Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: cold air intake

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    34
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard cold air intake

    hallo iederee ik vraag me a weet iemand waar in een cold air intake kan vinde?
    ik ben druk op zoek op het web maar kom alleen maar typhon of plestike buizen en wil rvs buizen kan iemand me daar bij helpen
    heb een 1.8T moter uit 1997

    alvast bedankt
    Laatst gewijzigd door aymond89; 04-06-13 om 16:54.

  2. #2

    Standaard Re: cold air intake

    Tip: http://www.onzetaal.nl/

    Hoofdletters, interpunctie. Spelfouten. Luiheid? Ik heb geen idee, maar je bericht komt niet overdacht over. Misschien heb je er wel moeite mee, maar dan vraag ik je toch vriendelijk om er iets meer op te letten (de fouten die er in staan getuigen eerder van een gebrek aan interesse, dan een gebrek aan capaciteit).

    Anyway - over je vraag. Je profiel zegt "A3 SB", je post zegt "A3 uit 1997". Ik ga nu even uit van de 1997.

    Jouw A3 is reeds voorzien van een cold air intake, in combinatie met een groot-oppervlakte luchtfilter, die in een airbox zit. Als je de leidingen volgt, zul je zien dat er een ingaande buis zit die tot aan de radiator loopt, en in de grille uitkomt.

    Technisch gesproken is dat een cold air intake. Wat jij zoekt is waarschijnlijk een ombouwkit met een open luchtfilter, met daarbij een airbox (ook wel RAM filters genoemd). Dit zal je geheid weinig winst opleveren (tenzij je serieuze andere mods aan je auto gaat doen, zoals een turbokit, waarbij je (fors) dikkere buizen nodig hebt). Eerlijk gezegd gaat dit geheid meer verlies opleveren dan winst (je moet open luchtfilters vaak van olie voorzien; te weinig is geen filterende werking, te veel is een kapotte luchtmassameter).

    Als je RVS wil, zal je gewoon naar een (lokale) tuningshop moeten gaan, of bij je lokale garage, en vragen of ze dat voor je op maat willen lassen. Da's geen rocket science, kan elke garage wel.

    Ik zou in elk geval nog even twee keer nadenken of dit is wat je wil.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #3
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: cold air intake

    Wat betreft het luchtfilter, ik heb zelf een Pipercross Viper Cold Air Intake en die bevalt wel. De auto lijkt net iets beter te gaan en het filter ziet er goed uit onder de kap (carbon). Je krijgt dan ook een afblaasgeluid op het luchtfilter en dat klinkt best lekker Het zijn alleen niet de goedkoopste filters ... Ik heb de mijne van een monteur over kunnen nemen voor €150, nieuw kosten ze dacht ik €250. Wel mooi spul though

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: cold air intake

    Klopt Bartzel goed filter die van mij was trouwens 329 euro heb hem op me S3 was eigenlijk voor de TT maar de motor is het zelfde
    dus maakt niet ! ik heb laatst een n75j geplaats maar nu lijkt de turbo wel een supercharger met de viper kit en de n75j klep
    damn mensen schrikken zich een hoedje :P

  5. #5
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: cold air intake

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gtjuh31 Bekijk Berichten
    Klopt Bartzel goed filter die van mij was trouwens 329 euro heb hem op me S3 was eigenlijk voor de TT maar de motor is het zelfde
    dus maakt niet ! ik heb laatst een n75j geplaats maar nu lijkt de turbo wel een supercharger met de viper kit en de n75j klep
    damn mensen schrikken zich een hoedje :P
    Hahaha maakt de n75j klep zo'n verschil dan i.c.m. Een pipercross qua geluid?


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: cold air intake

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartzel Bekijk Berichten
    Hahaha maakt de n75j klep zo'n verschil dan i.c.m. Een pipercross qua geluid?

    Denk het wel met de F klep reed die anders met de J meer druk en een fluit turbo haha

  7. #7
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: cold air intake

    Da's misschien nog wel een keer leuk, als ik wat geld overheb

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: cold air intake

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartzel Bekijk Berichten
    Da's misschien nog wel een keer leuk, als ik wat geld overheb
    hahaha vakantiegeld al op dan ?

  10. #9
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: cold air intake

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gtjuh31 Bekijk Berichten
    hahaha vakantiegeld al op dan ?
    Juah, nieuwe remschijven + blokken besteld, 314 euro. Auto afbetaald, dure vrouw () en nog veel meer. Wil het wel een keer proberen though zo'n klep

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    222
    Kudos
    2
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: cold air intake

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartzel Bekijk Berichten
    Juah, nieuwe remschijven + blokken besteld, 314 euro. Auto afbetaald, dure vrouw () en nog veel meer. Wil het wel een keer proberen though zo'n klep
    haha goed bezig jij hiero idem dito heb een big brake kit gekocht gelijk foetsie vakantiegeld haha
    alleen heb het te snel besteed ik heb opeens haast geen turbodruk meer snap er niks van
    geeft aan open circuit n75 valve alleen die melding is nu weg !
    maar nog steeds waardeloos met optrekken enz
    zal wel weer een duur geintje worden
    hoop niet dat het door de N249 bypass is gekomen of door de J n75 klep

  12. #11

    Standaard Re: cold air intake

    InJen heeft er ook 1 voor een TT 180pk, die heb ik er bij mij inzitten, moest een klein stukje plastic wegsnijden, maar past verder goed.






    Grtz Ramon

  13. #12
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: cold air intake

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swifty Bekijk Berichten
    InJen heeft er ook 1 voor een TT 180pk, die heb ik er bij mij inzitten, moest een klein stukje plastic wegsnijden, maar past verder goed.
    Dat ziet er wel cool uit onder de kap! Maakt het qua geluid bij jou ook nog verschil?

    En heb jij toevallig ook een slang die niet aangesloten kan worden? Mij werd verteld dat er een afgedopte slang op het luchtfilter ergens zit (PiperCross) en dat dit niet helemaal de bedoeling was

  14. #13

    Standaard Re: cold air intake

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartzel Bekijk Berichten
    Dat ziet er wel cool uit onder de kap! Maakt het qua geluid bij jou ook nog verschil?

    En heb jij toevallig ook een slang die niet aangesloten kan worden? Mij werd verteld dat er een afgedopte slang op het luchtfilter ergens zit (PiperCross) en dat dit niet helemaal de bedoeling was
    Ik heb een gesloten divertervalve, die 'blaast' nu af via m'n filter dus je hoort em wel meer. Ik ben geen afgedopte slang tegen gekomen.

    Grtz Ramon

  15. #14
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: cold air intake

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swifty Bekijk Berichten
    Ik heb een gesloten divertervalve, die 'blaast' nu af via m'n filter dus je hoort em wel meer. Ik ben geen afgedopte slang tegen gekomen.

    Grtz Ramon
    Vreemd, ga nog wel ff kijken wat er precies bedoeld werd dan.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •