Wellicht een vaccuüm lek ergens? Klinkt de auto ook anders?
Ik had namelijk bij mijn 1.8t ook dat je turbo wel voelde oppakken, maar vervolgens geen vermogen leverde. En de auto klonk als een Impreza
Hallo
ik heb een Audi s3 van 2001 ik heb een tijd geleden n249 bypass gedaan
en ik heb een N75 J valve gemonteerd.. kwam een mooie fluit vanaf bij 3000 toeren
maar sinds gisteren loopt die voor geen meter meer ! hoor de Forge split r nog wel afblazen maar heel zacht
en de fluit is ook weg ! heb hem ff uitgelezen en kreeg de melding N75 open circuit dus de F versie weer gemonteerd
bleef ik het nog steeds houden de melding dus ff weer een stuk gereden was de melding weg
maar hij blijft nog steeds traag
wat kan het zijn ben radeloos weet het niet meer !
gr
als je naar een goede chipper gaat wel. Ieder ander gooit waarschijnlijk een nieuw chipje erop en klaar.
Enkele voorbeelden van goede tuners zijn JD en Hartog tuning. Zijn misschien iets duurder maar bespaart je een hoop
problemen later.
Ik heb een nachtje de min pool van de accu eraf gehad heb toen daarna weer ff de boel uitgelezen stond er voltage low maja komt door dat de min eraf is geweest
heb daarna de foutcode gewist en een stuk gereden toen weer uitgelezen en no trouble code krijg ik nu elke keer
maar hij rijd nog steeds fucked up denk dat me turbo dood is al hoor ik hem wel afblazen
maar heb de N75j valve er niet meer opzitten heb nu de E versie maar hij lijkt een STUK slomer nu nog slomer hahah
volgens mij rijd me audi niet zoals een S3 hoort te rijden ik weet het niet heb nooit een andere gereden maar hij is echt traag !
ik hoor dat er vaak een scheur in de slang onder de inlaat kan zitten
ik zou het ook niet weten of je voor alle lekken een storing heb
ik weet wel om alle slangen te gaan vervangen kost een vermogen... en je kan bijna nergens bij :s
maar ik denk dat me turbo dood is half in ieder geval geeft die volgens mij ook geen foutcode voor ???
vraag me af wat het wel niet gaat kosten een ko4 turbo kost los 750 euro maar met inbouw ????
Relax Afblaasgeluid heb je ook op je Pipercross. Het zou echt een lek kunnen zijn ergens. Ik had precies hetzelfde. Je voelt de turbo opkomen en dan gebeurd er niks meer. Vanaf 3000 RPM geen vermogen extra, net alsof je turbo dood is. Luister anders eens heel goed of je een hoge fluit hoort bij het toerengebied waar je turbo op hoort te pakken. Klinkt als een tandartsboortje Je hoort het maar heel kort though.
Check anders ook dit topic eens: http://www.audiforum.nl/forum/8l-199...ro-1999-a.html
Die dacht ook dat de turbo was overleden, maar bleek in de intercooler te zitten. Er was naar een film gelinkt met het geluid van een kapotte turbo, deze: http://www.youtube.com/watch?v=S0GEM_-NFmI
Nee had de forge split r erop gezet die heb ik terug paste nie bij die gene maar hij blaast af via de forge split r dus turbo zal nog wel een beetje leven hahah
maar indd dat heb ik dus ook vanaf 3000 toeren is het maar bar zwak dat geluid wat jij zeg heb ik nie
maar hoor wel een suis geluid onder de motorkap komt vanaf de dv naast de n75 daaronder kan haast nie van de Turbo inlet pijp zijn is pas nieuw
zit te denken aan de wastegate maar die slang onder het spruitstuk kan ik niet bij kan zijn dat die lekt maar hoe je daar bijkom mag jozef weten
misschien is het mij intercooler ook wel