Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: 1.6 automaat trilt onder het rijden

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard 1.6 automaat trilt onder het rijden

    Goede avond!
    Ik heb de auto net gekocht en op de eerste dag bleek er niets aan de hand maar dit is nu de tweede dag dat ik hem heb en het valt me op dat de auto trilt onder het rijden ... iemand enig idee wat het kan zijn?

    Tevens heb ik geconstateerd dat er weinig tot geen olie in het blok zat dit heb ik direct bij gevuld maar nog steeds trilt die. Help !! haha

  2. #2
    Bas82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.232
    Kudos
    322
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: 1.6 automaat trilt onder het rijden

    Volgens mij heb je niet echt je best gedaan om de auto na te lopen voor je em kocht.
    Olie is wel een van de dingen die je nakijkt als je een auto koopt, valt een hoop aan af te lezen over de staat van de motor (mits het niet net ververst is natuurlijk).

    Trilt ie constant of bij een bepaalde snelheid?

    Vermeld ook even wat voor motor je hebt.
    A4 B6 Avant, work in progress

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: 1.6 automaat trilt onder het rijden

    sorry het is een 1.6 automaat benzine.
    Bij een snelheid vanaf 40 km +/- zo goed als constant tenzij ik het gas los laat.
    Nou ik heb hem bij de garage gekocht dus ben er stiekem vanuit gegaan dat dit wel goed zat aangezien er ook geen lampje is gaan branden of is gaan piepen.

  4. #4
    Bas82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.232
    Kudos
    322
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: 1.6 automaat trilt onder het rijden

    Geloof nooit, ik herhaal NOOIT!!!!!! een handelaar/garagehouder op z'n mooie blauwe ogen.
    Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk iemand naar die wagen laten kijken die er verstand van heeft, gewoon om em na te lopen.

    Wat je probleem nu betreft, het zou kunnen wezen dat je banden gecupt zijn maar het zou ook maar zo kunnen wezen dat je versnellingsbak het aan het begeven is.
    A4 B6 Avant, work in progress

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: 1.6 automaat trilt onder het rijden

    oke maandag ga ik direct terug want ik heb geconstateerd dat ook de olie leeg was heb er 3 liter in gegooid hij trilt trouwens bij de 70 a 80 km per uur dacht al veel eerder.Verder schakelt de automaat wel goed maar ik ga je advies opvolgen thanx


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: 1.6 automaat trilt onder het rijden

    op het moment is geconstateerd dat de draag arm rubber op zijn die worden vervangen maandag maar het olie probleem blijft ik heb er al 4 liter olie in gegooid in 3 weken tijd en sinds gister hoor je alles waar je over heen rijd kan dit daar mee te maken hebben ? al lig er iets van 1 cm op de weg of nog minder je hoor en voelt alles .... heb ik een miskoop of gewoon het zelfde probleem?

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    65
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: 1.6 automaat trilt onder het rijden

    als je een 1.6 motor heb heb je grote kan dat de motorcode akl is. die motor is zo ontworpen toen dat het zuinig zou zijn. maar je heb grote kans dat je olieschraap veren vlakaf in de cilinder zijn geplakt doordat die heel slap zijn. die zijn slap zodat de wrijving laag is en dan zuinig, werd toen der tijd bedacht. heb mijnes net gereviseert. koste me 580 euro aan onderdelen een heel wat uurtjes gesleutel. je kan op de kap bij je nokkenas zien wat de motorcode is. dat staat er op. en die trilling betreft, laat hem eerst een uitlijnen en al je wielen balanceeren. werk zelf bij de egelbanden in hoorn en die trilling zit vaak in de banden

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: 1.6 automaat trilt onder het rijden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coolyjoelie Bekijk Berichten
    als je een 1.6 motor heb heb je grote kan dat de motorcode akl is. die motor is zo ontworpen toen dat het zuinig zou zijn. maar je heb grote kans dat je olieschraap veren vlakaf in de cilinder zijn geplakt doordat die heel slap zijn. die zijn slap zodat de wrijving laag is en dan zuinig, werd toen der tijd bedacht. heb mijnes net gereviseert. koste me 580 euro aan onderdelen een heel wat uurtjes gesleutel. je kan op de kap bij je nokkenas zien wat de motorcode is. dat staat er op. en die trilling betreft, laat hem eerst een uitlijnen en al je wielen balanceeren. werk zelf bij de egelbanden in hoorn en die trilling zit vaak in de banden
    het trillen blijkt te komen door de draagarm rubbers die zijn zo goed als op die worden vervangen morgen bij de garage ook word er gekeken naar het olie verbruik maar vertrouw de garage niet helemaal vandaar en de thermostaat word vervangen.
    Ik ga zo kijken naar de motor code thanx
    (word vervolgd )

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    65
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 1.6 automaat trilt onder het rijden

    laat je je auto wel uitlijnen na het vervangen van die draagarm rubbers. anders slijten je banden weg waar je bijstaat of heel onregel matig en dat gaat ze weer trillen door dat ze kunnen gaan cuppen(zaagtangslijtage). is heel irritant en dan als je dat heb ken je het best nieuwe sloffe eronder gooien. als je het je auto waard vind en je heb een AKL wil ik best je auto onderhanden nemen. is altijd nog goedkoper dan elke garage.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 1.6 automaat trilt onder het rijden

    Het gekke is dat die het alleen doet tussen de 60 tot 80 +/- en ook alleen als ik gas geef .... hij maakt ook een schaffend geluid.
    Help!!

    #goolyjoelie ik heb tot nu toe nog niet hoeven betalen voor de reparatie en dat ben ik heel eerlijk ook niet van plan aangezien hij als goed is verkocht wat dus niet bleek helaas kwam ik er pas achter toen ik op de terugweg was op de snelweg.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •