Leuk als je van uw buren om 3u 'snachts een telefoon krijgt dat je autoalarm zit te brullen.
Deze ochtend m'n a3 eens uitgelezen en op deze resultaten uitgekomen.
Opgezocht via gerritspeek, maar ik geraak er niet direct veel wijzer uit omdat het er zoveel zijn.Address 35: Centr. Locks Labels: 8D0-862-257.lbl
Part No: 8L0 862 257 G
Component: ZV-Pumpe, DWA, Funk D11
Coding: 13162
Shop #: WSC 06435
VCID: 397D29D709C9
8 Faults Found:
01367 - Central Locking Pump Run Time Exceeded (Likely Leak)
35-00 - -
01371 - Alarm triggered by Door Contact Switch; Driver's Side
35-00 - -
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
35-00 - -
01369 - Alarm triggered by Hood Switch
35-00 - -
01362 - Close Switch for Tailgate/Trunk (F124)
29-00 - Short to Ground
01365 - Lock/Unlock Switch; Interior
29-00 - Short to Ground
00955 - Key 1
09-00 - Adaptation Limit Surpassed
00956 - Key 2
09-00 - Adaptation Limit Surpassed
Erna de codes eens gereset, maar na sluiten & openen van de auto kwamen ze direct weer terug.
Op wat kan het wijzen? Defecte alarmmodule/centrale vergrendelingspomp of andere zaken?
Iemand die er ervaring mee heeft of kan ik dit probleem beter laten oplossen door de dealer?
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com
1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
3e Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel, regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com
Lijkt heel veel, maar als ik de 1e melding lees, lijkt de rest daar een gevolg van; Je CV pomp doet z'n werk niet (of niet goed) en timed out. Dus is de auto niet afgesloten. Dus krijg je storingen over het feit dat het systeem verwacht dat de deuren/kofferbak etc. dicht zijn, maar hij later detecteert dat dit niet zo is.
Eens kijken of ik niet via een sloper een beter werkende pomp kan steken. Voorlopig heb ik er geen last meer van doordat m'n auto dichtdoe met de sleutel.
Edit: Nu dat ik er over nadenk, in principe kan het wel kloppen wat je zegt. Het is een vacuümsysteem, dus door een lek kan het zijn dat een slot weer open gaat en zo het alarm triggered. Deze week eens kijken of het probleem hem niet in de leidingen zit.
Heb je al gechecked of dan ook alle deuren + kofferklep + tankklep op slot zijn?
CV gaat zelfs zo ver dat-ie bijvoorbeeld ook de neerklapbare achterbank (van een sedan) vergrendeld, zodat áls de kofferbak toch open kan, men niet via die kant de auto in kan.
Dus ook op al die plekken kan een lek zitten.
Tip: Ga eens ín je auto zitten als je 'm afsluit, en luister of je ergens wat hoort "sissen", daar zal dan je lek zitten.
Of luister goed aan de buitenzijde bij elke deur/tankklep en vooral kofferbak.
Ik heb dit ook aan de hand gehad, en het is soms echt lastig te vinden.