Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: 1.6 TDI stottert na snelwegrit met warme motor

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard 1.6 TDI stottert na snelwegrit met warme motor

    Beste Audi Rijders,

    Ik rijd sinds een paar maanden een A3 SB uit 2010, 1.6 TDI motor. Het is al een paar keer voorgekomen
    dat de auto stottert na een wat langere snelweg rit. Auto stottert pas bij het verlaten van de snelweg. Meestal duurt dit
    zo een 10 minuten tijdens de lagere snelheden van 30 tot 70 km p uur. Als ik daarna weer de snelweg oprijd is er geen probleem.

    Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? De schokken zijn erg hevig. Uitlezen heeft geen resultaten opgeleverd.

    Vriendelijk bedankt!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Posts
    48
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 1.6 TDI stottert na snelwegrit met warme motor

    Inmiddels zijn we een paar weken verder. De 1.6 TDI rijdt over het algemeen prima tot vanochtend. Ik had het vermoeden dat het schokken alleen na een lange snelweg rit voorkwam.

    Vanochtend reed ik met koude motor op het gemak om boodschappen en ja hoor, het schokken begon weer. In de 1st, 2de en 3de versnelling bij lage toeren begint de auto te bokken. Vooral bij het langzaam versnellen tot aan de 50km per uur. Daarna stopt het. Op de snelweg geen last ervan.

    Iemand enig idee waar ik moet zoeken ? Of iemand die ervaring heeft hiermee? Ik lees dat de Audi a3 1.6 tdi vooral kampt met de EGR klep en Koeler. Zou dit het kunnen zijn?

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: 1.6 TDI stottert na snelwegrit met warme motor