Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: 2.0 TDI ontkoppelt niet, slave cilinder vervangen?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard 2.0 TDI ontkoppelt niet, slave cilinder vervangen?

    beste audi rijders,

    ik heb een vraag een tijdje terug is mijn mastercillinder (gever) vervangen door de garage omdat mijn koppeling bleef 'plakken', toen heb ik een kleine 2 uur gereden en hij bleef plakken beneden hij had geen 'gevoel' meer toen heb ik de motor uitgezet en ben ik in zijn 2de versnelling naar de garage gereden daar te horen gekregen dat het druklager het heeft begeven prima druklager ook vervangen maar het probleem is niet geheel opgelost dus er blijft maar 1 ding over wat ik denk en dat is de slave cillinder (de nemer) ik heb deze al ontlucht het helpt iets maar niet veel nu is mijn vraag: moet ik heel de koppelingsbak demonteren om bij de slave cillinder te komen? of kan de bak er gewoon opblijven en kan ik hem vervangen? een how to ofso of dingen waar ik op moet letten zou heel fijn zijn.

    ik hoop zo snel mogelijk van jullie te horen,

    vriendelijke groet appie

    ps het gaat om een audi a3 2.0 tdi quattro met bkd motor van het jaar 2005

  2. #2
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    822
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: 2.0 TDI ontkoppelt niet, slave cilinder vervangen?

    Soms is het druklager ook de slave cilinder. Ik weet voor jou model niet uit me hoofd welke jij heb.

    Maar als het druklager vervangen is is je versnellingsbak er al af geweest. Staat er op de bon geen onderdeel nummer van het druk lager ?
    Audi A4 pro-line S Edition. Vcds 18.9 OBDeleven Pro

  3. #3
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 2.0 TDI ontkoppelt niet, slave cilinder vervangen?

    zeer waarschijnlijk heb je een druklager met een koppelings cilinder die bij elkaar horen.
    Deze, zou je volgens de documentatie, alleen als paar mogen vervangen. De cilinder zit aan de buitenkant, het lager binnenin. Dus de bak zou er dan af moeten...

    edit: welke bakcode heb je?
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Laatst gewijzigd door al_bundy; 07-10-17 om 10:37.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    hey al bundy,

    bedankt voor jullie snelle reacties

    die van mij is inderdaad hetzelfde als in dat pdf document het druklager is pas net vervangen een maandje terug dus het is vrijwel nog nieuw
    maar wat kan er precies gebeuren als ik de slave cillinder toch vervang bedankt voor het pdf document ik vind het zeer handig

    hey daniela,

    nee ik heb de bon niet meer dus ik kan je ook niet het onderdeelnummer geven

    nog een vreemd iets, toen ik de koppeling ging ontluchten heb ik iemand het koppelingspedaal laten bedienen en heb ik hem een paar keer laten pompen en dan de kopelling vast laten houden maar als die pompte kwam er lucht bij het ontluchtingshuis vandaan en het onluchtings huis zit ook helemaal ''los'' ik kan het gwn zo bewegen dat hoort volgens mij niet

    groetjes
    Laatst gewijzigd door tom; 07-10-17 om 13:27.

  5. #5
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: 2.0 TDI ontkoppelt niet, slave cilinder vervangen?

    Nog een beschrijving hoe je moet ontluchten.
    Als de koppeling recent vervangen is dan moet je wel kunnen zien of de cilinder nieuw is of niet.
    Als deze 'oud' eruit ziet dan hebben ze die dus niet vervangen. Als die er nieuw uitziet dan hebben ze niet goed ontucht of er is nog iets niet goed.
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: 2.0 TDI ontkoppelt niet, slave cilinder vervangen?

    hey al bundy,

    ik heb geen ontluchtings apparaat dus ik doe het met 2 mensen eentje achter het stuur die pompt en dan ik die de ontluchtingsnippel open draait op een gegeven moment had ik helemaal geen druk meer terwijl er wel remvloeistof in zat

    toen heb ik het pedaal ingedrukt en weer met de hand teruggehaalt in ruststand en dat een paar keer en toen kwam er weer druk op heel raar

    groetjes appie

  7. #7
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    822
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.0 TDI ontkoppelt niet, slave cilinder vervangen?

    toen heb ik het pedaal ingedrukt en weer met de hand teruggehaalt in ruststand en dat een paar keer en toen kwam er weer druk op heel raar

    Dit komt wel vaker voor, dus is niet heel raar .
    Pas wel op met dit type Koppelingswerkcilinder met druklager want als je te wild of te snel ontlucht, trap je de cilinder kapot en moet de versnellingsbak weer gedemonteerd worden.

    Het mooiste is om dit even te laten doen door iemand met een remontluchter. kan nooit veel kosten .
    Audi A4 pro-line S Edition. Vcds 18.9 OBDeleven Pro

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: 2.0 TDI ontkoppelt niet, slave cilinder vervangen?

    beste daniela,

    dankje ik ga het even laten doen hartstikke bedankt voor de hulp ( sorry voor de late reactie)

    groetjes appie

    ps ik hou jullie op de hoogte of het is gelukt of niet

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •