Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: 2.0TDI 170 pk uitgevallen, en start met moeite

  1. #1

    Standaard 2.0TDI 170 pk uitgevallen, en start met moeite

    Hi Audi fans,

    ik heb een probleem met mijn audi a3...
    laatst is die uitgevallen tijdens het rijden en wilt bijna niet meer starten ( met moeite ).
    nadat ie start komt er veel witte rook uit de uitlaat en heeft de auto geen vermogen.
    Je kan er wel mee rijden alleen valt ie heel snel weer uit, nou heb ik hem bij 3 garages gehad, maar niemand die me kan zeggen wat de oorzaak is....
    Het is wel gebleken volgens de laatste garage dat het 100% iets met de brandstof te maken heeft.

    ik heb het volgende al geprobeerd/vervangen:

    4 verstuivers laten testen + nieuwe rubberen ringetjes geplaatst.
    brandstoffilter vervangen
    brandstofpomp in de tank vervangen
    brandstofpomp/vacuumpomp dat vast zit naast de verstuivers aan de motor vervangen inclusief pakking
    bij het uitlezen geeft die alleen aan dat er een fout zit in de EGR, maar die is uitgeschakeld dus dat kan wel kloppen.
    hij verspilt geen koelvloeistof, of olie.

    de brandstof wordt vanuit de tank goed geleid naar de vacuumpomp voor, die doet ook gewoon zijn werk dus ik zou niet weten wat het kan zijn...

    hij staat nu al 3 maanden stil en ik weet niet meer wat ik kan doen om hem aan de praat te krijgen.
    bij de dealer duurt het veelste lang voor ik een afspraak kan maken en zijn hun kwa kosten best hoog.

    heeft een van jullie een idee wat het kan zijn?

    ik hoor het graag van jullie, alvast bedankt voor jullie tijd en hulp.

    Groet,

    Dardan

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    275
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: 2.0TDI 170 pk uitgevallen, en start met moeite

    Wat is die witte rook? onverbrande diesel? of ruikt het zoet, uit uitlaatgasrook kan je best wel veel info halen

  3. #3

    Standaard Re: 2.0TDI 170 pk uitgevallen, en start met moeite

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edwin A Bekijk Berichten
    Wat is die witte rook? onverbrande diesel? of ruikt het zoet, uit uitlaatgasrook kan je best wel veel info halen
    Het ruikt naar een soort mix van olie en diesel maar meerendeels ruik je toch verbrande olie..

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.0TDI 170 pk uitgevallen, en start met moeite

    Is de auto uitgelezen? hoe staat de distributieriem? welke motorcode is het?

  5. #5

    Standaard Re: 2.0TDI 170 pk uitgevallen, en start met moeite

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rubensimon88 Bekijk Berichten
    Is de auto uitgelezen? hoe staat de distributieriem? welke motorcode is het?
    Distributieriem staat goed, uitlezen geeft ie niks speciaals aan, iets met EGR, maar die is allang al uitgeschakeld, denk daarom.
    Nou heb ik wel een vermoeden wat het kan zijn..
    De vacuumpomp die ik heb vervangen, de oude die erop zat was de pakking helemaal verbrand, nu zit er een nieuwe op met een nieuwe pakking dus.

    Maar ik had met een maat de verstuivers eruit gehaald en ze naar een testbank gebracht.
    MAAAR, bij het terugzetten zijn ze totaal niet afgesteld. Dus kan het zijn dat het aan de vacuumpomp lag, maar doordat de verstuivers eruit zijn gehaald en erop zonder afstelling dat ie nu nog niet goed wil lopen.

    Hij is wel wat beter sinds die vacuumpomp vervanging namelijk.... 🤔


  6. #6

    Standaard Re: 2.0TDI 170 pk uitgevallen, en start met moeite

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dardan98 Bekijk Berichten
    Het ruikt naar een soort mix van olie en diesel maar meerendeels ruik je toch verbrande olie..
    Witte rook en lucht die riekt naar verbrande olie doet mij denken aan de turbo. Lekkende kering op de turbo as geeft dit soort walmen (hele straten vol rook, vooral wittig, niet per se blauw)...
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  7. #7

    Standaard Re: 2.0TDI 170 pk uitgevallen, en start met moeite

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Witte rook en lucht die riekt naar verbrande olie doet mij denken aan de turbo. Lekkende kering op de turbo as geeft dit soort walmen (hele straten vol rook, vooral wittig, niet per se blauw)...
    Ja, daar dacht ik ook aan inderdaad, maar het zijn niet perse walmen het is echt dunne witte rook die snel oplost. En hij valt ook gewoon uit na 5-10 min rijden of stilstaand, hoort dat ook bij de turbo probleem?

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: 2.0TDI 170 pk uitgevallen, en start met moeite

    Uitvallen niet per se.

    Hier toevallig de vader van m'n baas met een Golf 5 1.4TSI. Ding reed prima, maar na 5 minuten was 't over: motor uit en niet meer aan te krijgen. Bleek dat er een stuk zuiger was afgebroken, inclusief delen van de schraapveren en zo. Met koude motor sloot-ie nog genoeg af, maar zodra er wat temperatuur in kwam was 't over met de compressie. Wonder boven wonder geen gevolgschade: kleppen en cilinderwanden nog goed, maar dat mag een mirakel heten.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.0TDI 170 pk uitgevallen, en start met moeite

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dardan98 Bekijk Berichten
    Distributieriem staat goed, uitlezen geeft ie niks speciaals aan, iets met EGR, maar die is allang al uitgeschakeld, denk daarom.
    Nou heb ik wel een vermoeden wat het kan zijn..
    De vacuumpomp die ik heb vervangen, de oude die erop zat was de pakking helemaal verbrand, nu zit er een nieuwe op met een nieuwe pakking dus.

    Maar ik had met een maat de verstuivers eruit gehaald en ze naar een testbank gebracht.
    MAAAR, bij het terugzetten zijn ze totaal niet afgesteld. Dus kan het zijn dat het aan de vacuumpomp lag, maar doordat de verstuivers eruit zijn gehaald en erop zonder afstelling dat ie nu nog niet goed wil lopen.

    Hij is wel wat beter sinds die vacuumpomp vervanging namelijk.... 🤔
    Is het een PD motor (BRD code 2005-2008) ? Het kan goed zijn dat je nokkenas timing niet meer goed staat aangezien je aan de injectoren (nokkenassen) heb gezeten! even googlen op internet .

    VCDS -> measuring blocks -> group 4 -> Torsion value

    als deze te ver van de 0 staat krijg je dit soort symptomen

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0TDI 170 pk uitgevallen, en start met moeite

    Je bedoeld denk ik onder welke druk de verstuivers openschieten?

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Posts
    427
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.0TDI 170 pk uitgevallen, en start met moeite

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkkeumus Bekijk Berichten
    Je bedoeld denk ik onder welke druk de verstuivers openschieten?
    als je het over mijn comment hebt (nokkenas timing) dan is het antwoord nee, dit heeft niks met druk te maken maar met het moment dat de verstuivers hun werk doen. als het niet over mijn comment gaat dan heb ik niks gezegd

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    275
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0TDI 170 pk uitgevallen, en start met moeite

    Ga maar eens compressie meten, is niet makkelijk moet denk ik via de gloeistiften. Als de timing te minste goed staat

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •