Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Middelste ventilatieopeningen geven bijna geen lucht

  1. #1
    Laurens8Ball
    Guest

    Standaard Middelste ventilatieopeningen geven bijna geen lucht

    Gezocht en het antwoord nog niet gevonden.

    SB 01-2009 2.0 TDI.

    De verwarming en luchtblazer op het dashboard werken niet goed. De buitenste twee (passagier- en bestuurderszijde) wel, maar de twee in het midden niet. Er komt wel wat lucht uit, maar niet zoals het hoort. Uiteraard staan de twee ventilatiekanalen niet dicht.

    Ik heb het idee dat de kleppen achter het radio/navigatiegedeelte niet in de open stand staan. Mijn gevoel zegt dat hier een motortje zit dat niet werkt.
    Is het enige dat ik kan doen mijn auto uit laten lezen met VAG-com?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    65
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Middelste ventilatieopeningen geven bijna geen lucht

    Dan weet je wel waar het probleem zit. Is er niemand bij je in de buurt?

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2015
    Leeftijd
    34
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Middelste ventilatieopeningen geven bijna geen lucht

    Ik heb precies hetzelfde probleem met de middelste twee blowers. Graag hoor ik als je het probleem precies hebt achterhaald!

    Groet Donny

  4. #4
    Laurens8Ball
    Guest

    Standaard re: Middelste ventilatieopeningen geven bijna geen lucht

    Ik ben er nog niet achter. Ik dacht even dat het wellicht te maken had met dat als je de verwarming boven een bepaalde temperatuur zet, dat de middelste roosters minder tot niet blazen. Maar nog niet goed kunnen testen.

  5. #5

    Standaard Re: Middelste ventilatieopeningen geven bijna geen lucht

    Wanneer je de climatronic op 'AUTO' zet, blaast hij minder lucht in de middelste twee. Heb je het al eens geprobeerd om de lucht alleen uit de voorste ventilatoren te krijgen? Dat doe je door dit knopje in te drukken:
    climas.jpg


  6. #6
    Laurens8Ball
    Guest

    Standaard Re: Middelste ventilatieopeningen geven bijna geen lucht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ricky0 Bekijk Berichten
    Wanneer je de climatronic op 'AUTO' zet, blaast hij minder lucht in de middelste twee. Heb je het al eens geprobeerd om de lucht alleen uit de voorste ventilatoren te krijgen? Dat doe je door dit knopje in te drukken:
    climas.jpg
    Man, man, man. Hahahaha Ricky0 bedankt. Dat was het! Zit al tijden kou te lijden.

  7. #7
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Middelste ventilatieopeningen geven bijna geen lucht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Laurens8Ball Bekijk Berichten
    Man, man, man. Hahahaha Ricky0 bedankt. Dat was het! Zit al tijden kou te lijden.
    In principe moet je clima op AUTO staan voor een constante temperatuur en dan zou je geen kou moeten lijden.
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Middelste ventilatieopeningen geven bijna geen lucht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattroA3 Bekijk Berichten
    In principe moet je clima op AUTO staan voor een constante temperatuur en dan zou je geen kou moeten lijden.
    Ik merk het bij mij ook dat AUTO voor een geleidelijke warmte zorgt, maar wanneer de blowers op het dashboard naar voren als enige aangezet worden, de warmte veel sneller (en heter) voelbaar is.

  10. #9
    Marcel1976's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2015
    Leeftijd
    48
    Posts
    278
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Middelste ventilatieopeningen geven bijna geen lucht

    Same here!! Eigenlijk gaat het mij op AUTO niet snel genoeg met die warmte. . Vooral als je in de winter rijdt, wil je toch snel je auto op temperatuur hebben. Ik heb een hekel aan een jas dragen in de auto bij ritten buiten de stad. Dus wat ik doe is zodra de motor warm is, even zelf de boel regelen, even op maximale sterkte blazen en even een paar graadjes erbij. Als het dan een beetje behaaglijk is, dan zet ik hem weer op AUTO, 19-21 graden.

    En let maar eens op straks in de zomer: Als hij moet koelen, dan gebruikt ie ze wel .
    A3 Sportback 1.4 TFSi Attraction
    A4 Avant 2.0 TFSi Quattro Sport

  11. #10
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.788
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Middelste ventilatieopeningen geven bijna geen lucht

    Also same here en daarmee wijkt deze A3 toch af van de andere Audi's die ik gehad heb. In de stand 'auto' werd lucht en warmte altijd evenredig via alle kanalen verspreid. Waarom nu hier niet via de middelste twee ook?
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  12. #11
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Middelste ventilatieopeningen geven bijna geen lucht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ricky0 Bekijk Berichten
    Ik merk het bij mij ook dat AUTO voor een geleidelijke warmte zorgt, maar wanneer de blowers op het dashboard naar voren als enige aangezet worden, de warmte veel sneller (en heter) voelbaar is.
    Ik moet wel toegeven dat op de AUTO stand het langzamer gaat met de warmte. Echter de stoelverwarming compenseert een boel en een TDI heeft ook nog een extra elektrische luchtverwarmer voor de binnenruimte.
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  13. #12
    Laurens8Ball
    Guest

    Standaard Re: Middelste ventilatieopeningen geven bijna geen lucht

    Ik dacht me inderdaad te herinneren dat met het koelen in de zomer de middelste twee kanalen wel werkten. Daarom had ik het idee dat er iets mis was. Ik zet nu bij kou even de middelste blowers aan en daarna terug naar auto.

    Bedankt iedereen.
    Laatst gewijzigd door Laurens8Ball; 11-01-16 om 16:00.

  14. #13
    AudiBlackPanther's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    42
    Posts
    4.167
    Kudos
    22
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: Middelste ventilatieopeningen geven bijna geen lucht

    Het klopt idd. Bij verwarmen komt er geen warme lucht uit de middelste roosters. Bij Airco/koelen komt er wel lucht uit deze roosters. Dit gebeurt idd op de Auto stand. Ik heb me daar ook al vaker over verbaast....

    Ik kan me dan ook geen enkele reden bedenken waarom deze op Auto stand niet mee blazen. Echter is het wel as by design daar ik het in elk VAG product al heb gehad.
    Audi RS e-tron GT (646pk/830nm) Daily Driver | Audi R8 4S 5.2 v10 Plus (650pk/600nm RON102) PlayToy |
    VAGcoding.NL / .BE (codings, updates, verlagingen & retrofits)


  15. #14

    Standaard Re: Middelste ventilatieopeningen geven bijna geen lucht

    8 jaar later, nog steeds een handige tip op mijn 2017 Audi a3 😂

  16. #15
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Middelste ventilatieopeningen geven bijna geen lucht

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiBlackPanther Bekijk Berichten
    ............ as by design daar ik het in elk VAG product al heb gehad.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Salesman Bekijk Berichten
    8 jaar later, nog steeds een handige tip op mijn 2017 Audi a3 😂
    Dus design ventilatie is bij de 8V zelfde gehouden als bij de 8P
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •