Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Meer verbruik na vervanging versnellingsbak

  1. #1

    Standaard Meer verbruik na vervanging versnellingsbak

    Beste leden,

    Sinds februari ben ik de trotse eigenaar van Audi A3 Sportback 1.6, bouwjaar 2012.

    De KMstand was toen 136000 en na 139000 begon de auto geluiden te maken als ik tussen de 70 en 120 km/u rijd.
    Bij gas geven was er geluid en bij gas los laten of de koppeling indrukken ging de geluid weg.

    Gelukkig heb ik nog garantie en ben terug gegaan naar de handelaar om hiervan gebruik te maken, daarvoor heb ik immers meer voor betaald.
    Na 1 week mocht ik mijn auto weer gaan ophalen.
    De probleem zat in de versnellingsbak en dit hebben zij compleet vervangen, tenminste dit kreeg ik te horen van de monteur.

    Tijdens de terugreis had ik geen last meer van het geluid. De koppeling en de versnellingspook voelde ook anders aan, in positieve zin.

    Maar wat mij wel opgevallen is dat mijn gemiddelde verbruik hoger is dan voorheen (zelfde route en snelheid).
    OUD: 5.0 of MINDER /100km
    NU: 5.5 of MEER /1005km

    Wat mij ook opgevallen is dat de gemiddelde verbruik (bovenste op dashboard) bij ELKE start van mijn wagen naar 0 springt en dan direct naar 15 gaat. Dit bouwt hij langzaam af.
    Voorheen stond het altijd op 5.0 als gemiddelde verbruik.

    Hebben jullie misschien enig idee waar dit aan kan liggen, want de handelaar had geen idee.

    Zou het door een software komen of moet de versnellingsbak afgesteld worden.
    De handelaar is geen audi dealer, dus misschien hebben zij dit niet goed kunnen afstellen, waardoor de auto meer toeren maakt dan nodig is.
    Of misschien hebben zij de accu eruit getrokken tijdens de werkzaamheden, waardoor er met behulp de software gereset moet gaan worden.

    Ik wilde in ieder geval deze weekend de software laten uitlezen, voor meer duidelijkheid.

    Alle ideeën waar het misschien aan kan liggen zijn welkom!


    Groeten,

    YK
    Laatst gewijzigd door kangal; 21-04-17 om 09:10.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Meer verbruik na vervanging versnellingsbak

    Hi,

    Het kan zijn dat ze een software reset hebben uitgevoerd waardoor je fuel trim opnieuw opgebouwd moet worden.

    hou dit even goed in de gaten, na een poosje leert de ECU wat het beste is voor je auto betreft verbruik

    Mvg,
    Maarten

  3. #3

    Standaard Re: Meer verbruik na vervanging versnellingsbak

    Hi Maarten,

    Bedankt voor je antwoord, ik zal het in de gaten houden!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •