Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Cullman Carkit, ombouwen of wat anders?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Cullman Carkit, ombouwen of wat anders?

    Hallo,

    Eerst maar even voorstellen, mijn naam is Smit en ben sinds een weekje ongeveer in het bezit van een Audi A3 8P Sportback 2.0 FSI uit 2005.
    Tot nu toe een super wagen, maar nu komt mijn vraag.
    Er zit een carkit in van Cullman, geschikt voor een oudere Nokia. Die heb ik bijna vanzelfsprekend niet en wou toch graag een carkit gebruiken.
    Hij zit aangesloten op mijn stuurbediening en op de radio, ook komt er melding op de BIS als ik wat op de knopjes druk, voor zover dat kan, zonder daadwerkelijk zo'n Nokia te gebruiken. Ik wou zoals ik zei graag een Carkit waar ik de functionaliteit van de knoppen behoud. Hebben julie daar ervaring mee? Ik wil bijvoorbeeld een willekeurige Smartphone er op aan kunnen sluiten zodat ik ook via Bluetooth audio kan streamen naar de radio. Mijn google-kunsten hebben tot nog toe weinig van betekenis gebleken.

    Daarom wend ik mij naar jullie, iemand een idee, bijvoorbeeld de kabel behouden, of is het iets simpels als een nieuwe carkit in de radio prikken?
    Dit moet hem zo ongeveer zijn, als dit hem al niet precies is: http://www.ebay.at/itm/Ladeschale-Ha...item2a3feefb4b

    Bij voorbaat dank, Smit!

    Edit: Ben al de lokale garage/onderdelenboer geweest, en die verwees me naar een tijdje zoeken en rondbellen door naar de officiële Audi dealer, het schijnt nogal moeilijk te liggen. Dan wordt het waarschijnlijk wat te duur.
    Laatst gewijzigd door Smitt; 12-12-16 om 17:57.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Cullman Carkit, ombouwen of wat anders?

    Niemand een idee?
    Laatst gewijzigd door Smitt; 16-12-16 om 16:50.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Cullman Carkit, ombouwen of wat anders?

    Hallo, even een update. Ben er achtergekomen dat de radio of iets anders aan de auto, de carkit misschien ook wel, bluetooth heeft, jippie. Maar ik kan er alleen maar via bellen, dat werkt allemaal prima. Nou lijkt het mij best logisch dat het dan ook mogelijk is om muziek via bluetooth af te spelen, heeft iemand nogmaals een idee?

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Cullman Carkit, ombouwen of wat anders?

    Het ene betekent zeker niet dat het andere ook kan. Gebruik de zoekfunctie van dit forum eens.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Cullman Carkit, ombouwen of wat anders?

    M'n hele lust en leven in gestoken alvorens ik dit topic plaatste, kon niks vinden over dit onderwerp. Denk er nu aan om een dubbel-dins aftermarket radio er in te bouwen. Lijkt me beter!


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Cullman Carkit, ombouwen of wat anders?

    Bluetooth streamen is iets van de laatste paar jaren, zeker niet beschikbaar op een carkit uit het jaar nul. Moderne radio's kunnen dat vaak wel, ook voor een aankoopadvies daarvan vind je hier veel informatie,
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    547
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Cullman Carkit, ombouwen of wat anders?

    Voor wat het waard is, mijn 2004 Audi (RNSE) heeft een top blauwetand verbinding met mijn telefoon maar streamen had in 2004 bij Audi nog niemand van gehoor....Wat Tom zegt is een goed idee, er staat op dit forum zat over streamen naar/in de oudere Audi's
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Cullman Carkit, ombouwen of wat anders?

    Heb zelf een Zenec 3131D radio in de a3 zitten en deze bevalt mij tot zover nog steeds prima, eveneens het streamen van Spotify naar de radio gaat prima!

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Cullman Carkit, ombouwen of wat anders?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berryb0nzo Bekijk Berichten
    Heb zelf een Zenec 3131D radio in de a3 zitten en deze bevalt mij tot zover nog steeds prima, eveneens het streamen van Spotify naar de radio gaat prima!
    Bedankt voor de reacties allemaal. Heb je met deze aftermarket radio de stuurwielbediening weten te behouden? Deze maand een nieuwe koppeling en vliegwiel, volgende maand maar richten op de audio.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Cullman Carkit, ombouwen of wat anders?

    ja stuurwielbediening etc werkt gewoon zoals het hoort.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Cullman Carkit, ombouwen of wat anders?

    Ik kom weer even vervelend doen, je kon gewoon met een verloopstekker alles 1 op 1 inpluggen?

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2016
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Cullman Carkit, ombouwen of wat anders?

    Ga ik wel vanuit.
    Toen ik de auto kocht zat deze er bij mij al in.

    Wel heb ik begrepen toen ik de auto kocht dat de RNSE er uit gestolen was.
    Maar de Zenec 3131D is speciaal voor de Audi, dus ga d'r wel vanuit dat dit 1 op 1 past.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •