Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: S3 8L 2001 Turbo probleem ?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    45
    Posts
    222
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S3

    Standaard S3 8L 2001 Turbo probleem ?

    Hallo

    ik heb een Audi s3 van 2001 ik heb een tijd geleden n249 bypass gedaan
    en ik heb een N75 J valve gemonteerd.. kwam een mooie fluit vanaf bij 3000 toeren
    maar sinds gisteren loopt die voor geen meter meer ! hoor de Forge split r nog wel afblazen maar heel zacht
    en de fluit is ook weg ! heb hem ff uitgelezen en kreeg de melding N75 open circuit dus de F versie weer gemonteerd
    bleef ik het nog steeds houden de melding dus ff weer een stuk gereden was de melding weg
    maar hij blijft nog steeds traag
    wat kan het zijn ben radeloos weet het niet meer !

    gr

  2. #2
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: S3 8L 2001 Turbo probleem ?

    Wellicht een vaccuüm lek ergens? Klinkt de auto ook anders?

    Ik had namelijk bij mijn 1.8t ook dat je turbo wel voelde oppakken, maar vervolgens geen vermogen leverde. En de auto klonk als een Impreza

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    45
    Posts
    222
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: S3 8L 2001 Turbo probleem ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartzel Bekijk Berichten
    Wellicht een vaccuüm lek ergens? Klinkt de auto ook anders?

    Ik had namelijk bij mijn 1.8t ook dat je turbo wel voelde oppakken, maar vervolgens geen vermogen leverde. En de auto klonk als een Impreza

    haha ja zwaarder en af en toe een plof geluid uit de uitlaat maar heb heelveel slangen van forge maar niet alles maar zou zo ff nie weten waar ik moe zoeken
    ben van plan om hem te laten chippen kijken ze dan eerst of alles goed is ? voor ze hem chippen

  4. #4
    skippie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.715
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: S3 8L 2001 Turbo probleem ?

    als je naar een goede chipper gaat wel. Ieder ander gooit waarschijnlijk een nieuw chipje erop en klaar.
    Enkele voorbeelden van goede tuners zijn JD en Hartog tuning. Zijn misschien iets duurder maar bespaart je een hoop
    problemen later.
    Audi S3 1999. JD tuned! 270PK 400NM

    Why worry about tomorrow? It will be gone the day after.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    45
    Posts
    222
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: S3 8L 2001 Turbo probleem ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door skippie Bekijk Berichten
    als je naar een goede chipper gaat wel. Ieder ander gooit waarschijnlijk een nieuw chipje erop en klaar.
    Enkele voorbeelden van goede tuners zijn JD en Hartog tuning. Zijn misschien iets duurder maar bespaart je een hoop
    problemen later.
    Ik geef je groot gelijk ik wou naar Audiparts gaan in Veghel Coen donkers die hebben ook Hartog Tunning geloof dat er meer mensen hier
    hun Audi daar hebben laten chippen


  6. #6
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: S3 8L 2001 Turbo probleem ?

    Met een storing beginnen ze sowieso niet aan chippen. Heb je ook een storing?
    Ik heb nog altijd de "pressure drop between turbo and throttle" error. Komt door een vacuüm lek ergens. Weet niet of er voor alle lekken een storing is though.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    45
    Posts
    222
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: S3 8L 2001 Turbo probleem ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartzel Bekijk Berichten
    Met een storing beginnen ze sowieso niet aan chippen. Heb je ook een storing?
    Ik heb nog altijd de "pressure drop between turbo and throttle" error. Komt door een vacuüm lek ergens. Weet niet of er voor alle lekken een storing is though.

    Ik heb een nachtje de min pool van de accu eraf gehad heb toen daarna weer ff de boel uitgelezen stond er voltage low maja komt door dat de min eraf is geweest
    heb daarna de foutcode gewist en een stuk gereden toen weer uitgelezen en no trouble code krijg ik nu elke keer
    maar hij rijd nog steeds fucked up denk dat me turbo dood is al hoor ik hem wel afblazen
    maar heb de N75j valve er niet meer opzitten heb nu de E versie maar hij lijkt een STUK slomer nu nog slomer hahah
    volgens mij rijd me audi niet zoals een S3 hoort te rijden ik weet het niet heb nooit een andere gereden maar hij is echt traag !
    ik hoor dat er vaak een scheur in de slang onder de inlaat kan zitten
    ik zou het ook niet weten of je voor alle lekken een storing heb
    ik weet wel om alle slangen te gaan vervangen kost een vermogen... en je kan bijna nergens bij :s
    maar ik denk dat me turbo dood is half in ieder geval geeft die volgens mij ook geen foutcode voor ???
    vraag me af wat het wel niet gaat kosten een ko4 turbo kost los 750 euro maar met inbouw ????

  8. Ad
  9. #8
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: S3 8L 2001 Turbo probleem ?

    Relax Afblaasgeluid heb je ook op je Pipercross. Het zou echt een lek kunnen zijn ergens. Ik had precies hetzelfde. Je voelt de turbo opkomen en dan gebeurd er niks meer. Vanaf 3000 RPM geen vermogen extra, net alsof je turbo dood is. Luister anders eens heel goed of je een hoge fluit hoort bij het toerengebied waar je turbo op hoort te pakken. Klinkt als een tandartsboortje Je hoort het maar heel kort though.

    Check anders ook dit topic eens: http://www.audiforum.nl/forum/8l-199...ro-1999-a.html
    Die dacht ook dat de turbo was overleden, maar bleek in de intercooler te zitten. Er was naar een film gelinkt met het geluid van een kapotte turbo, deze: http://www.youtube.com/watch?v=S0GEM_-NFmI
    Laatst gewijzigd door bartzel; 01-07-13 om 07:05.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    45
    Posts
    222
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: S3 8L 2001 Turbo probleem ?

    Nee had de forge split r erop gezet die heb ik terug paste nie bij die gene maar hij blaast af via de forge split r dus turbo zal nog wel een beetje leven hahah
    maar indd dat heb ik dus ook vanaf 3000 toeren is het maar bar zwak dat geluid wat jij zeg heb ik nie
    maar hoor wel een suis geluid onder de motorkap komt vanaf de dv naast de n75 daaronder kan haast nie van de Turbo inlet pijp zijn is pas nieuw
    zit te denken aan de wastegate maar die slang onder het spruitstuk kan ik niet bij kan zijn dat die lekt maar hoe je daar bijkom mag jozef weten
    misschien is het mij intercooler ook wel

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •