Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Krakende zijramen

  1. #1

    Standaard Krakende zijramen

    Beste mensen,

    Ik ben eigenaar van een Audi A3 1.6 uit 2003 en heb last van het volgende: bij binnendoor rijden en bij drempels hoor je bij mij beide zijramen kraken alsof ze onder enorme druk staan of juist los zitten. Wanneer ik de ramen iets opendoe, dan is het gekraak vrijwel helemaal weg. Ik heb geen idee wanneer en waardoor dit is begonnen. Ik ben bij verschillende garages geweest en heb tevens mijn verhaal gedaan bij een Audi dealer. Twee verschillende garages hebben aan mijn deuren en sloten gesleuteld, zonder resultaat. De laatste keer zijn mijn deuren iets afgesteld omdat ze niet helemaal goed aansloten. Ik had gehoopt dat dit het probleem met de ramen ook zou oplossen, maar helaas. Zelf heb ik ook van alles geprobeerd. Zo heb ik de deurrubbers schoongemaakt en ingevet met vaseline en later siliconenspray, en ook de rubbers rondom de ramen ingevet. Niets helpt. Volgens een kennis die zelf automonteur is geweest zou het kunnen zijn dat er te veel druk op de raammodules staat (?), maar ik heb geen idee wat dat verder inhoudt.

    Heeft iemand toevallig hetzelfde probleem (gehad) en/of enig idee wat dit kan zijn?

    Alvast mijn dank voor de reacties!

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2020
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Krakende zijramen

    goede avond,

    ik zie dat je post al 2 jaar oud is dus weet niet of je er nog wat aan hebt maar ik ben pas net nieuw op dit forum. ik heb eens een vergelijkbaar probleem gehad bij mijn vroegere 2004 Seat Toledo die technisch gezien hetzelfde is als een Audi A3 8L. het probleem zat zich toen in het vervangen van het electrische raam mechanisme. de lokale onderdelen boer had me een mechanisme zonder comfort stop verkocht waardoor de kabels op spanning bleven staan. naar een paar maanden aankloten zag ik online dat daar dus degelijk verschil in zat. deze via een van de goedkope onderdelen sites met comfort stop vervangen het knarsende geluid was weg.

    hoop dat je alsnog iets hebt aan de info.

    jp

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2019
    Leeftijd
    29
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Krakende zijramen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kingsenna Bekijk Berichten
    het probleem zat zich toen in het vervangen van het electrische raam mechanisme. de lokale onderdelen boer had me een mechanisme zonder comfort stop verkocht waardoor de kabels op spanning bleven staan.
    jp
    ik heb hetzelfde probleem, maar dan met de 3 deurs, het kan dus niet liggen aan de elektrische ramen (in mijn geval) heb het ook ingespoten met siliconen spray wat niet helpt.

    ik heb het trouwens aan 1 zijraam, en wanneer ik ga duwen tegen het kunststof eronder hoor ik vergelijkbare kraag geluiden

    iemand ideeen? de boel eens losschroeven?
    Laatst gewijzigd door Thijs94; 01-07-20 om 10:44.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2019
    Leeftijd
    29
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Krakende zijramen

    het lijkt er op dat het is opgelost, iets strak tussen het raam en afdek materiaal gedrukt waardoor het niet meer trilt/schuurt

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •