Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 26

Onderwerp: Auto start niet meer

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Leeftijd
    36
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Auto start niet meer

    Beste Audiforum leden,

    Gisteren heb ik de hele dag rond gereden met mijn Audi A3 er was niks aan de hand. Ik ging even naar huis om wat spullen te pakken. Na een half uurtje terug naar de auto gegaan. De sleutel in de auto gestopt. Tot mijn verbazing zag ik dat er al iets mis was bij het omdraaien van de sleutel ging de boardcomputer niet meer aan.

    Toen heb ik de sleutel maar doorgedraaid en de auto probeerde te starten en viel gelijk weer uit.

    Mijn eerste gedacht was dat een vriend van mij diesel voor mij had getankt ipv benzine. (Meestal tank ik altijd zelf).

    Mijn kennis is toen gelijk gekomen en had de auto aangesloten op de laptop. Hij kreeg de foutmelding sleutel wordt niet herkent. Maar als dit zo was dan zou de boardcomputer dit ook aangeven lijkt mij?

    1 ding wat ook heel raar is dan de voorlichten en achterlichten niet meer uitgaan alleen wanneer ik de accu loskoppel.

    Vandaag reserve sleutel geprobeerd zonder succes. Audi dealer was toen ookal aan het twijfelen of dit een sleutelkwestie is aangezien de reserve sleutel bijna niet is gebruikt.

    Of het is de slot zelf of de sleutel. Als het de slot is kan ik hier wat aan doen? Sleutel weet ik dan Audi dealer hem zelf opnieuw moet inlezen.

    Ik vind het apart dat alleen de navigatie werkt wanneer de sleutel erin zit en ook dat de lampen aanblijven staan. (Dit kan ook komen doordat die kennis met de laptop de auto heeft uitgelezen en bepaalde dingen heeft aangezet).

    Ook zou de boardcomputer toch wel een melding moeten geven als de sleutel niet herkent wordt? Of zie ik dat verkeerd.

    Wie heeft er nog tips of advies voor mij voordat ik de auto laat wegslepen naar de dealer?

    Bvd. voor het meedenken.


    Damir
    Laatst gewijzigd door Damin; 19-04-19 om 13:30.

  2. #2
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.310
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Auto start niet meer

    Klinkt mij als contactslot.

    Meten of er stroom opstaat als je contact aanstaat.
    Gaat je sleutel zwaar als je die draaide, of kun je de sleutel heen en weer doen.(speling)

    Verzonden met Tapatalk pro.
    In bezit van Vagcom & VCP.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Leeftijd
    36
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Auto start niet meer

    Hi Remi, Bedankt voor je reactie er zit gewoon spelling op het slot draait gewoon soepel. Ik zal straks even de spanning meten van het slot.

  4. #4
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.310
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto start niet meer

    Dacht dat bij mij ook soepel ging , tot de ANWB het verschil liet voelen. Bij een nieuwe auto.

    Verzonden met Tapatalk pro.
    In bezit van Vagcom & VCP.
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Leeftijd
    36
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Auto start niet meer

    Ik lees ook net hier op het forum dat de stuurkolom module defect kan zijn. Waardoor deze grotendeels elektra afsluit en dat alleen de navigatie het dan nog doet kan iemand dit bevestigen?

    Want bij mij gaan de ramen niet eens meer omlaag en ook doet de binnenverlichting het niet meer.

    Wat een gedoe allemaal laats nog raammechanisme en ruitenwissers vervangen week later ruitenwisser moter kapot gegaan. Paar dagen later dit. Heb het echt getroffen zo te zien.


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto start niet meer

    Stuurkolommodule is voor de A6 4F.

    Elektrisch deel van het contactslot is verrot, als de boel niet werkt een paar keer jutteren aan de sleutel en er gaan ineens dingen wel werken, dan is het duidelijk.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Leeftijd
    36
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Auto start niet meer

    Thanks Tom voor de tip ik ga het zo proberen.. 👍😝

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2019
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Auto start niet meer

    Heb je de accuspanning al gemeten?

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Leeftijd
    36
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Auto start niet meer

    Hoi Sander,

    Ik heb inderdaad alles doorgemeten. Ik ga er morgen weer mee verder ivm. feestdag. Ik denk toch dat de sleutel niet wordt herkend en dat het de slot is. Zou jullie update houden!

  11. #10
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto start niet meer

    Defect contactslot en sleutel niet herkennen heeft niets met elkaar te maken. Als de sleutel niet wordt herkend, slaat de motor na een paar seconden af. Elektrisch deel van het slot stuk levert lukraak uitval van functies op.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Leeftijd
    36
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Auto start niet meer

    Beste allen,

    Ik heb net contact gehad met iemand van een andere forum uit Engeland. Hij weer bijna zeker dat het de relai 460 is. Aangezien voor deze hele gebeuren eerst mijn ruitenwissers het hebben begeven. Hij dacht ook eerst immobilizer, contactslot of sleutel.

    Ik heb de relai 460 nu besteld. Hopen dat dat het is. Als ik bij google kijk is dat 9/10 de oorzaak dat elektronica niet werkt en de auto niet start. Dus ik ga eerst deze vervangen met de hoop dat de auto het weer gaat doen. Scheelt mij sleepkosten en naar de dealer te gaan.

    Ik bedankt jullie voor het meedenken zal jullie laten weten hoe het is gegaan. 👍

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2019
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Auto start niet meer

    Ik heb geen idee of dit het probleem zal oplossen, maar als het wel zo is dat natuurlijk mooi. Zeker voor de prijs van maar een paar euro.

  14. #13
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.374
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto start niet meer

    Als je 30 met 87 doorverbindt met 2 kabelschoenen en een stukje dikke draad, dan weet je of het aan het relais ligt.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Leeftijd
    36
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Auto start niet meer

    Het lag helaas niet aan de relais ik ga deze week even regelen dat iemand mij kan slepen naar de garage de Audi staat nog steeds voor mijn huis helaas. Bedankt voor het meedenken.

  16. #15
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.374
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto start niet meer

    Zoals Tom al schreef, contactslot https://www.ebay.nl/itm/ZUNDSCHALTER...QAAOSwRRZbBE5B
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Leeftijd
    36
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Auto start niet meer

    @fons716 heb jij dit weleens eerder meegemaakt of iets soortgelijks? Is het verstandig om de auto uit te laten lezen? Of meteen het contactslot te vervangen. Ik hoor het wel van je!

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Leeftijd
    36
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Auto start niet meer

    Nadat ik de relais eruit en weer teruggezet heb. Gaat de auto helemaal niet meer aan.

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2016
    Leeftijd
    41
    Posts
    51
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Auto start niet meer

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Defect contactslot en sleutel niet herkennen heeft niets met elkaar te maken. Als de sleutel niet wordt herkend, slaat de motor na een paar seconden af. Elektrisch deel van het slot stuk levert lukraak uitval van functies op.
    Elektrisch deel van het slot stuk levert lukraak uitval van functies op

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Leeftijd
    36
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Auto start niet meer

    Ja dat is duidelijk. Maar heb ook gehoord dat het instrumenten paneel kapot kan zijn of dat er druppels water in de achterlichten behuizing. Waardoor het instrumenten paneel kan uitvallen. Ik denk dat ik de auto toch maar moet uit laten lezen maar heb geen VCDS tot mijn beschikking helaas. Is er iemand toevalling in de buurt van Arnhem die tegen een vergoeding de auto wil uitlezen voor mij? Want ik sta al langer dan een maand stil. Terwijl ik de auto echt nodig heb.

  21. #20
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.374
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto start niet meer

    Eerst uitlezen, dan weet je meer.

    Deze werkt goed in mijn audi 8p, kun je hem zelf uitlezen https://www.amazon.de/dp/B00YVHGTBM/...740101_TE_item
    https://blog.caristaapp.com/the-trut...s-e98ddf022bf8

    switch 1K0905849B heeft een vriend van mij moeten vervangen van zijn seat leon, had ook van die wazige problemen.

    Zoek maar op youtupe naar ignition switch audi a3 8p
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •