Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Vreemd geluid aandrijving 1.4 TFSI, handbak

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Posts
    20
    Kudos
    0

    Standaard Vreemd geluid aandrijving 1.4 TFSI, handbak

    Hallo,

    Sinds een tijdje verneem ik een vreemd geluid dat afkomstig lijkt te zijn wanneer de auto aangedreven wordt. Geluid valt voornamelijk op wanneer de ik de auto op de motor laat afremmen en langzaam in de toeren terugzakt. Wanneer ik de koppeling intrap is het geluid weg en zodra ik hem weer op laat komen ontstaat het weer. Klinkt een beetje als oude remblokken op oude schijven die elkaar ligt aantikken.

    Betreft een Audi A3 8P uit 2008, handgeschakeld met 210.xxx op de teller. Zijn er bepaalde lagers in de aandrijving die dit geluid kunnen veroorzaken of is het iets anders? Heeft in ieder geval geen betrekking op de de wiellagers zelf, aangezien het geluid verdwijnt wanneer de motor ontkoppeld wordt.

    Alvast bedankt.

    B

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Vreemd geluid aandrijving 1.4 TFSI, handbak

    Wat voor motor ligt erin?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    822
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Vreemd geluid aandrijving 1.4 TFSI, handbak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bgeitel Bekijk Berichten
    Hallo,

    Sinds een tijdje verneem ik een vreemd geluid dat afkomstig lijkt te zijn wanneer de auto aangedreven wordt. Geluid valt voornamelijk op wanneer de ik de auto op de motor laat afremmen en langzaam in de toeren terugzakt. Wanneer ik de koppeling intrap is het geluid weg en zodra ik hem weer op laat komen ontstaat het weer. Klinkt een beetje als oude remblokken op oude schijven die elkaar ligt aantikken.

    Betreft een Audi A3 8P uit 2008, handgeschakeld met 210.xxx op de teller. Zijn er bepaalde lagers in de aandrijving die dit geluid kunnen veroorzaken of is het iets anders? Heeft in ieder geval geen betrekking op de de wiellagers zelf, aangezien het geluid verdwijnt wanneer de motor ontkoppeld wordt.

    Alvast bedankt.

    B
    Mijn eerst ingeving zijn de lagers van de versnellingsbak, helaas een veel voorkomend probleem.
    Audi A4 pro-line S Edition. Vcds 18.9 OBDeleven Pro

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Posts
    20
    Kudos
    0

    Standaard re: Vreemd geluid aandrijving 1.4 TFSI, handbak

    Betreft een 1.4 tfsi.

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Vreemd geluid aandrijving 1.4 TFSI, handbak

    Topictitel aangepast met aandrijflijninfo.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Posts
    20
    Kudos
    0

    Standaard Re: Vreemd geluid aandrijving 1.4 TFSI, handbak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door daniela4 Bekijk Berichten
    Mijn eerst ingeving zijn de lagers van de versnellingsbak, helaas een veel voorkomend probleem.
    Bedankt voor je suggestie. Enig idee of dit een klusje is wat ik eventueel zelf zou kunnen uitvoeren? Ik ben redelijk handig al zeg ik het zelf, maar gok toch dat hier wellicht iets meer bij komt kijken. Eventueel hoor ik ook graag wat dit ongeveer zou kunnen kosten wanneer ik dit bij een garage laat uitvoeren.

  7. #7
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    822
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Vreemd geluid aandrijving 1.4 TFSI, handbak

    tja Ik weet niet hoe handig je bent.
    Ik zelf breng ze gewoon weg naar revisie. Die gasten doen niet anders.

    Kosten voor mijn bak lagers vervangen en wat kleine dingen was 600ex btw, er zijn bedrijven die het voor minder doen maar of de kwaliteit voldoende is.
    Audi A4 pro-line S Edition. Vcds 18.9 OBDeleven Pro

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    234
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Vreemd geluid aandrijving 1.4 TFSI, handbak

    Ook gehad met mijn 1.6 fsi a3 8p. bak revisie gedaan en gelijk nieuwe koppeling. was rond de 900-1000 kwijt.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Posts
    20
    Kudos
    0

    Standaard Re: Vreemd geluid aandrijving 1.4 TFSI, handbak

    Probleem is opgelost. Zat hem inderdaad in de versnellingsbaklagers. Maar heb inmiddels weer een nieuw geluidje erbij.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •