads ook - een gewone set DS2500 van Ferodo kost zo'n €160 per as; voor mij €280 voor de voorste blokken.

    Fred13's set zal duur zijn in onderhoud - net als een echte Porsche. Hetzelfde zal gelden voor de V-maxx set (want - waar haal je die schijven straks vandaan? Met die specs?), de Brembo Junior ook (sterker nog - omdat dat geen OEM-style klauw is, heb je zelfs kans dat je daarvoor alleen bij Brembo delen kan halen, en dus voor 700/setje schijven moet kopen). Het voordeel van een OEM Porsche set (op leeftijd), is dat er al veel meer soorten pads voor te krijgen zijn (EBC, Ferodo, Zimmermann, OEM, Pagid...).

    Ik zou Fred13's setje zeer zeker overwegen.

    @Fred13: ik neem aan dat je de klauwen inclusief de bijbehorende adapters voor een 8L/MKIV verkoopt. Je hebt ze neem ik aan ook niet meer gemonteerd liggen. Als je dat wél hebt, of de mogelijkheid hebt, kan je dan de afstand opmeten van de naaf tot de afstandhouders in de klauw? Op die manier kan je de minimale hubhoogte bepalen, om de schijf gecentreerd te krijgen. Als een Golf 4 R32 334x32 schijf past, ben je redelijk OEM klaar...
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #23

    Standaard Re: Brembo Junior kit past dat

    Ik denk persoonlijk dat deze R32 schijven gaan passen. Ik had er (is mij verteld) ook R32 schijven op zitten dacht alleen dat deze 328mm waren.

    Maar ik heb de S3 niet meer en nee de klauwen dus niet meer gemonteerd anders had ik het al wel nagemeten maar had dit Gerwin ook al vermeld dat hij ze anders even aan de auto moest monteren en dan is dat zo op te meten.....

    Gr Freddy
    Laatst gewijzigd door Fred13; 11-06-13 om 10:10.

  4. #24

    Standaard Re: Brembo Junior kit past dat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fred13 Bekijk Berichten
    ...had dit Gerwin ook al vermeld dat hij ze anders even aan de auto moest monteren en dan is dat zo op te meten.....

    Gr Freddy
    Ja, maar dan moet-ie ze zeker wel eerst kopen voor 400 euro . Ik heb ook wel een setje velgen waarvan ik niet weet of ze eromheen gaan, voor 200 euro mag-ie ze hebben, moet-ie even passen .

    Waar zijn jouw oude schijven dan heen? Je hebt je remmen verwijderd van de auto, en de gewone klauwen gaan niet om de 328/334mm's heen. Dus, waar zijn die heen?
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  5. #25

    Standaard Re: Brembo Junior kit past dat

    Sorry hoor maar ik kan nergens uit mijn verhaal opmaken dat die jongen die klauwen eerst moet betalen alvorens te passen dus weet niet waar jij op aan wilt. Dit is gewoon op te meten en als jij zo je wielen wil verkopen moet jij dat weten....

    En ja ik heb de klauwen verwijderd om ze zelf op een volgende auto weer te gebruiken en toen orginele S4 klauwen op de S3 geplaatst maar wat doet dat er toe schijven zijn gewoon niet aanwezig en zie ervan af om zelf de klauwen opnieuw te plaatsen..

    Gr Freddy


  6. #26

    Standaard Re: Brembo Junior kit past dat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fred13 Bekijk Berichten
    Sorry hoor maar ik kan nergens uit mijn verhaal opmaken dat die jongen die klauwen eerst moet betalen alvorens te passen dus weet niet waar jij op aan wilt. Dit is gewoon op te meten en als jij zo je wielen wil verkopen moet jij dat weten....

    En ja ik heb de klauwen verwijderd om ze zelf op een volgende auto weer te gebruiken en toen orginele S4 klauwen op de S3 geplaatst maar wat doet dat er toe schijven zijn gewoon niet aanwezig en zie ervan af om zelf de klauwen opnieuw te plaatsen..

    Gr Freddy
    Als @Gtjuh31 gewoon mag passen zonder te kopen, dan is dat de ideale oplossing. Ik weet niet hoe ver jullie uit elkaar wonen, maar Groningen <> Maastricht zou ik zelf verwacht hebben dat passen alleen kon nadat-ie ze had ontvangen (en dus betaald). Ik zeg ook niet dat je dat letterlijk zei hoor, don't worry .

    De reden waarom ik nu om de oude schijven vroeg, was de hoogte ervan. Als je zegt dat originele S4 klauwen erop konden, dan zit je denk ik aan een standaard VAG maat qua hoogte, en is de kans héél groot dat R32 schijven zullen passen...
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Brembo Junior kit past dat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fred13 Bekijk Berichten
    Dag Gerwin,

    Ik wil helemaal niet zeuren hoor maar krijg al een mail van ander forumlid die serieus interesse heeft bij de klauwen.
    Zou woensdagavond graag willen weten of je serieus belang bij de klauwen hebt of niet.

    Mvg Freddy
    Hallo Freddy
    je zeurt niet hoor als je ze kan verkopen gewoon doen
    Mvg Gerwin

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Brembo Junior kit past dat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Zouden remschijven van een Golf 4 R32 niet passen? 334x32, enige waar je misschien mee zit is de hoogte van de remschijf.
    http://www.ebay.de/itm/EBC-High-Carb...item3f21d7f2fa

    @Gtjuh31: houd je er wel rekening mee dat zodra je dit soort remmen gaat monteren, dat je dan in een andere klasse onderdelen terecht komt? Je zal altijd dure schijven moeten kopen; misschien niet 1200 per set, maar wel 500 per set. Voor mijn A4 kan je de standaard 312mm schijven voor zo'n €125/set kopen (geboord, Zimmermann Sport), maar nu ik de Porsche klauwen erop heb, betaal ik minimaal €450 per set (Mercedes M/G schijven die custom omgeboord moeten worden!). Het hoort er nu eenmaal bij. Pads ook - een gewone set DS2500 van Ferodo kost zo'n €160 per as; voor mij €280 voor de voorste blokken.

    Fred13's set zal duur zijn in onderhoud - net als een echte Porsche. Hetzelfde zal gelden voor de V-maxx set (want - waar haal je die schijven straks vandaan? Met die specs?), de Brembo Junior ook (sterker nog - omdat dat geen OEM-style klauw is, heb je zelfs kans dat je daarvoor alleen bij Brembo delen kan halen, en dus voor 700/setje schijven moet kopen). Het voordeel van een OEM Porsche set (op leeftijd), is dat er al veel meer soorten pads voor te krijgen zijn (EBC, Ferodo, Zimmermann, OEM, Pagid...).

    Ik zou Fred13's setje zeer zeker overwegen.

    @Fred13: ik neem aan dat je de klauwen inclusief de bijbehorende adapters voor een 8L/MKIV verkoopt. Je hebt ze neem ik aan ook niet meer gemonteerd liggen. Als je dat wél hebt, of de mogelijkheid hebt, kan je dan de afstand opmeten van de naaf tot de afstandhouders in de klauw? Op die manier kan je de minimale hubhoogte bepalen, om de schijf gecentreerd te krijgen. Als een Golf 4 R32 334x32 schijf past, ben je redelijk OEM klaar...
    Ik snap wat je bedoel maar Schijven en blokken voor een Brembo junior kit kan je gewoon bestellen bij Fineline imports schijven kosten iets van 350 euro setjes
    blokken ongeveer 258 euro meen ik ! Vmaxx schijven los kosten 360 euro 2 delig is gewoon bij de vmaxx shop los te bestellen.. blokken idem dito

  10. #29

    Standaard Re: Brembo Junior kit past dat

    Vind ik een hoop centen hoor, niet extreem duur, maar ook niet goedkoop. Plus, je hebt keuze uit één leverancier. Wat is de levertijd? En wie zegt dat ze er over 5 jaar nog zijn? Dat is wat mij met name tegenhoudt om voor dat soort sets te gaan.

    2-delig heb je niks aan in deze klasse, dat wordt pas nuttig als je je remmen zo heet gaat stoken dat je naaf te heet wordt (en alles dat daarbij in de buurt zit), en je uitzettende schijven gaat krijgen (daar is de ruimte tussen de 'hub / bell' en de schijf zelf voor).

    Voor een R32 kan je goedkoper materialen krijgen (desnoods 2e hands van een sloper), zelfs OEM. Daarnaast zou ik er op gokken dat de kwaliteit van een Porsche klauw wat beter voor elkaar is dan een V-maxx .

    Ik heb veel onderzoek gedaan naar een remmenset voor mijn A4 en de A4 van een andere forummer; daarbij hebben we serieus ook de V-maxx en D2 remmensets overwogen; uiteindelijk is hij voor een used HP2 set gegaan (€300 schijven/blokken/klauwen all in), en ben ik voor de Cayenne set gegaan (€1650 all in, nieuw op de klauwen na). De V-maxx/D2 en equivalenten (ook de Junior volgens mij) zijn 2-delige klauwen (twee helften aan elkaar door een aantal bouten); dat hoeft niet erg te zijn, maar geeft aan dat het productieproces eenvoudiger is, het aluminium van de klauw zelf zwakker is en het gewicht iets hoger ligt (doorgaans, niet altijd natuurlijk).

    Anyway, volgens mij heb je al besloten wat je wil doen, en is verdere discussie relatief zinloos .

    Een Junior kost je 1300 euro, zeg maar. Fred13's set zo'n 900. Alternatieven zitten rond dezelfde klasse (1000-ish).

    Ik denk aan resale waarde, naamsbekendheid, verkrijgbaarheid van (2e hands) onderdelen/alternatieven - in dat opzicht zou ik voor Porsche en OEM gaan.

    Sidenote: meer zuigers per klauw en een grotere schijf beteken niet per se meer remkracht. Te veel kleine zuigers zorgen alleen voor vertraging in effect, of missen juist remkracht omdat de totale oppervlakte nauwelijks groter is. Een grotere schijf is meer gewicht, maar als de klauwen niet snel en sterk genoeg zijn, is dat alleen nadelig. Ook hebben veel sets wat hitte nodig om goed te werken; een te grote schijf is weer te snel afgekoeld. Staar je dus niet blind op remschijfmaat en aantal zuigers!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Brembo Junior kit past dat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Vind ik een hoop centen hoor, niet extreem duur, maar ook niet goedkoop. Plus, je hebt keuze uit één leverancier. Wat is de levertijd? En wie zegt dat ze er over 5 jaar nog zijn? Dat is wat mij met name tegenhoudt om voor dat soort sets te gaan.

    2-delig heb je niks aan in deze klasse, dat wordt pas nuttig als je je remmen zo heet gaat stoken dat je naaf te heet wordt (en alles dat daarbij in de buurt zit), en je uitzettende schijven gaat krijgen (daar is de ruimte tussen de 'hub / bell' en de schijf zelf voor).

    Voor een R32 kan je goedkoper materialen krijgen (desnoods 2e hands van een sloper), zelfs OEM. Daarnaast zou ik er op gokken dat de kwaliteit van een Porsche klauw wat beter voor elkaar is dan een V-maxx .

    Ik heb veel onderzoek gedaan naar een remmenset voor mijn A4 en de A4 van een andere forummer; daarbij hebben we serieus ook de V-maxx en D2 remmensets overwogen; uiteindelijk is hij voor een used HP2 set gegaan (€300 schijven/blokken/klauwen all in), en ben ik voor de Cayenne set gegaan (€1650 all in, nieuw op de klauwen na). De V-maxx/D2 en equivalenten (ook de Junior volgens mij) zijn 2-delige klauwen (twee helften aan elkaar door een aantal bouten); dat hoeft niet erg te zijn, maar geeft aan dat het productieproces eenvoudiger is, het aluminium van de klauw zelf zwakker is en het gewicht iets hoger ligt (doorgaans, niet altijd natuurlijk).

    Anyway, volgens mij heb je al besloten wat je wil doen, en is verdere discussie relatief zinloos .

    Een Junior kost je 1300 euro, zeg maar. Fred13's set zo'n 900. Alternatieven zitten rond dezelfde klasse (1000-ish).

    Ik denk aan resale waarde, naamsbekendheid, verkrijgbaarheid van (2e hands) onderdelen/alternatieven - in dat opzicht zou ik voor Porsche en OEM gaan.

    Sidenote: meer zuigers per klauw en een grotere schijf beteken niet per se meer remkracht. Te veel kleine zuigers zorgen alleen voor vertraging in effect, of missen juist remkracht omdat de totale oppervlakte nauwelijks groter is. Een grotere schijf is meer gewicht, maar als de klauwen niet snel en sterk genoeg zijn, is dat alleen nadelig. Ook hebben veel sets wat hitte nodig om goed te werken; een te grote schijf is weer te snel afgekoeld. Staar je dus niet blind op remschijfmaat en aantal zuigers!

    Porsche remmen zijn ook niet alles heb ik gelezen op het net maken rare geluiden enz staat er en heel gevoelig voor onderhoud
    V maxx tjah ik weet het ook niet is opzich een mooi setje en niet al te duur levertijd 1a2 dagen Brembo betaal je volgens mij alleen maar voor de naam
    denk dat ik gewoon voor een v maxx setje ga want ik race niet met me audi vind de remmen van de s3 gewoon matig
    en vind de prijs reuze meevallen voor normale ebc of tarox schijven betaal je ook over de 2 a 300 euro
    en neehoor staar me niet blind op de grote van een schijf en zuigers wordt zelfs gezegd dat 4 zuigers beter zijn dan 6

  12. #31

    Standaard Re: Brembo Junior kit past dat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gtjuh31 Bekijk Berichten
    Porsche remmen zijn ook niet alles heb ik gelezen op het net maken rare geluiden enz staat er en heel gevoelig voor onderhoud
    V maxx tjah ik weet het ook niet is opzich een mooi setje en niet al te duur levertijd 1a2 dagen Brembo betaal je volgens mij alleen maar voor de naam
    denk dat ik gewoon voor een v maxx setje ga want ik race niet met me audi vind de remmen van de s3 gewoon matig
    en vind de prijs reuze meevallen voor normale ebc of tarox schijven betaal je ook over de 2 a 300 euro
    en neehoor staar me niet blind op de grote van een schijf en zuigers wordt zelfs gezegd dat 4 zuigers beter zijn dan 6
    Juist een statement als je laatste ("er wordt gezegd dat 4 zuigers beter zijn dan 6") is onzin - je kan zoiets niet zeggen zonder de specs te weten . Aantal zuigers zegt niets (of in elk geval, zéér weinig) over de uiteindelijke remkracht en remkwaliteit.

    Bij Brembo betaal je deels voor de naam ja, maar ook grotendeels niet hoor. Wat ik zeg, volgens mij heb je je beslissing al genomen . Immers - waar baseer je je 'opzich is het een mooi setje' op? De looks? De 2-delige schijven? Ik zou in elk geval niet kloten met m'n remmerij, en big brakes on a budget is in mijn optiek een recept voor ellende. Toegegeven, ik heb erook naar gekeken, maar uiteindelijk zijn wij er allebei niet mee door gegaan. Misschien ten onrechte, maar ik ga daar liever niet achter komen .

    Anyway - waar hoor je dat, over rare geluiden en gevoelig voor onderhoud? Ik ben dat nog nergens tegengekomen voor Porsche remmen. Niet elke Porsche setup is goed, da's een feit (Boxter non-S schijnt ruk te zijn), maar wat 2e hands verkrijgbaar is, is meestal prima.

    Mijn remmen zijn tot nog toe probleemvrij, 2e hands gekocht zonder revisie. Porsche en Brembo, en ik herken niets van rare geluiden (in tegendeel, de OEM remmen maakten met dezelfde schijven (Zimmermann) en blokken (Ferodo DS2500) meer geluid).

    (Waarom trouwens 'me audi' en niet 'mijn Audi'? 'me' smoelt zo ongelooflijk stom, in mijn optiek... .)
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  13. #32
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Brembo Junior kit past dat

    Interessante topic. Ik heb de V-maxx set ook zien staan en heb er een beetje onderzoek naar gedaan. Van wt ik gelezen heb, is het een goede set voor een redelijke prijs. De mensen die er 1 hebben zijn er happy mee, alleen zijn de schijven erg prijzig om te vervangen. Zou hier wel naar kijken eerst.

    Verder, als je dan toch dat soort bedragen gaat uitgeven zou ik het gelijk goed doen en voor de betere set gaan. Je geeft tenslotte een heleboel geld uit en als je dan toch net niet tevreden bent is het zonde. Dat is hoe ik mijn spullen koop

    Ben trouwens wel benieuwd hoe een Cupra set het doet, deze zijn (tweedehands) best betaalbaar. Wellicht is tweedehands ook helemaal niet zo'n verkeerde optie.

  14. #33

    Standaard Re: Brembo Junior kit past dat

    Mijn setje Porsche klauwen is vandaag van eigenaar verwisselt dus daar hoef je niet meer over te twijfelen.
    Succes met jullie keuzes..

  15. #34
    sergiopake's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    16
    Kudos
    3
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Brembo Junior kit past dat

    @Fred13 bedankt voor de klauwen! Vanmiddag 1 klauw nog even snel gemonteerd en de afstand gemeten voor de zekerheid en inderdaad r32 schijven gaan passen, gelijk ook maar de r32 schijven 334mm besteld van ebc, Kon het setje voor een mooi prijsje krijgen! Ook gelijk achter stalen leidingen besteld, stoppen zal de s3 straks wel doen Volgend weekend alles monteren en dan post/mail ik je wel een foto!
    Voor andere die de remmen willen upgraden zou ik zeker op zoek gaan naar 2e hands Porsche/brembo in combi met r32 schijven, mooie kwalitatieve upgrade voor relatief weinig geld op die manier.

    Verstuurd van mijn LT30p met Tapatalk

  16. #35

    Standaard Re: Brembo Junior kit past dat

    @sergiopake Mooi werk jongen en ik weet zeker dat je met deze set plezier gaat krijgen.
    Zie de foto's graag tegemoet.

    Suc6 ermee jongen....

  17. #36
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Brembo Junior kit past dat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sergiopake Bekijk Berichten
    Voor andere die de remmen willen upgraden zou ik zeker op zoek gaan naar 2e hands Porsche/brembo in combi met r32 schijven, mooie kwalitatieve upgrade voor relatief weinig geld
    Over wat voor bedragen hebben we het dan ong. ?

  18. #37
    sergiopake's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    16
    Kudos
    3
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Brembo Junior kit past dat

    @bartzel ,Ben voor het complete setje nu ongeveer 700 kwijt. Als je zoekt op eBay staan er wel meer klauwen en ook adapters op voor niet al te veel geld. De schijven heb ik bij Lynx car design vandaan. Blokken die in de remklauwen zaten zijn nog redelijk goed die schuur ik even op en dan kan ik daar voorlopig nog wel mee doen.


    Verstuurd van mijn LT30p met Tapatalk

  19. #38
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Brembo Junior kit past dat

    Dus 700 totaal. En dat is voor + achter? Want als dat zo is, valt het inderdaad best mee.

    Nieuwe blokken plus schijven (Zimmermann sport schijven + Ferodo DS2500 blokken) kosten bijna hetzelfde voor de voor- en achterkant.

  20. #39
    sergiopake's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    16
    Kudos
    3
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Brembo Junior kit past dat

    @bartzel dat is alleen voor voor, achter hou ik de originele schijven met blokken want die zijn nog nieuw alleen de leidingen vervang ik die waren voor achter 60 euro van goodrige zodat ik rondom wel stalen leidingen heb. Achter ga ik ook origineel laten misschien in de toekomst als de blokken op zijn een setje ferodo monteren .

    Op eBay (als je zoekt op Porsche calipers) heb ik nog een paar setjes Porsche 996 remklauwen gezien voor rond de 350 en adapters staan op eBay al voor 70 a 80 euro .

    Verstuurd van mijn LT30p met Tapatalk

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Brembo Junior kit past dat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Juist een statement als je laatste ("er wordt gezegd dat 4 zuigers beter zijn dan 6") is onzin - je kan zoiets niet zeggen zonder de specs te weten . Aantal zuigers zegt niets (of in elk geval, zéér weinig) over de uiteindelijke remkracht en remkwaliteit.

    Bij Brembo betaal je deels voor de naam ja, maar ook grotendeels niet hoor. Wat ik zeg, volgens mij heb je je beslissing al genomen . Immers - waar baseer je je 'opzich is het een mooi setje' op? De looks? De 2-delige schijven? Ik zou in elk geval niet kloten met m'n remmerij, en big brakes on a budget is in mijn optiek een recept voor ellende. Toegegeven, ik heb erook naar gekeken, maar uiteindelijk zijn wij er allebei niet mee door gegaan. Misschien ten onrechte, maar ik ga daar liever niet achter komen .

    Anyway - waar hoor je dat, over rare geluiden en gevoelig voor onderhoud? Ik ben dat nog nergens tegengekomen voor Porsche remmen. Niet elke Porsche setup is goed, da's een feit (Boxter non-S schijnt ruk te zijn), maar wat 2e hands verkrijgbaar is, is meestal prima.

    Mijn remmen zijn tot nog toe probleemvrij, 2e hands gekocht zonder revisie. Porsche en Brembo, en ik herken niets van rare geluiden (in tegendeel, de OEM remmen maakten met dezelfde schijven (Zimmermann) en blokken (Ferodo DS2500) meer geluid).

    (Waarom trouwens 'me audi' en niet 'mijn Audi'? 'me' smoelt zo ongelooflijk stom, in mijn optiek... .)
    hahah tjah ik heb dr de ballen verstand niet van en oke mijn Audi ben een Gelderlander typ zoals ik praat haha
    gr

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •