Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Navi Plus gemonteerd maar geen bluetooth of parkeersensoren op scherm

  1. #1

    Standaard Navi Plus gemonteerd maar geen bluetooth of parkeersensoren op scherm

    Hoi,

    ik heb echt de nodige tijd doorgebracht op dit forum in de hoop een antwoord te vinden op mijn vraaag. Ik heb een Sportback uit 2009 en heb vandaag een navigatie plus module (met de zwarte pianolak rand) geplaatst. Geweldig -alleen, ik heb geen Bluetooth verbinding met de iPhone noch zie ik bij het inparkeren het beeld bande auto waarmee je visueel ziet hoe groot de afstand is tot muur/object waar je wil parkeren. Het is een beetje knullig geformuleerd maar goed, ik heb het dus niet over een achteruitrijcamera.

    wat vraag ik?
    Ik wil het maximale uit het systeem halen! Dus Bluetooth, tv antenne, parkeren, streamen muziek- ik zie vanalles voorbij komen op YouTube en fora. Idealiter een adres in het zuiden van het land waar ik terecht kan om alles fatsoenlijk in te stellen. En als de oplossing makkelijk is met een of andere kabel, dan hoor ik heel graag op welke site ik moet kijken. Ik ben niet erg technisch maar hou van mooie spullen, vandaar ook de audi...

    alvast bedankt!!

  2. #2
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Navi Plus gemonteerd maar geen bluetooth of parkeersensoren op scherm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiAlami Bekijk Berichten
    ...ik heb geen Bluetooth verbinding met de iPhone ...
    Bluetooth bij de A3 8P wordt geregeld met een aparte module. Waarschijnlijk ontbreekt deze module in jouw auto.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiAlami Bekijk Berichten
    ... het beeld bande auto waarmee je visueel ziet hoe groot de afstand is tot muur/object waar je wil parkeren...
    Dit is mogelijk als je ook aan de voorzijde sensoren hebt. Jij hebt waarschijnlijk alleen aan de achterzijde.
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  3. #3

    Standaard Re: Navi Plus gemonteerd maar geen bluetooth of parkeersensoren op scherm

    Hoi QuattroA3,

    Erg bedankt voor je snelle reactie. Dat is duidelijk! Parkeersensoren gaan hem waarschijnlijk niet worden dan, maar is die module voor de bluetooth wellicht na te installeren? IK heb de neiging allerlei sites af te struinen naar allerlei aftermarket gadgets maar als je zegt dat het prijsverschil met het origineel minimaal is, dan ga ik uiteraard daarvoor. Ik hoop dat je me weer iets verder in de juiste richting kunt duwen. En anders hartstikke bedankt!

  4. #4
    Nik's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    36
    Posts
    307
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Navi Plus gemonteerd maar geen bluetooth of parkeersensoren op scherm

    Misschien heeft Kufatec iets voor je?
    Audi A3 Limousine / Daytona / Audi Sport S-line Edition / 1.5 CoD TFSI S-tronic / Virtual Cockpit / MMI Touch / ACC (Stop&Go) / Dimmende binnenspiegel met compas

  5. #5
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Navi Plus gemonteerd maar geen bluetooth of parkeersensoren op scherm

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiAlami Bekijk Berichten
    .... maar is die module voor de bluetooth wellicht na te installeren? IK heb de neiging allerlei sites af te struinen naar allerlei aftermarket gadgets maar als je zegt dat het prijsverschil met het origineel minimaal is, dan ga ik uiteraard daarvoor...
    Aftermarket dien je op te letten dat het CAN compatibel is zodat het communiceert met andere modules in je auto en dat je eventueel ook stuurwiel bediening mogelijkheid hebt.
    Zoals @Nik ook schrijft kun je ter indicatie kijken op Kufatec.de . Eventueel heb ik nog een originele module overcompleet, mail me indien belangstelling (zie mail onderschrift)
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)


  6. #6
    GO FAST
    Guest

    Standaard Re: Navi Plus gemonteerd maar geen bluetooth of parkeersensoren op scherm

    Indien je origineel Audi Bluetooth laat monteren kun je alsnog alleen bellen via je RNS-E mits goed bekabeld. Voor het streamen van muziek heb je een losse module nodig die je op de CD wisselaar ingang aansluit of op de 32 pins aansluiting achter op de RNS-E.

    TV kan op een RNS, maar als het goed is maar een beperkt aantal modellen/merken. Daarnaast heb je een VIM module nodig, om rijdend “video” te zien op de RNS.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •