Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Nieuwe accu A3 zonder start-stop systeem, AGM-accu ja of nee?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2017
    Leeftijd
    34
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Nieuwe accu A3 zonder start-stop systeem, AGM-accu ja of nee?

    Hi,

    Graag hoor ik jullie mening op het onderstaande vraagstuk, hier is weinig informatie over te vinden namelijk.
    De accu van mijn Audi a3 1.2 TFSI sportback uit 2011 is toe aan vervanging. Momenteel zit er een Varta AGM 68Ah, 380 DIN in (zie bijlage), dit is een AGM accu maar mijn auto heeft geen start-stop systeem. Is het persé nodig om hier ook weer een AGM accu in te zetten of kan het ook met een reguliere accu en welke raden jullie aan? Er zijn heel wat accu's beschikbaar maar wil hier ook niet op besparen dus zoek er één die geschikt is en van dergelijke kwaliteit.

    Bij voorbaat dank voor jullie expertise.

    IMG_9157.JPG

  2. #2
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe accu A3 zonder start-stop systeem, AGM-accu ja of nee?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ngeleedst Bekijk Berichten
    .. hier is weinig informatie over te vinden namelijk.
    Dat klopt er is weinig info hierover en toevallig zat ik een week terug net voor mijn vakantie ook met een vergelijkbare dilemma.
    Ik heb zelf een 2.0L TDI 2010 met (de belachelijke) start-stop systeem.

    Volgens de registers zou mijn voertuig voorzien moete worden van een AGM accu. Mijn vorige accu was een standaard exemplaar en deze heeft het ca. 4,5 jaar volgehouden. Op zich een redelijk goede levensduur als je her en der leest dat de normale levensduur van een accu tussen de 3 en 6 jaar is terwijl mijn A3 wel voorzien is van start-stop (die ik trouwens 99% van de tijd handmatig uitschakel).
    De A3's van na 2009 zijn voorzien van een accu regelaar met recuperatie functie. Hoe dat precies werkt weet ik nog niet maar er is een module 61 aanwezig die dit allemaal regelt.
    Met VAGcom heb de instellingen de module 61 (accu regelaar) nagelopen en daar zijn mogelijkheden om het type accu aan te geven.
    Je kunt onder andere selecteren wat voor type accu gemonteerd is (normale accu, AGM of EFB) en je kunt aangeven wat voor capaciteit accu geïnstalleerd is.
    Mijn module 61 was al ingesteld op een gewone accu dus als je momenteel een AGM accu hebt en je schakelt over naar een gewone dan zou ik in jouw geval de module 61 bijstellen zodat die goed omgaat met je nieuwe accu.

    Een AGM is qua prijs het dubbele van een gewone accu en als je geen start-stop systeem hebt is het zonde om het dubbele te betalen.
    En zelfs met een (weinig gebruikte) start-stop functie is een gewone accu ook geschikt geweest.
    Hopelijk heb je hier wat aan,
    gr.
    Nico
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2017
    Leeftijd
    34
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Nieuwe accu A3 zonder start-stop systeem, AGM-accu ja of nee?

    Hi @quattroA3,

    Bedankt voor je uitgebreide reactie! Hier was ik naar op zoek, iemand die met zijn ervaring mij een oplossing kan voordragen!
    De bevestiging dat ik geen AGM accu nodig heb is goed om te horen. Echter moet ik wel even op zoek naar een garage die de accu wil inleren, want zelf ben ik niet in het bezit van een VAGcom en ik weet niet of dit kostelijk is om dit aan te schaffen?

    Groet,

    Nick

  4. #4
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.291
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe accu A3 zonder start-stop systeem, AGM-accu ja of nee?

    Anders ff kijken in de topic vagcom wie er in de buurt woont.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk Pro
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  5. #5
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe accu A3 zonder start-stop systeem, AGM-accu ja of nee?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ngeleedst Bekijk Berichten
    ... Echter moet ik wel even op zoek naar een garage die de accu wil inleren...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remi66 Bekijk Berichten
    Anders ff kijken in de topic vagcom wie er in de buurt woont.
    Idd kijk of iemand in jouw buurt VAGcom heeft via de desbetreffende topic.
    Of als je in de omgeving van Zwolle-Deventer-Raalte bent dan zou ik je kunnen helpen.
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •