Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: 1.4, EPC- en motorlampje branden

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2018
    Leeftijd
    33
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard 1.4, EPC- en motorlampje branden

    Beste,

    Ik heb een Audi gekocht vorige zomer in Duitsland; (Ben zo te zien genaaid :( )

    Audi A3 SPORTBACK 8p uit 2012 1.4
    automatisch, 7 versnellingen
    brandstof: benzine

    (volgens internet)
    MOTOR
    Motorcode CAX
    Aantal cilinders 4
    Cilinderinhoud 1390 cc
    Vermogen 92 kW (125 pk)


    Ik heb een tijdje geleden de zelfde foutmeldingen gehad maar minder erg, heb iemand er naar laten kijken en die zag dat de bougies wat zwarter waren, aan de motor was zo te zien ook de turbo vervangen, ik heb al de Bobines laten vervangen omdat dit een van de oorzaken kon zijn, maar dit heeft niks geholpen.

    De foutmeldingen zijn misfires van cilinder 1 en 4.

    Symptomen;
    Als ik weg rustig weg rij is er niets aan de hand, als ik richting de 50 ga voel ik al dat hij beetje hapert, ga ik richting de 70 voel ik hem stotteren en gaat de epc en motor lampje aan. soms knippert het motor lampje even en dan blijft hij weer constant branden.

    Wat ik ook gezien heb is dat mijn koelvloeistof in een paar weken op is. (ik weet niet of dit er mee te maken heeft)


    Komt dit iemand bekend voor?

    Ik ben benieuwd hoe ernstig het is en hoeveel het mij gaat kosten, ik kan dit niet zelf repareren.
    Laatst gewijzigd door LegenDaryM; 27-12-18 om 06:56.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    235
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: 1.4, EPC- en motorlampje branden

    Uitlezen. kvs die leeg is kan meerdere problemen zijn.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2018
    Leeftijd
    33
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 1.4, EPC- en motorlampje branden

    Nu bijna een jaar verder,

    In deze periode is het volgende gebeurd;

    De fouten zijn uitgelezen en het waren misfires op cilinder 1 & 4.
    Ik ben naar een Audi dealer geweest en heb het probleem aangekaart, ze waren ervan overtuigd dat het de bougie is en gaven aan dat ze alle vier vervangen moesten worden (terwijl dit na de aankoop ook bij een grote beurt is gedaan, dus half jaar geleden). Ik heb ze ook verteld dat mijn koelvloeistof erg snel opgaat, ze hebben druk op het systeem gezet en hebben nergens een lekkage gevonden Maar ik denk dat ik in dit jaar al ruim 10 liter koelvloeistof heb gekocht.
    Na het vervangen van de bougies ging het weer een paar weken goed, vervolgens kwamen de klachten weer terug.

    Toen weer contact gehad met de verkoper in Duitsland, moesten de auto weer naar Duitsland brengen (rit van 7 uur) wonderbaarlijk geen problemen gehad tijdens de rit.
    Vervolgens konden ze niets vinden, ik heb aangedrongen dat ze bleven zoeken, uiteindelijk hebben ze een probleem gevonden en hebben de turbo vervangen. (Hier van hebben we de kosten gedeeld en ik heb 800 euro betaald)

    Nu is het ongeveer een half jaar goed gegaan en sinds maandag merk ik weer problemen met de motor.

    Tijdens het optrekken merkte ik dat de motor begon te stotteren zag even snel het EPC en moterlampje branden, bij het verkeerslicht snel auto uit en aan gezet, vervolgens merkte ik zo nu en dan hapering. of te wel, daar zijn de problemen weer

    Maar het is nog onduidelijk wat het probleem veroorzaakt.

    - Bobines zijn vervangen
    - Bougies zijn vervangen
    - Turbo is vervangen

    Maar nog is het probleem niet verholpen of het komt terug, zou het te maken hebben met dat er te veel koelvloeistof wordt gebruikt en dit de motor vervuild of zo?

    Ik ben weer genoodzaakt om het naar de Audi garage te brengen, maar wellicht heeft iemand de kennis van de motor waarbij je een indicatie hebt waar het aan kan liggen?


    pfff
    Laatst gewijzigd door LegenDaryM; 04-10-19 om 07:17.

  4. #4

    Standaard Re: 1.4, EPC- en motorlampje branden

    Heb je een kopie van welke foutcodes je exact hebt en welk softwarenummer en versienummer je motorregelapparaat heeft?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •