Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Koelfan slaat niet aan 2.0 FSI (2003)

  1. #1

    Standaard Koelfan slaat niet aan 2.0 FSI (2003)

    Hoi All,

    Ik ben bezig met de auto van mijn oom die klaagde over koelvloeistof verlies.
    Heb de auto stationair laten draaien en inderdaad na een tijdje loopt bij het expansievat de KVS eruit.
    Het gekke is dat de temperatuurmeter netjes op 90 blijft staat,en ik nog geen enkele keer de koelfans heb zien/horen aanslaan.

    Nu mijn vraag.
    Is mijn Thermostaat kapot (wat een A3 kwaal blijkt te zijn) Of zijn mijn fans kapot?

    Heb de zekeringen naast de accu gechecked deze zijn in orde.
    Kachel wordt gewoon warm.

    En heeft iemand een foto van waar de thermostaat zich bevind?
    LAXWF1




    Groetjes uit Zonnig Utrecht,Snoop030

  2. #2

    Standaard Re: Koelfan slaat niet aan 2.0 FSI (2003)

    Net even een stuk wezen gassen en de fans slaan gelukkig weer aan. Heb alle stekkers even schoongemaakt met contactspray. Maar is het normaal dat als ik na het rijden de dop van de expansievat eraf draai het gaat borrelen?

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Koelfan slaat niet aan 2.0 FSI (2003)

    Dop er niet zo afdraaien als het warm is... Het is een (als je geen lek hebt) gesloten systeem, wanneer het warm wordt voert de druk in het vat en slangen enorm op. Als je dan doodleuk de dop eraf draait kan dit allemaal uit het vat schieten en over je heen.. Denk niet dat iemand gelukkig wordt van 90gr KVS in zn gezicht.

    En nee kokende KVS is niet normaal. Laat hem leeglope , fix je lek en vul hem dan bij. Tijdens het bijvullen goed laten ontluchten en dop schoonmaken als je hem weer terugplaatst.

    Ontluchten doe ik altijd door hem bij te vullen tot reservoir vol, dan de auto even laten lopen en goed in de slangen knijpen. Loopt t tankje weer leeg dan weer wat bijvullen enz enz..

    Succes

  4. #4

    Standaard Re: Koelfan slaat niet aan 2.0 FSI (2003)

    Hoi Henk,

    Allereerst hartelijk dank voor je duidelijke antwoord.
    Heb het lek ook al gevonden,het is een slang wat verstopt zit onder het spruitstuk (zeg maar onder de vacuumpompje)

    Wel een rotplek om die te vervangen zeg.
    Maar weet iemand het onderdeelnummer of weten ze het bij brezan wel?

    Groetjes,
    Snoop030

  5. #5

    Standaard Re: Koelfan slaat niet aan 2.0 FSI (2003)

    inmiddels al bij de dealer geweest en een slang besteld. a €9.35

    Wordt alleen nog een klus om die fatsoenlijk erop te krijgen aangezien hij bij de thermostaat zit.
    Maar voorlopig zitten we goed.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Koelfan slaat niet aan 2.0 FSI (2003)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Snoop030 Bekijk Berichten
    inmiddels al bij de dealer geweest en een slang besteld. a €9.35

    Wordt alleen nog een klus om die fatsoenlijk erop te krijgen aangezien hij bij de thermostaat zit.
    Maar voorlopig zitten we goed.
    Top.
    Gewoon even nieuwe KVS kopen (roze Audi KVS). Als je het er toch allemaal uit laat lopen direct even je radiateur spoelen enz. Zijn zat filmpjes op Youtube waarmee en hoe je dit moet doen.

    Succes!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •