Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Koelventilator bleef ineens heel lang draaien na uitzetten motor

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    375
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Koelventilator bleef ineens heel lang draaien na uitzetten motor

    Kwam afgelopen zaterdag avond thuis na ca 20 km te hebben gereden (snelweg).
    Zet mijn auto voor de deur neer, contact af en wat hoor ik...
    De ventilator (koelvin) staat volop te draaien, heel vreemd zeker gezien het niet warm is.
    Ook was de motor (water en olie) temperatuur normaal, uiteraard genoeg koelvloeistof aanwezig.

    De ventilator heeft, ik schat, toch zo'n 15 minuten staan te draaien (met contact af), ik besloot, gezien het zaterdag avond was, om de accu klem maar af te koppelen voordat er iets doorbrand. Pakte mijn gereedschap, wilde de motorkap open en doen en warempel toen stopte ie ineens vanzelf..

    Vraag me nu dus daadwerkelijk af wat dit nu was, hij heeft dit nog nooit gedaan.
    Er brand verder ook geen storingslampje, auto start/rijd verder ook normaal.

    Herkend iemand dit, enig idee wat dit zou kunnen zijn, staat er een defect aan te komen?

    Het is trouwens een 2.0 TDI CBAB motor (140pk, common rail)

  2. #2
    Marceloo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Leeftijd
    48
    Posts
    263
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Koelventilator bleef ineens heel lang draaien na uitzetten motor

    Het regenereren van de roetfilter was actief bij het afzetten van de motor, er is dus geen probleem.

    http://wiki.tdiclub.nl/DieselPartikelFilter

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •