Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: 1.6L 2001 hapert en schokt bij warme motor

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard 1.6L 2001 hapert en schokt bij warme motor

    Goedemiddag,

    Sinds enkele weken heb ik met mijn Audi motor problemen, als de motor warm is en ik circa 10km gereden heb begint het:
    De auto begint te schokken, met het optrekken is dit het ergst.
    Hij heeft dan ook totaal geen kracht meer en doet er erg lang over om op snelheid te komen. Ook zuipt hij enorm veel benzine.

    Al meerdere keren naar de garage geweest, deze heeft al enkele lekken in de luchttoevoerleiding gerepareerd, maar hij blijft het probleem houden.
    Hij heeft de auto al 2x gereset, hij gaf steeds Lamba storing, maar de wenswaarde en de meetwaarde lagen dicht bij elkaar, dus deze zou goed moeten zijn.
    Ook de LMM is goed volgens de garage.

    Heb 1 keer mee gekeken tijdens het uitlezen en zag het volgende staan :

    17584 : -Lambacorrectie achter katalysator, blok1 : regelgrens bereikt
    -Intermitterend
    16554 : -Brandstof Druk/Conditie storing (bank1)
    -Intermitterend
    16521 : -O2 sensor Circuit laag voltage (Bank1 Sensor2)
    -Intermitterend

    Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Want loopt nu al aardig in de centen..

    Groeten Hendrik
    Laatst gewijzigd door Hendrikb; 07-12-14 om 16:08.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Auto hapert en schokt bij warme motor

    Welkom. Er lopen hier best wat mensen met verstand van zaken maar niemand die kan raden over welk type motor je het hebt als je dat er niet bijzet. Lees even de forumreglementen, bij motorvragen is het de bedoeling dat je het motortype vermeldt in de titel.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Auto hapert en schokt bij warme motor

    Sorry! Het betreft een A3 van 2001 met 1.6L benzine motor type 8L.

  4. #4
    Bas82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.232
    Kudos
    322
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto hapert en schokt bij warme motor

    Krukas sensor waarschijnlijk
    A4 B6 Avant, work in progress

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    65
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Auto hapert en schokt bij warme motor

    geen kool aanslag op de bougies?


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Auto hapert en schokt bij warme motor

    Dank voor de reactie, geeft hij hier geen storingsmelding bij? Als de krukas sensor defect is?

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Auto hapert en schokt bij warme motor

    Beste,

    Inmiddels naar de Audi dealer geweest, nu bleken er meerdere dingen aan de hand te zijn : Gashuisklep was vervuild, deze is gereinigd en daarna opnieuw 'ingeleerd' en de bougies waren inderdaad vervuild! Deze zijn nu ook vervangen en de motor loopt weer mooi, echt een verschil van dag en nacht.
    Alleen gaven ze wel aan bij de dealer dat de storing lambda niet gereset kon worden, en bij problemen vervangen moest worden. Nu voel ik af en toe schokjes en dat de auto inhoud, ik wil daarom zelf de lambda vervangen. Heb al veel gelezen op internet en het lijkt me geen grote ingreep.

    Nu wil ik de volgende sonde bestellen : http://www.mister-auto.nl/fl/lambdas...L-C031821.html
    heb ik dan de juiste te pakken? En heeft iemand ervaring met het aansluiten van de bedrading van deze sonde?

    Alvast bedankt!

    Gr. Hendrik

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Auto hapert en schokt bij warme motor

    Staat er ook he. O2 sensor laag voltage. Dat is dus je lambda. En je 2e lambda meet verkeerde uitstoot waardoor hij je brandstof inspuiting verhoogd of verlaagd om weer goede waardes te krijgen. Dat verklaard ook bij warme motor. Een lambda werkt niet bij koude motor omdat hij dan rijker en hoger loopt omdat hij moet opwarmen dus is de lambda dan even uitgeschakeld. Maar mijn ervaring is bij vag uit dit bouwjaar. Neem en orginele lambda anders ben je met een paar maanden weer aan de beurt. (Meestal dus niet altijd) maar dat is mijn advies.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •