Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: USB-kabel wegwerken

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2017
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard USB-kabel wegwerken

    Hallo, ik heb een Audi A3 SB 8PA uit 2011 en ik wil graag de usb-kabel die ik van mijn aanstekerplug naar de carkit onder mijn achteruitkijkspiegel heb wegwerken. Na al te hebben gezocht op dit forum kom ik niet heel veel verder. Heeft iemand ervaring of goed ideeën om deze kabel netjes weg te werken. Is het bijvoorbeeld mogelijk de kabel ergens anders aan te sluiten zodat dat deze niet uit het middenconsole hoeft te komen, of indien dat niet mogelijk is, de kabel mooi weg te werken. Alvast bedankt voor een reactie.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard re: USB-kabel wegwerken

    De technische details weet ik niet, maar het is normaalgezien mogelijk om ofwel vanuit je achteruitkijkspiegel een kabel te trekken (daar zit er al voeding in die je kan aftappen) of een kabel van bij de zekeringkast via de A-stijl naar boven te laten lopen.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: USB-kabel wegwerken

    Dit is iets waar ik ook over na zit te denken en naar voorbeelden aan het zoeken ben. Helaas tot nu toe zonder veel resultaat.

    Mijn situatie is wel iets anders: ik heb/gebruik een clearmount voor mijn iPhone. De telefoon gebruik ik steeds meer in de auto (lang leve Siri en Flitsmeister). Ook ben ik me aan het orienteren op een yatour/dension gateway/anycar oplossing en hiermee zal het telefoon gebruik dus nog meer toenemen (handsfree bellen, maar vooral muziek streamen vanaf de telefoon). Een goede oplossing om ook stroom op de telefoon te krijgen is dus wel wenselijk. Een usb plug vanaf de sigarettenaansteker werkt natuurlijk, maar erg fraai is zo'n kabel in het zicht niet als je het mij vraagt.

    Ben benieuwd of er mensen zijn die dit ook hinderlijk vonden en hoe zij dit opgelost hebben.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: USB-kabel wegwerken

    Ben er zelf net mee begonnen, althans een eerste poging. Uitzoeken wat ik nodig ben om dit gereed te maken.

    Waar ik nu op uit kom:
    Screen Shot 2018-12-27 at 11.13.36 PM.jpg

    21968-description-1-l0.jpg

    Zou hier dmv USB mijn lightning kabel op moeten kunnen aansluiten.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: USB-kabel wegwerken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrTweaknews Bekijk Berichten
    Ben er zelf net mee begonnen, althans een eerste poging. Uitzoeken wat ik nodig ben om dit gereed te maken.

    Waar ik nu op uit kom:
    Screen Shot 2018-12-27 at 11.13.36 PM.jpg

    21968-description-1-l0.jpg

    Zou hier dmv USB mijn lightning kabel op moeten kunnen aansluiten.
    Ah check! Interessant, je gaat dus de kabel vanuit de zekeringskast naar je telefoon leggen (?). Enig idee waar je de kabel uit wil laten komen? Had bij een ander al gelezen dat diegene het uit 1 vd ventilatieroosters zou laten komen. Maar dat moet denk ik toch ook anders/netter kunnen. Ben benieuwd!


  6. #6
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: USB-kabel wegwerken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrTweaknews Bekijk Berichten
    Ben er zelf net mee begonnen, althans een eerste poging. Uitzoeken wat ik nodig ben om dit gereed te maken.

    Waar ik nu op uit kom:
    Screen Shot 2018-12-27 at 11.13.36 PM.jpg

    21968-description-1-l0.jpg

    Zou hier dmv USB mijn lightning kabel op moeten kunnen aansluiten.
    Je zou met een geschikte stekker een vrije slot in je zekeringenkast kunnen gebruiken. Het beste een contact plus vrije plek nemen zodat je akku niet leeg wordt getrokken.
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: USB-kabel wegwerken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pure899 Bekijk Berichten
    Ah check! Interessant, je gaat dus de kabel vanuit de zekeringskast naar je telefoon leggen (?). Enig idee waar je de kabel uit wil laten komen? Had bij een ander al gelezen dat diegene het uit 1 vd ventilatieroosters zou laten komen. Maar dat moet denk ik toch ook anders/netter kunnen. Ben benieuwd!
    Het idee is om alles weg te werken onder het middenconsole. Mijn carkit zelf zit ook aan de beugel van het middenconsole bevestigd.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: USB-kabel wegwerken

    Zie graag het resultaat verschijnen. Ik ben er namelijk nog niet uit.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2018
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: USB-kabel wegwerken

    Komt goed, kan nog wel even duren gezien het verzenden vrij lang duurt.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •