Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: 2.0 TFSI blazend geluid boven de 4000 rpm

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Leeftijd
    35
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard 2.0 TFSI blazend geluid boven de 4000 rpm

    Hoi Iedereen! Ik ben Sietse en ik ben nieuw op dit forum.
    Ik zou graag jullie hulp willen.

    Wij hebben een Audi A3 Sportback 2.0 TFSI quatro uit 2005.
    2 jaar geleden hebben wij onze auto laten chippen naar stage 1, na een week begon de auto zijn vermogen te verliezen, dit werd gelijk een stuk minder. Uit de testen van de tuner kwam niks uit hij zei dat er niks aan de hand was en gaf aan dat het waarschijnlijk zo hoorde, maar ik wist dat er iets niet klopte dus tot nou toe constant mee blijven rijden omdat ze het niet konden oplossen.

    Sinds vorige week na een tripje naar Dortmund waar ik ongelimiteerd op de autobahn kon rijden kwamen er problemen, ik hoorde een blazend geluid boven de 4000 toeren aan de bestuurderskant tegen het spatbord aan van de auto. Verder heb ik geen foutmeldingen gekregen.
    Na wat rond zoeken op internet blijkt het meestal een lekke slang te zijn, aan de in of uit zijde van de intercooler. Hierdoor zijn we naar de garage gegaan en hebben we een rooktest gehad, maar uit de rooktest bleek dat er alleen een lek zat in de PCV bypass (die ik er zelf op heb gezet) Echter blijkt dit niet echt het probleem te zijn, de garage weet nog steeds niet precies waar dat blazende geluid nou vandaan komt of wat de oorzaak is. Ze vermoeden een kapotte wastegate of een scheur in de turbo.
    Ze hebben de auto uitgelezen en daar kwam uit 'low boost' storing, maar ik weet niet welke code.
    Hebben jullie enig idee wat dit probleem zou kunnen zijn? Hebben jullie hier ervaring mee? Of weten jullie hoe ik dit kan oplossen?
    Hieronder heb ik een linkje gedeeld van mijn auto en het blazende geluid waar ik het over had.
    Mochten jullie meer info nodig hebben over de auto, laat het mij dan even weten.
    P.S. Weten jullie of ik een elektrische of een lucht gestuurde wastegate heb?

    https://youtu.be/glQ_sxqghIk

    Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.
    Groetjes van Sietse!

  2. #2

    Standaard Re: 2.0 TFSI blazend geluid boven de 4000 rpm

    Wat voor een tuner ben je geweest. De goed aangeschreven tuners laten je echt niet zonder een goede diagnose weg gaan. Kan ook je divertervalve zijn.

    Betreft je turbo ik denk een mechanische met een veer. Zo werken de meeste oude turbo s.

    Verstuurd vanaf mijn SM-A600FN met Tapatalk
    Audi a6 avant tip tronic 3.0 tfsi(2010)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Leeftijd
    35
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: 2.0 TFSI blazend geluid boven de 4000 rpm

    Vught in Groningen, toen had ik de divertervalve ook al vervangen. Maar toen maakte hij niet dat geluid.

  4. #4
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.0 TFSI blazend geluid boven de 4000 rpm

    Verlies je ook vermogen ? Ik zou rijdend loggen en dan kan je checken of die de gevraagde druk haalt toch ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Leeftijd
    35
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: 2.0 TFSI blazend geluid boven de 4000 rpm

    Een kapotte downpipe was de oorzaak van het geluid, was van de flens gescheurd.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •