Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: 2.0 TDI 16V slaat niet aan

  1. #1

    Standaard 2.0 TDI 16V slaat niet aan

    Goedemiddag,

    Afgelopen maandag stopte mijn AUDI A3 (8P1) 2.0 TDI 16V (140PK) op de terugweg van Zeeland ermee. Bij een afrit viel, uit het niets, de motor stil. ANWB erbij gehad en die gaf aan dat de brandstofpomp (rechts van de kop) defect was of in elk geval te weinig druk gaf.

    Nu heb ik deze en het brandstoffilter vervangen (en laten ontluchten) maar de motor slaat niet aan.

    Kan het zijn dat er een sensor is die de brandstof toevoer blokkeert?
    Eventueel andere opties die ik kan onderzoeken?

  2. #2
    Applejuice's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    862
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TDI 16V slaat niet aan

    is het zo dat je accu dan leeg raakt voordat t ding aanslaat? alles gaat goed…alleen dat laatste zwiepje om echt aan te slaan "doet" het niet??

    dat was bij mij het geval…uiteindelijk heeft m'n bolide toen 2 weken bij de dealer gestaan. Na een week van testen kon ik hem ophalen na het verlossende telefoontje. Ik start hem en je raadt het nooit…hij slaat niet aan. Uiteindelijk zijn alle brandstofleidingen vervangen van achter naar voren. Wat Bleek: die liepen telkens leeg waardoor de achterste pomp als een gek moest pompen en voordat de brandstof dan voor -bij de tweede pomp- was, was de accu leeg…
    dealer heeft echt coulant gerekend en ondanks dat er heel veel uren zoeken aan gespendeerd zijn hoefde ik niet alles af te rekenen.
    Succes,
    Maurice
    *** Q3 TFSIe Chronos Grey*** A1 8X 1.2 TFSi Phantom black *** ***
    Luister, leer en reageer. Niemand weet alles. We weten allemaal iets.


  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    275
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TDI 16V slaat niet aan

    Doen wat de anwb man zegt, druk van de tandem pomp meten

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •