Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: 2.0 TFSI valt stil

  1. #1

    Standaard 2.0 TFSI valt stil

    Goedenavond,

    Vanmorgen viel tijdens het rijden in een keer de motor uit. Dit gebeurde na +- 5 min rijden. Het was toen ik afremde voor een stoplicht en opeens hoorde ik een soort van klap alsof er iets viel of dat ik ergens overheen reed. Dat tweede was niet het geval want er lag niks op de weg. Maar toen viel de motor uit en start hij niet meer. Ook geprobeerd mer startkabels maar dat werkte ook niet.
    Zou het iets met de distributieriem kunnen zijn?
    Oliepeil heb ik gecontroleerd en is in orde. Distributieriem was al tijdje terug vervangen. De km stand van de auto is nu 145000.

    Heb weleens gelezen dat een veelvoorkomend probleem het falen van de distributieriem is.

    Hopelijk hebben jullie ideeën wat dit zou kunnen zijn.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2019
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 2.0 TFSI valt stil

    Van welk bouwjaar en type is de auto? Het aantal km's is niet alleen bepalend voor wanneer een riem moet worden vervangen, ook de leeftijd. Weet je of en wanneer er al een keer een riem is vervangen?

  3. #3

    Standaard Re: 2.0 TFSI valt stil

    Het is een audi a3 8p uit 2004. De distributieriem was op 13-02-2016 vervangen. De km stand weet ik niet precies wat die toen was maar dit zal tussen 110dkm en 130dkm zijn geweest

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2019
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 2.0 TFSI valt stil

    Lijkt mij dat een d-riem binnen 3 jaar en max. 35d km het niet mag begeven. Heb je al kunnen constateren wat er kapot is gegaan?

  5. #5

    Standaard Re: 2.0 TFSI valt stil

    Heb nog niet kunnen vinden wat het zou kunnen zijn. Heb net bij de distributieriem gekeken en deze zit nog goed. Een kennis denkt dat het misschien de krukas of nokkenas sensor zou kunnen zijn. In het weekend toch eens proberen met een booster te starten. En anders eens even uitlezen kijken of er iets uit komt. Ik heb een foto van de d.riem gemaakt en filmpje wat voor geluid hij maakt als ik wil starten maar weet niet hoe ik die erbij kan toevoegen bij een bericht


  6. #6

    Standaard Re: 2.0 TFSI valt stil

    Net met mijn oom die automonteur is eens gekeken.. hij denkt dat het misschien een krukas of nokkenas sensor is. Wat hij raar vond is dat bij het proberen te starten hij geen benzine ruikt. Misschien de brandstofafsluiter of iets dergelijks.. iemand hier weleens problemen mee gehad? Morgen gaan we hem uitlezen en kijken wat voor meldingen we krijgen. Ik laat wel weten wat eruit komt

  7. #7

    Standaard Re: 2.0 TFSI valt stil

    Update: we hebben de auto uitgelezen.
    Weet niet hoe ik een foto kan uploaden. Maar hij gaf aan: sensor A cilinderrij 1 nokkenaspositie G40 signaal te laag.
    Dus we gaan de nokkenassensor vervangen en voor de zekerheid de krukassensor. Hopelijk start hij dan weer.
    Heeft iemand hier weleens hetzelfde gehad? Zo ja, hoe had je het opgelost?
    Alvast bedankt.

    Mvg,
    Marvin

  8. Ad
  9. #8
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.337
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI valt stil

    Foto's uploaden naar tinypic en dan bij IMG-code voor forums & berichtenforums de link kopiëren en deze in je bericht plakken.

    http://nl.tinypic.com/
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  10. #9

    Standaard Re: 2.0 TFSI valt stil

    Update: vandaag de auto naar een garage gebracht. Daar hebben ze gekeken en heb ik te horen gekregen dat de distributieketting in de cilinderkop of iets dergelijks kapot is. Waarschijnlijk zijn er meerdere onderdelen in de motor kapot maar dan moeten ze eerst de motor uit elkaar halen. Komende week krijg ik als het goed is het totale kostenplaatje wat er allemaal kapot zou zijn en wat dit gaat kosten. Een schatting was dat het minimaal tussen de 1500/2000 euro zou zijn. Dus nu maar hopen dat er niet veel onderdelen kapot zijn maar enkel alleen die ketting🙂
    Laatst gewijzigd door mariano3620; 19-06-19 om 16:50.

  11. #10

    Standaard Re: 2.0 TFSI valt stil

    Jammer dat dat niet meegenomen is in 2016...

  12. #11

    Standaard Re: 2.0 TFSI valt stil

    Net gebeld door de garage. Hun raden een revisie af omdat de motor er te slecht aan toe is. Ook heel erg vuil door olie en roet etc. Een andere motor zou de enige oplossing zijn. Weet iemand van jullie hier waar ik dit het beste kan laten doen?
    Volgens de garage was een motor rond de 2500/3000 en dan komt het uit en inbouwen er nog bij.
    Ik hoor het graag.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •