Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Kabels gebroken in deur bestuurderskant

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Kabels gebroken in deur bestuurderskant

    Hallo,

    Omdat er zich wat problemen voor deden (airbag lampje aan, boordcomputer geeft aan dat bestuurdersdeur nog open staat, interieur verlichting gaat niet uit, deur sluit niet meer met afstandsbediening) ben ik verder gaan zoeken, en ben ik er op uit gekomen dat de kabels die in de opening van de bestuurdersdeur zitten (in dat zwart buisje) geknakt zijn.

    Heeft hier iemand ervaring met zo dingen? had de stekker eens los gehaald om te zien of ik er dan makkelijker aan kan, maar het is niet evident.
    Het beste/goedkooptste zou zijn om de kabels te solderen en er krimpkous over te doen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Kabels gebroken in deur bestuurderskant

    Komt vaker voor, de zoekfunctie helpt je verder.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Kabels gebroken in deur bestuurderskant

    heb dat ook voor gehad een nieuwe kabelboom was denk ik 40euro en een klein half uurtje werk in de garage dus al bij al nog goedkoop opgelost

  4. #4
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.967
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Kabels gebroken in deur bestuurderskant

    Hier heeft de uiteinde van de vouwbalg waarschijnlijk niet goed op gezeten en bij het dichtklappen van de portier zijn de kabels afgesneden.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ben02 Bekijk Berichten
    ..Het beste/goedkooptste zou zijn om de kabels te solderen en er krimpkous over te doen.
    Ik zou ze ook hebben gesoldeerd als ik dit probleem had.
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Kabels gebroken in deur bestuurderskant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattroA3 Bekijk Berichten
    Hier heeft de uiteinde van de vouwbalg waarschijnlijk niet goed op gezeten en bij het dichtklappen van de portier zijn de kabels afgesneden.

    Ik zou ze ook hebben gesoldeerd als ik dit probleem had.
    Heb het gisteren gesoldeerd. Hopelijk breken ze nu niet opnieuw.
    Heb alleen 1 gek probleem.

    Raam bestuurders kant werkt niet, terwijl alle andere ruiten wel gewoon werken. Ik hoor wel de relais klikken als ik de ruit wil bedienen.

    Zou dit software matig kunnen zijn?

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Kabels gebroken in deur bestuurderskant

    Even een update,

    vandaag de kabelboom volledig uit de deur gehaald, aangezien ik de ruit aan de bestuurderskant niet meer kon bedienen. Aardig vervelend met dit warm weer
    Ook even langs de audi garage gepasseerd, een nieuwe kabelboom zou me €160 kosten.
    Een nieuwe stekker kost €5.

    ik zou eigenlijk de oude kabelboom willen hergebruiken, door het beschadigd deel er tussen uit te knippen, en nieuwe kabels te plaatsen.
    zo komt het gesoldeerde gedeelte in de deur te liggen, en kan het ook niet kapot gaan.

    Heeft iemand dit ooit al eens gedaan?
    En waar kan ik zo tooltje vinden om de kabels uit de stekker te halen? Die grote moet wel lukken met de paperclip truc, maar die kleintjes zijn veel moeilijk.
    en zijn de ijzeren connectors ook los te verkrijgen?

    Thx

  7. #7
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.967
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Kabels gebroken in deur bestuurderskant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ben02 Bekijk Berichten
    ..
    en zijn de ijzeren connectors ook los te verkrijgen?
    Je bedoelt de pins (zijn niet van ijzer trouwens) , hiervoor moet je reparatiekabels aanschaffen bij Audi dealer om je gebroken kabels te kunnen verlengen en opnieuw aan te sluiten.
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Kabels gebroken in deur bestuurderskant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattroA3 Bekijk Berichten
    Je bedoelt de pins (zijn niet van ijzer trouwens) , hiervoor moet je reparatiekabels aanschaffen bij Audi dealer om je gebroken kabels te kunnen verlengen en opnieuw aan te sluiten.
    Inderdaad bij de Audi dealer zeiden ze dat ze van die reparatiekabels hebben. Maar die zijn belachelijk duur ( 5€ het stuk) en ook veel te kort.

    Zou hier iemand met elsawin of etka of een ander programma mij de partnumber van de connectors kunnen bezorgen?

    Heb op internet verschillende soorten connectors gevonden die ook los te verkrijgen zijn voor een paar eurocent.

    Dan zou ik aardig geholpen zijn...

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Kabels gebroken in deur bestuurderskant

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ben02 Bekijk Berichten
    Heb het gisteren gesoldeerd. Hopelijk breken ze nu niet opnieuw.
    Heb alleen 1 gek probleem.

    Raam bestuurders kant werkt niet, terwijl alle andere ruiten wel gewoon werken. Ik hoor wel de relais klikken als ik de ruit wil bedienen.

    Zou dit software matig kunnen zijn?
    Dit probleem heb ik dus nog steeds.
    Ook kan ik met de afstandsbediening de auto enkel sluiten, niet openen.
    ondertussen al een nieuwe raammotor geprobeerd, nieuwe schakelaars om de ruiten te bedienen geprobeerd....
    Alle kabels in de deur door gemeten.

    Vag com geeft ook geen foutmelding aan...

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    30
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Kabels gebroken in deur bestuurderskant

    Reparatiekabels? Ik heb laatste de bruine kabel (airbag, crashsensor) verlengt met een stuk speakerdraad en een kroonsteentje. Dit werkt voor nu prima, airbaglampje brandt niet meer.

    Ga ze ook solderen ergens komende week, toch wat netter en betere lange termijn oplossing dan kroonsteentjes
    Laatst gewijzigd door henkkeumus; 11-04-19 om 19:41.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •