Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Oliedrukmelding 2.0TFSI, oliepomp defect?

  1. #1

    Standaard Oliedrukmelding 2.0TFSI, oliepomp defect?

    Hallo,

    Hopelijk kan iemand me helpen met onderstaand probleem. Op de autosnelweg kreeg ik de melding oil pressure. Ik dacht dat er te veel olie in zat omdat ik hem pas had bijgevuld. Maar dit bleek niet het geval. Erna nog eens gaan rijden, kwam de melding weer en hoorde ik een ratelend geluid voor bij de motor tijdens het rijden. Toen het harder werd zijn we gestopt en hebben we de anwb gebeld. Zij hebben ons naar een garage gesleept en ook de olie gepeild en die was gewoon goed. Ze dachten dat het iets met een of ander schroepenwieltje kon zijn wat de olie doet rondpompen. Een of ander stangetje met 8 pinnetjes. Waarschijnlijk is die versleten en werd de olie niet meer rondgepompt.
    Zou dit kunnen?
    Of heeft iemand dit hier eerder meegemaakt?
    De auto is trouwens een audi a3 8p bouwjaar 2004 met 2.0 tfsi motor.

    Hopelijk kunnen jullie me helpen.
    Mvg, Marvin

  2. #2

    Standaard Re: Oliedrukmelding 2.0TFSI, oliepomp defect?

    Waarom krijg ik geen reacties?

  3. #3
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Oliedrukmelding 2.0TFSI, oliepomp defect?

    Is de auto al uitgelezen ?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  4. #4
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Oliedrukmelding 2.0TFSI, oliepomp defect?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mariano3620 Bekijk Berichten
    Waarom krijg ik geen reacties?
    Helaas hebben wij geen glazen bol.....
    Je hebt doorgereden ondanks een oliedrukwaarschuwing (met nadruk op "druk", dat is wat anders als oliepeil) en met een harder wordend ratelend geluid.
    Dat betekent einde motor, zo simpel is het. Andere motor zoeken, reparatie indien al mogelijk zal méér kosten.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  5. #5

    Standaard Re: Oliedrukmelding 2.0TFSI, oliepomp defect?

    Ik weet niet zeker of je motor nu gelijk al kapot is en of het de pomp is, maar met dergelijke bijgeluiden lijkt het mij niet slechts de sensor.. Je zou nog wynns of liqui moly engine flush in een warme motor kunnen gooien om het na 20 minuten o.i.d. eruit te halen, eventueel carter los en de boel schoonmaken, en dan eens kijken wat het met verse olie en een nieuw filtertje doet. Rij je veel korte stukjes? Is de olie elk jaar vervangen?


  6. #6

    Standaard Re: Oliedrukmelding 2.0TFSI, oliepomp defect?

    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de auto sinds april 2018 en weet niet wanneer de olie het laatst was ververst. We gaan nu iig de olie helemaal eruit halen en nieuwe erin doen. Ook nieuwe filter uiteraard. Ik rijdt niet zo heel veel, meestal maar 20min. Toevallig met de feestdagen iets meer gereden van een rit van 2,5 uur maar toen was er niks aan de hand. Mocht er iemand nog een idee hebben van wat het zou zijn dan hoor ik dat graag. Ik laat sws nog weten of het met verse olie en nieuwe filter verholpen zou zijn

  7. #7

    Standaard Re: Oliedrukmelding 2.0TFSI, oliepomp defect?

    @mariano3620 Gooi er dan op z'n minst nog een engine flush spulletje in zoals ik zei. Alleen olie wisselen zal niet veel zoden aan de dijk zetten.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Oliedrukmelding 2.0TFSI, oliepomp defect?

    @mariano3620 nog nieuws?

  10. #9

    Standaard Re: Oliedrukmelding 2.0TFSI, oliepomp defect?

    Laatste nieuws: ik heb de auto sinds vandaag terug.. we hebben de motor geflushed.. nieuwe olie, oliefilter en oliezeef erin. Nu heb ik geen melding van oil pressure of ratelend geluid meer. Hopelijk blijft dat zo.

    Wel had ik dat de letters prnds (automaat) knipperde. Maar dit kwam misschien omdat de accu leeg was geweest en de auto niet in p stond? Dat ie even moest resetten?
    Want toen ik geparkeerd had en de auto in p had gezet was het weg.

    Maar dus tot nu toe lijkt het probleem wat betreft de oil pressure opgelost.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2014
    Leeftijd
    32
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Oliedrukmelding 2.0TFSI, oliepomp defect?

    99% kans dat de zeef van de zuigleiding in het carter verstopt / dicht zit -> onderdeel 06F115251A
    Gebeurd veel bij de TFSI 2.0, heb je toevallig een DSG bak?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  12. #11

    Standaard Re: Oliedrukmelding 2.0TFSI, oliepomp defect?

    Ja ik heb een dsg bak. De oliezeef zat inderdaad helemaal dicht en vies. Waarschijnlijk is het dat wel geweest want na het vervangen is de auto nu weer in orde. Bedankt voor de info hier👍

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •