Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 29

Onderwerp: 2.0fsi, vermogen valt weg

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Leeftijd
    33
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard 2.0fsi, vermogen valt weg

    Hallo,

    Wij hebben een A3 8P 2.0fsi (bj. 5/2004). Sinds een paar weken houdt de auto soms opeens in, het vermogen valt dan voor een paar seconden weg. Net of er even geen brandstof/ontsteking is.
    Soms pakt 'ie snel genoeg weer op om niet af te slaan, maar vaak moet de auto opnieuw gestart worden.
    Vooral door de onvoorspelbaarheid, is dit erg vervelend en eigenlijk ook gevaarlijk. Het overige verkeer verwacht immers dat je gewoon door accelereert, en niet ineens stilvalt.

    Op het forum heb ik al een aantal topics gevonden, waarin mogelijk de brandstofdruk als oorzaak wordt aangewezen.
    Om wat meer duidelijkheid te krijgen, de volgende vragen:

    - Wie heeft ervaring met dit probleem, en weet een mogelijke oplossing?
    - Is er iemand in de buurt van Ommen, Overijssel, waar ik even langs zou kunnen komen om de auto met een VAG COM uit te lezen? Hopelijk staat er een storing opgeslagen die wat meer duidelijkheid verschaft.

    Rick
    Audi A4 B8 Limousine 2.0TDI S-line '14
    Audi 100 Typ 44 2.3e '90
    Audi A3 8P 2.0FSI '04

  2. #2
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: 2.0fsi, vermogen valt weg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickm Bekijk Berichten
    ..- Is er iemand in de buurt van Ommen, Overijssel, waar ik even langs zou kunnen komen om de auto met een VAG COM uit te lezen?
    Ik ben in de buurt van Ommen, mail me maar op het adres wat je in mijn onderschrift ziet.
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2014
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: 2.0fsi, vermogen valt weg

    Goedemorgen Rickm,

    Ook ik heb een A3 2.0 FSI uit 4/2004 met precies jou probleem.

    Begin dit jaar begon het met stotteren. Meerdere malen is de auto uitgelezen. Bleek toen aan de sensor van de nokkenas te liggen volgens de garage. Meldingen verwijderend en opdracht om door blijven rijden om te kijken wat voor meldingen de auto zou gaan geven. Probleem bleef weg en ben doorgereden. KM stand inmiddels 144. Nu afgelopen vrijdag op snelweg viel vermogen compleet weg. Langs de kant gezet en opnieuw opgestart. Kon meteen weer door rijden. Naar garage gereden en die zeggen is de NOX sensor. Vervangkosten 750 euro (ex uren).

    Ben helaas totaal niet technisch aangelegd maar zag op fora dat de mogelijkheid bestaat zekering 32 uit te schakelen. Ook zag ik een website voorbij komen die het gebruik van de NOX sensor volledig onnodig maakt. Kan geen mensen met ervaring hierin terug vinden.

    Graag hoor ik of jij inmiddels al een oplossing gevonden hebt!

    Groet Jeroen

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Leeftijd
    33
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: 2.0fsi, vermogen valt weg

    Hey,

    Inmiddels hebben we het probleem kunnen beperken tot het lagedruk brandstofsysteem.
    Bij het uitlezen kregen we de volgende foutcodes:

    18974 Sensor lage brandstofdruk (G410), kortsluiting met voeding P2542, Bovengrens bereikt onregelmatig
    16575 Brandstofdruksensor-G247 Onaannemelijk signaal P0191, Onaannemelijk signaal onregelmatig
    16475 Brandstofdoseerklep (N290) kortsluiting met masse P0091, Onergrens bereikt onregelmatig

    Het probleem doet zich bij ons eigenlijk alleen voor onder relatief lage belasting (constante snelheid of langzaam accelereren). Onder hoge belasting is er niets aan de hand.
    De brandstofpomp lijkt dus wel genoeg brandstof te leveren, anders zou er immers onder hoge belasting ook vermogensverlies moeten zijn.

    De melding 'kortsluiting naar voeding' geeft aan dat de sensor een meetwaarde boven de 5 volt krijgt (normale meetwaardes liggen tussen 0 en 5 volt). We vermoeden dat de sensor opeens deze hoge waarde krijgt, en daardoor de brandstofpomp een signaal geeft om te stoppen met pompen. Dat verklaart ook het plotselinge wegvallen van het vermogen.

    Morgen krijg ik als het goed is een nieuwe sensor binnen, hopelijk gaat dat verbetering brengen. Ik laat even weten wat het resultaat is.
    Audi A4 B8 Limousine 2.0TDI S-line '14
    Audi 100 Typ 44 2.3e '90
    Audi A3 8P 2.0FSI '04

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2014
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 2.0fsi, vermogen valt weg

    Weet je al wat? Hoor graag van je.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Leeftijd
    33
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.0fsi, vermogen valt weg

    We hebben inmiddels de lage druk brandstofsensor vervangen (duurde even, eerst het verkeerde onderdeel gekregen via de dealer).
    Tot nu toe zijn er geen problemen geweest, vermogen valt niet weg.

    Dat zegt alleen nog niet zo heel veel, het is wel vaker zo dat het een week goed gaat.
    De komende tijd zit er dus niet zo veel anders op dan veel te rijden en hopen dat het goed blijft gaan.

    Ik geef binnenkort nog wel even een update.
    Audi A4 B8 Limousine 2.0TDI S-line '14
    Audi 100 Typ 44 2.3e '90
    Audi A3 8P 2.0FSI '04

  7. #7

    Standaard Re: 2.0fsi, vermogen valt weg

    @Rickm geen problemen meer gehad?

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: 2.0fsi, vermogen valt weg

    Beste mensen, welke storingen komen er bij jullie op de display??

    Ik heb namelijk hetzelfde probleem, ik heb dit afgelopen week nog gehad, na 2 maanden nergens last van te hebben.... Dan rijd ik op de snelweg en in dit geval moest ik hard remmen en opeens BAM ging er een lampje van mijn ESP en EPC-lampjes branden en zelfs de accu verlichtte even. Op dat moment had ik ook geen vermogen meer. Tenminste, op het moment dat ik dan gas geef komt er geen gas bij en de toeren bleven hangen op een bepaald toerental (ik geloof 2700). Heel vreemd allemaal. Een paar maanden terug hebben ze er naar gekeken bij de Audi-dealer, toen zeiden ze dat het ook in mijn brandstofdoseerklep zou kunnen zitten, daar zat namelijk ook een storing in. Maar dat was nogal een duur grapje omdat die moeilijk uit te bouwen was en dit kosten nogal veel manuren. Ik vind het zelf verschrikkelijk link en ik zoek op dit forum iemand die de auto zou willen uitlezen in de omgeving Goes, maar dit forum is zo "handig" dat het voor mij nog onmogelijk is om maar een PM naar iemand te sturen.. Dus ik schiet er ook weinig mee op.

    Heb je al nieuws verder over welke storing(en) jij had en wat de fouten waren tijdens het uitlezen??

    Met vriendelijke groet,

    David2202.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Leeftijd
    33
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.0fsi, vermogen valt weg

    Het probleem heeft zich inmiddels al een tijd niet meer voorgedaan bij ons.
    Nadat we de lagedruk brandstofsensor (G410) hebben vervangen, heeft de auto nog één keer flink ingehouden (de motor sloeg toen zelfs af). Sindsdien gaat het eigenlijk weer prima.

    Er ging bij ons geen enkel lampje op het dashboard branden als het vermogen wegvalt. Er wordt ook geen storing in op het display getoond.

    Ik woon niet bepaald in de buurt van Goes, met uitlezen kan ik je dus niet helpen.
    Audi A4 B8 Limousine 2.0TDI S-line '14
    Audi 100 Typ 44 2.3e '90
    Audi A3 8P 2.0FSI '04

  11. #10

    Standaard Re: 2.0fsi, vermogen valt weg

    Gelukkig dat het bij jou opgelost is!!

    Ik begrijp dat je een eindje weg woont, bijna iedereen op dit forum woont een eind weg haha.

    Ik ga binnenkort nog even langs de dealer/ iemand anders vragen hem uit te lezen, gestart en niet gestart, misschien komen er nog storingen voor.

    Met vriendelijke groet,

    David Matthijsse.

  12. #11

    Standaard Re: 2.0fsi, vermogen valt weg

    Beste Rickm,

    Graag hoor ik van je of de reparatie van de low pressure fuelsensor het beoogde resultaat heeft gehad.
    Ik ook heb zo'n nare storing in mijn 2.0 fsi en het is inderdaad bloed irritant.
    Ik heb mijn audi a3 in top toestand van een 1e eigenaar overgenomen met een kmstand 85000 en is werkelijk in topconditie.
    Echter inmiddels wel de EGR vernieuwd vanwege het bekende tandwiel-euvel.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickm Bekijk Berichten
    We hebben inmiddels de lage druk brandstofsensor vervangen (duurde even, eerst het verkeerde onderdeel gekregen via de dealer).
    Tot nu toe zijn er geen problemen geweest, vermogen valt niet weg.

    Dat zegt alleen nog niet zo heel veel, het is wel vaker zo dat het een week goed gaat.
    De komende tijd zit er dus niet zo veel anders op dan veel te rijden en hopen dat het goed blijft gaan.

    Ik geef binnenkort nog wel even een update.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Leeftijd
    33
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.0fsi, vermogen valt weg

    Hey,

    De low pressure fuel sensor (G410) vervangen bleek toch niet de oplossing te zijn. Het is ongeveer 6000km goed gegaan, maar de afgelopen week heeft de A3 weer meerdere keren flink ingehouden. Met als hoogtepunt afgelopen woensdag tijdens een ritje naar het Ruhrgebiet, in totaal een keer of 10 viel het vermogen volledig weg of bleef de auto in noodloop (max 3000 rpm). Overigens weer zonder dat er lampjes op het dashboard gingen branden.

    We hebben nu de brandstofpomp in de tank vervangen. Hopelijk lost dat het probleem wel op, maar zeker weet je het bijna nooit. Hij loopt nu in ieder geval weer prima.

    Het is vooral vervelend dat het probleem zich zo onregelmatig voordoet. Maanden gaat het goed, en dan is het opeens weer helemaal slecht
    Audi A4 B8 Limousine 2.0TDI S-line '14
    Audi 100 Typ 44 2.3e '90
    Audi A3 8P 2.0FSI '04

  14. #13

    Standaard Re: 2.0fsi, vermogen valt weg

    Hoi,

    Mij is duidelijk geworden dat het probleem inderdaad van 1 van de twee onderdelen moet komen.
    Zag van de week een bericht op een forum van een Bosch-garagemonteur. Hij heeft na klachten van een klant ook de pomp in de tank vervangen.
    Daarna geen berichten meer. Maar ook bij deze melding waren er storingen op het dashboard. Het is bij mij nu zo'n 5 keer voorgekomen in twee weken en de hapering duurt 1 tot 3 seconden. nooit een storing of lampje zie branden.
    Ik ga ook opzoek naar een pomp.

  15. #14

    Standaard Re: 2.0fsi, vermogen valt weg

    Hey rick, heeft het probleem zich nog herhaald na het vervangen van de brandstofpomp?

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Leeftijd
    33
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.0fsi, vermogen valt weg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rosieboy Bekijk Berichten
    Hey rick, heeft het probleem zich nog herhaald na het vervangen van de brandstofpomp?
    Nee tot nu toe niet, rijdt weer perfect.
    Hopelijk blijft dat zo, we rijden nu steeds met de gedachte in ons achterhoofd dat het de vorige keer ook 6000km goed ging.
    Audi A4 B8 Limousine 2.0TDI S-line '14
    Audi 100 Typ 44 2.3e '90
    Audi A3 8P 2.0FSI '04

  17. #16

    Standaard Re: 2.0fsi, vermogen valt weg

    Ja, dat kan ik begrijpen. Het is een nare storing. Ik heb nu wel gemerkt dat als je plotseling veel gas geeft dat ie dan gaat inhouden, zoals gisteren op een tweebaansweg, erg fijn. Gelukkig had ik het ruim ingeschat en waren er geen tegenliggers. Ik heb zojuist een VDO-brandstofpomp online besteld, ben zelf autoschadehersteller dus zal ik 'm zelf de/monteren.

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Leeftijd
    33
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.0fsi, vermogen valt weg

    Hopelijk lost dat het bij jou ook op!
    Vervangen is een fluitje van een cent, achterbank omhoog, stekkertjes/koppelingen los, die metalen ring die de pomp op z'n plek houdt lostikken, pomp eruit, nieuwe pomp erin en weer vastzetten. Paar minuten werk
    Audi A4 B8 Limousine 2.0TDI S-line '14
    Audi 100 Typ 44 2.3e '90
    Audi A3 8P 2.0FSI '04

  19. #18

    Standaard Re: 2.0fsi, vermogen valt weg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rickm Bekijk Berichten
    Hopelijk lost dat het bij jou ook op!
    Vervangen is een fluitje van een cent, achterbank omhoog, stekkertjes/koppelingen los, die metalen ring die de pomp op z'n plek houdt lostikken, pomp eruit, nieuwe pomp erin en weer vastzetten. Paar minuten werk
    Is het probleem inmiddels opgelost?

    Ik had het afgelopen weekend ook, ESP en EPC lampjes gingen op de snelweg (constante snelheid 100km/h zonder CC) branden en de auto ging in de noodloop. Heb hem op de vluchtstrook geparkeerd, afgezet en weer aan. Toen brandde het ESP nog wel maar die ging bij een volgende uit/aan weer weg. Uur later gebeurde het weer, toen naar huis gereden.

    De ANWB vertelde over een mogelijk oorzaak bij de bobines, gezien deze alle 4 van mekaar verschillen. Kon ook geen foutcodes vinden bij het uitlezen, is dit een diepe uitlezing als VAGCOM?

    Hoor graag waar de oorzaak gevonden moet worden want heb de auto pas 2 weken in bezit en de garantie zit er nog op.

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Leeftijd
    33
    Posts
    60
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.0fsi, vermogen valt weg

    Het probleem lijkt bij ons opgelost. Vorig weekend nog een dagje op de Nürburgring mee gereden, geen enkel probleem meer.
    Het vervangen van de brandstofpomp in de tank lijkt dus toch de oplossing te zijn geweest.

    Jouw probleem lijkt toch iets anders te zijn. Tenminste, bij mij gingen er geen lampjes branden op het dashboard.
    Er stond wel vaak een foutmelding in module 01 Engine (zie post #4 ).

    Bij jou stond er helemaal niets in? (Het zou niet uit moeten maken of je middels een auto-scan alle fault codes uitleest of specifiek in module 01 de fault codes uitleest.)
    Audi A4 B8 Limousine 2.0TDI S-line '14
    Audi 100 Typ 44 2.3e '90
    Audi A3 8P 2.0FSI '04

  21. #20

    Standaard Re: 2.0fsi, vermogen valt weg

    Ook de garage heeft geen foutcode kunnen vinden wat betrekking heeft op de situatie. Slaat de auto bij noodloop de foutcode altijd op? Kan dit een indicatie zijn van iets anders? Het is allemaal natuurlijk heel vaag , maar bijzonder jammer dat het niet te reproduceren is. Nu is het door blijven rijden tot een volgende keer, of hopelijk iets incidenteel.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •