Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: 2.0 FSI uitlaatspruitstuk(pakking) stuk, koelvloeistofverlies?

  1. #1
    kingstar09's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2019
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard 2.0 FSI uitlaatspruitstuk(pakking) stuk, koelvloeistofverlies?

    Kan een leke uitlaatspruitstuk/pakking er voor zorgen dat de auto liters koelvloeistof verliest ?
    Bij het starten koude motor hoor je een pruttelend geluid die verdwijnt na dat de auto warm is geweest.
    Je ziet inderdaad lekkage maar niet bij het blok, wel een stukje er achter het is nu zelfs zo dat 2 liter water gewoon binnen 5 minuten rijden is verdwenen.
    ook raakte hij tot 2x toe aan de kook deze




    iemand een idee ??
    Laatst gewijzigd door kingstar09; 01-03-19 om 21:04.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 FSI koelvloeistofreservoir binnen 500 meter leeg, maar geen druppel te bekennen

    Zou je op logische plaatsen wat leestekens, witregels en hoofdletters willen invoegen? Deze tekst is niet te volgen.

    Het helpt ook niet dat de helft van je verhaal niets te maken heeft met het onderwerp, daar moeten we wel eerst doorheen...
    Laatst gewijzigd door tom; 01-03-19 om 13:16.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 FSI koelvloeistofreservoir binnen 500 meter leeg, maar geen druppel te bekennen

    Melding handrem is waarschijnlijk een defecte schakelaar 1J0 947 561 C (kun je testen met vcds)

    Rare problemen met de verlichting, led troep eruit en weer de originele lampen erin en aansluiten zoals het hoort.

    Bij de 2.0 fsi lekt vaak de kunststof flens die tegen de cilinderkop zit (O ring lekt vaak) in het begin lekt dat een beetje en verdamp de koelvloeistof op het warme blok en daarom vindt je dus geen koelvloeistof onder de auto.
    Als ik het goed begrijp uit je verhaal, heb jij hem aan de kook gehad en dan verwacht ik dat de koppakking aardig lek is....olie pijl niet gestegen?

    Of de koelvloeistof staat in de uitlaat, niet meer starten ivm waterslag.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  4. #4
    kingstar09's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2019
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Exclamation Re: 2.0 FSI koelvloeistofreservoir binnen 500 meter leeg, maar geen druppel te bekennen

    bedankt voor je reactie ! ik heb zojuist de auto gestart en koelwater bij gevuld stagioner niks aan de hand.
    maar toen ik gas gaf daalde het niveau al gauw bij het blok gekeken niks te zien de auto achter uit gereden en onder de auto trof ik koelvloeistof met een beetje olie erdoor.
    op het moment dat het koelwater in het reservoir zakte begon de auto ook heel beroert te lopen en viel uit. ik heb de olie gepeild deze was nog net zo als voorheen op peil niet verhoogd wel zag ik in het reservoir dat het koelwater wat ik er in gegooid heb 2 dagen geleden ineens weer in het reservoir zat deze was bij het aan de kook gaan dacht ik verdampt en auto gaf aan dat die leeg was en heb hem vanaf toen alleen nog gevuld met water en deze was blauw van kleur en deze zit nu in het reservoir zonder olie...... en onder de auto met olie erbij
    Laatst gewijzigd door kingstar09; 01-03-19 om 16:03.

  5. #5
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 FSI koelvloeistofreservoir binnen 500 meter leeg, maar geen druppel te bekennen

    Waarom zet je de auto voor niet omhoog en haal de bescherm plaat onder weg, dan kun je misschien zien waar het vandaan komt.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.


  6. #6
    kingstar09's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2019
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 2.0 FSI koelvloeistofreservoir binnen 500 meter leeg, maar geen druppel te bekennen

    ga ik zeker doen !

  7. #7
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 FSI koelvloeistofreservoir binnen 500 meter leeg, maar geen druppel te bekennen

    En draai de bougies eruit en vergelijk ze eens omdat hij beroert loopt als de koelvloeistof zakt.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 FSI uitlaatspruitstuk(pakking) stuk, koelvloeistofverlies?

    En de startpost is verminkt zodat de reacties nergens meer op slaan, fijn.

    Voor de tweede keer topictitel aangepast. Misschien eens rondkijken op het forum hoe anderen topics aanmaken en de forumreglementen goed doorlezen.

    Er zit geen koelvloeistofkanaal bij het uitlaatspruitstuk. Hiermee doorijden lijkt me niet slim, ik zou de auto naar een garage slepen.
    Laatst gewijzigd door tom; 02-03-19 om 17:11.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •