Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Gezocht software update 3.2

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Leeftijd
    41
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Gezocht software update 3.2

    Wie kan mij helpen ?

    Ik zit dus met het probleem dat de auto tussen de 1500 en 2000 toeren niet echt lekker loopt .
    Ook zit er een dipje rond de 2000 toeren en lijkt het soms dat de auto een beetje inhoud en weer gas geeft .
    Het is heel ligt te voelen maar wel storend .

    Nu heb ik heel wat zitten lezen en kwam er dus achter dat ik een software update moet hebben .
    https://www.audi-sport.net/xf/thread...update.206883/

    Gelukkig heb ik iemand gevonden die voor mij de ecu kan updaten alleen moet ik dus wel de juiste software versie hebben .
    Het gaat dus om de 8087 versie voor de 022 906 032 ca ecu .
    Deze zou op de cd moeten staan met nr 4F0906961N van audi of op 8g0906961 (verzamel cd ?)

    Is er misschien iemand die mij hier mee kan helpen ?

  2. #2

    Standaard Re: Gezocht software update 3.2

    -- Doe dit met iemand met ervaring en de juiste apparatuur. Na de update even je egr en gasklephuis opnieuw calibreren. Eventuele ecu aanpassing is mogelijk weg na de update. Mocht het niet helpen kun je eens het brandstoffiltertje vervangen, fatsoenlijke injectorreiniger in de tank gooien, lmm en lambda checken, egr en gasklephuis schoonmaken (+calibreren achteraf) en misschien eens je kleppen op vervuiling controleren?
    Laatst gewijzigd door Nenna; 20-11-18 om 22:46.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Leeftijd
    41
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Gezocht software update 3.2

    RazOr super bedankt !!

    Heb me geregistreerd en ben hem nu aan het downloaden .

    Wat betreft de software ik weet welke ik moet hebben .
    Motor is een BDB en de ecu is een 022906032CA .
    Je moet idd wel goed uitzoeken welke versie je moet hebben .
    De persoon die hem gaat updaten is ervaren hier mee alleen heeft die deze software versie niet in huis .


    Engines:
    starting from 8/2003 BDB
    starting from 9/2004 BMJ
    starting from 11/2005 BOY (only the first variants)

    The following engine expensive devices can be updated: ( ECU module part numbers.)
    022906032CA
    022906032CB
    022906032GH
    022906032GJ

    Last conditions available for the dealers:
    022,906,032 APPROX.: 8P HS (BDB): 8087
    022,906,032 CB: 8P DSG (BDB): 8088
    022,906,032 GH: 8P HS (BMJ): 8035
    022,906,032 GJ: 8P DSG (BMJ): 8036


    Ik laat nog even weten of ik de juiste versie heb .

    Nogmaals bedankt .

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Leeftijd
    41
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Gezocht software update 3.2

    Ik heb het juiste bestand gevonden .

    Bedankt voor de hulp .

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    54
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Gezocht software update 3.2

    Hoi Dennis,

    Hoe heb je uitgevonden welke softwareversie er op je ECU stond? Ik heb een ook 022906032CA ECU in m'n 3.2, maar ik weet niet zeker waar ik de versie kan vinden.
    De motor loopt an sich soepel, maar de anti-stall grijpt enorm schokkerig in, ik heb begrepen dat dit ook een software issue zou kunnen zijn. Ik kan ook aan de dealer vragen of ze er wat mee kunnen, maar ik ben ook wel geinteresseerd in alternatieven. Ben je tevreden over de persoon die bij jou de update heeft uitgevoerd?

    Alvast bedankt,
    JM


    Address 01: Engine Labels: 022-906-032-BDB.lbl
    Part No SW: 022 906 032 CA HW: Bas isX 3
    Component: MOTRONIC ME7.1.1G 0005
    Revision: 00000000 Serial number: AUX7Z0C8FN400K
    Coding: 0000172
    Shop #: WSC 00091 211 13297
    VCID: 4C8E73EBB6CBE262B398925-8019


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Leeftijd
    41
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Gezocht software update 3.2

    Heb de auto toen der tijd laten chippen bij een bedrijf die ik hier verder niet ga noemen .
    Maar de auto zou hier door beter moeten lopen .
    Echter deed die dat niet .
    Wel wat pk's erbij maar het probleem wat ik toen had werden dus veroorzaakt door een oudere versie .
    Bleek dus niet de 8087 versie te zijn maar een oudere versie die ze hadden aangepast (gechipt) en 8087 hadden genoemd .
    Heb toen de 8087 van audi zelf erop gezet en de motor liep als een zonnetje .

    Maar dit staat er bij mij .

    Address 01: Engine Labels: 022-906-032-BDB.lbl
    Part No SW: 022 906 032 CA HW: Bas isX 3
    Component: MOTRONIC ME7.1.1G 8087 (Bij jou staat er 0005 dit is jou softwareversie) 8087 Is wel dat laatste versie die door audi/vw is uitgebracht
    Revision: 00000000 Serial number: AUX7Z0C8FN90FS
    Coding: 0000172
    Shop #: WSC 12345 123 12345
    VCID: 4C72B1BFEFC4477269c611-8018

    Ik ben zelf ook langs audi geweest maar die zijn niet echt hulpzaam
    Hun zeggen dat een dealer niet zomaar een update mogen uitvoeren op een auto van audi zelf .
    Ook kopen hun per keer een software pakket dus je betaald hier de volle pond voor per keer .
    Ik zou toen ergens tussen de 200 en 250 euro kwijt zijn omdat hun eerst een diagnose moesten doen om te kijken of ik ook wel echt de problemen had die ik hun vertelde .

    Maar ik heb het uiteindelijk laten doen door Stefan baggen .
    Die zit ook op het facebook v.a.g stuff ( koop-verkoop-ruil) pagina.
    Dat schijnt DE man te zijn kwa software update gebeuren .
    Heb de ecu opgestuurd en met 2 dagen had ik hem al weer terug .
    Erin gezet en hij liep daarna zonder problemen .

    Ben er zeker tevreden over .
    Maar die anti-stall heeft waarschijnlijk met de DSG te maken ?
    Heb zelf een handbak namelijk dus ben niet zo thuis in de DSG problemen .
    Laatst gewijzigd door dennisrvo; 04-06-19 om 19:25.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    54
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Gezocht software update 3.2

    Hoi,

    Merci, ik was er ondertussen al achter dat die 0005 de software versie is, en dat ik de update dus wel kan gebruiken.

    Ik heb ook een handbak, de antistall kickt in als je met te weinig toeren de koppeling laat opkomen waardoor de motor bijna afslaat, dan springt de wagen vooruit en bokt. Misschien was dat al opgelost in de versie die jij oorspronkelijk had, ik heb een erg vroege 3.2, 0005 is ook de laagste versie die ik ben tegengekomen. Ik dacht eerst aan een kapotte sensor, maar ik vond ergens een thread waarin de ecu als mogelijke boosdoener genoemd wordt. Dus ik dacht ik probeer het gewoon, baat het niet dan schaadt het niet.

    Hoe dan ook, ik was van de week bij de dealer hier in Amsterdam, heb daar nu een afspraak staan voor de update. Ze zouden er 30 tot 45 minuten voor rekenen, ze hadden het niet over extra kosten. Het zou ongeveer 50 tot 90 euro zijn, dat vind ik nog wel acceptabel. Mochten ze op de dag zelf toch met een hogere prijs aankomen (ik ga het namelijk nog wel even checken voor ze beginnen), dan heb ik nu in elk geval een mooi alternatief

    Ik laat nog wel even horen hoe het afloopt.

    Cheers,
    JM

  8. Ad
  9. #8
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Gezocht software update 3.2

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jmdb Bekijk Berichten
    Hoi,

    Merci, ik was er ondertussen al achter dat die 0005 de software versie is, en dat ik de update dus wel kan gebruiken.

    Ik heb ook een handbak, de antistall kickt in als je met te weinig toeren de koppeling laat opkomen waardoor de motor bijna afslaat, dan springt de wagen vooruit en bokt. Misschien was dat al opgelost in de versie die jij oorspronkelijk had, ik heb een erg vroege 3.2, 0005 is ook de laagste versie die ik ben tegengekomen. Ik dacht eerst aan een kapotte sensor, maar ik vond ergens een thread waarin de ecu als mogelijke boosdoener genoemd wordt. Dus ik dacht ik probeer het gewoon, baat het niet dan schaadt het niet.

    Hoe dan ook, ik was van de week bij de dealer hier in Amsterdam, heb daar nu een afspraak staan voor de update. Ze zouden er 30 tot 45 minuten voor rekenen, ze hadden het niet over extra kosten. Het zou ongeveer 50 tot 90 euro zijn, dat vind ik nog wel acceptabel. Mochten ze op de dag zelf toch met een hogere prijs aankomen (ik ga het namelijk nog wel even checken voor ze beginnen), dan heb ik nu in elk geval een mooi alternatief

    Ik laat nog wel even horen hoe het afloopt.

    Cheers,
    JM
    De update ga je zeker waarderen, heb het inmiddels op een kleine twintigtal 3.2's gedaan en reden allemaal stukken beter.

    VCDS Regio Den Haag | VCDS Hex-net | VCP | Odis | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    54
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Gezocht software update 3.2

    Nou, dat viel alleszins mee.

    Vandaag had ik de afspraak bij de dealer. De persoon met wie ik de afspraak had geregeld ontving mij nu ook. Hij had aan de hand van mijn chassisnummer al het een en ander voorbereid, en vertelde me dat inderdaad, er was een update, SVM code 8P01A005, 8g0906961, precies zoals ik het op de verschillende fora al gezien had.

    De auto ingeleverd, en met een kopje koffie en een croissantje in de wachtruimte plaats genomen. (Het was acht uur in de ochtend dus dat was best lekker) En, een klein half uurtje later was het al gepiept. Totale kosten 61,53 inclusief BTW. Heb de auto net uitgelezen, en inderdaad, de softwareversie is nu 8087.

    Dus als je dit gedaan wilt hebben, en graag via de officiële weg, dan kun je bij Audi aan de Klokkenbergweg in Amsterdam in elk geval terecht. (Overigens niets ten nadele van alternatieve opties, begrijp me niet verkeerd)

    En ik heb inderdaad het idee dat de wagen wat soepeler loopt. Nu nog afwachten of die anti-stall ook wat vriendelijker is, fingers crossed!

    JM

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •