Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: 2.0TDI BMM gloeit niet goed voor

  1. #1
    RJSL86's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    37
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard 2.0TDI BMM gloeit niet goed voor

    Goedendag weer.
    Ik kan er niet genoeg over vinden en dat wat ik vind heeft geen antwoord er bij staan, dus maar een nieuwe!
    Al ruime tijd slaat de diesel al wat moeilijker aan met koude start, ok, gloeibougies. Nou, die dus vervangen en nu het ‘s ochtends weer wat kouder wordt, dus problemen.
    Het gaat om een 2.0TDI maar dan de 8klepper, motorcode BMM. Gloeibougies zitten bij deze niet onder het kleppendeksel maar gewoon aan de voorkant. Ik heb em uitgelezen met VCDS en universele tester, beide niks. Waarschijnlijk zijn de foutcodes er uit geschreven door de vorige eigenaar, want ik heb nooit foutcodes, ook niet als ik van alles lostrek.
    Voorgloeirelais kan ik niet vinden, dus ik meten, terwijl iemand anders contact aanzet! Cilinder 1, 2 en 3 0,85volt en cilinder 4 0,06volt. Massa was goed!
    Nu is dus mijn vraag, worden alle 4 de gloeiers apart aangestuurd (cq hebben een eigen kabeltje) en waar vind ik het regelmodule/relais. Het onderdeelnummer zou: 0 281 003 083 moeten zijn.
    Ik had Elsawin, maar die leeft helaas niet meer op antieke laptop.
    vast bedankt

  2. #2
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.336
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0TDI BMM gloeit niet goed voor

    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  3. #3
    RJSL86's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    37
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0TDI BMM gloeit niet goed voor

    Bedankt voor het filmpje, daar had ik idd nog niet gekeken. Maar dan vraag ik mij nog steeds af waarom ik op cilinder 4 een andere waarde kreeg. Dan zou het haast wel 4 aparte kabels moeten zijn. Ook omdat je aparte foutcodes kan krijgen per cilinder.

  4. #4
    daniela4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    822
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.0TDI BMM gloeit niet goed voor

    Een Tdi zal boven de 7 graden niet meer gloeien. Om toch te kunnen meten of er spanning op komt zou je temp sensor even los moeten trekken. Daarna nog een keer meten of er spanning op komt. Kijk even op gerritspeek.nl dan bij gloeibougies genoeg info voor je om even te verdiepen in je meetwaardeblok.
    Audi A4 pro-line S Edition. Vcds 18.9 OBDeleven Pro

  5. #5
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.336
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0TDI BMM gloeit niet goed voor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RJSL86 Bekijk Berichten
    Bedankt voor het filmpje, daar had ik idd nog niet gekeken. Maar dan vraag ik mij nog steeds af waarom ik op cilinder 4 een andere waarde kreeg. Dan zou het haast wel 4 aparte kabels moeten zijn. Ook omdat je aparte foutcodes kan krijgen per cilinder.
    Kijk maar naar het steuergerat dan zie je g1 g2 g3 g4 https://www.ws-autoteile.com/en/elec...-VW_UNI564W004
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.


  6. #6
    RJSL86's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    37
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0TDI BMM gloeit niet goed voor

    Voor die paar tientjes heb ik al een nieuwe besteld. Zit nog een originele in! Mag wel een keer kapot gaan na 420.000km

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0TDI BMM gloeit niet goed voor

    Kan je niet helpen met de gloeibougies enz maar betreft de foutcodes die je in je OP beschrijft;

    "Ik heb em uitgelezen met VCDS en universele tester, beide niks. Waarschijnlijk zijn de foutcodes er uit geschreven door de vorige eigenaar, want ik heb nooit foutcodes, ook niet als ik van alles lostrek."

    Dit gaat natuurlijk niet op hé . Wanneer de oude eigenaar de foutcodes weghaalt en jij vervolgens de auto weer probeert te starten is de echte storing natuurlijk nog aanwezig. Deze storing genereert weer een melding in je ECU die je dan weer moet wegschrijven. Met andere woorden, je kan de foutmelding wel weghalen maar als de storing niet is opgelost staat deze er daarna net zo hard weer in.

    Daarom als je uitleest even een autoscan maken van je status voor, dan alles wipen, een stukje gaan rijden, auto weer volledig uitlezen en kijken welke fouten er terug zijn gekomen.

  8. Ad
  9. #8
    RJSL86's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    37
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0TDI BMM gloeit niet goed voor

    Ik bedoelde eigenlijk meer iets van:
    https://www.unlimitedtuning.nl/p-cod...BoCJywQAvD_BwE

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0TDI BMM gloeit niet goed voor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RJSL86 Bekijk Berichten
    Ik bedoelde eigenlijk meer iets van:
    https://www.unlimitedtuning.nl/p-cod...BoCJywQAvD_BwE
    Ja dit is precies wat ik ook uitleg haha.

    Wegschrijven = verwijderen. Als je die code wegschrijft uit de ECU en je gaat daarna gewoon verder rijden met je kapotte sensor dan registreert die dus weer verkeerde waarden en zet die dezelfde foutcode weer in de ECU.

    Laten we het even heel anders stellen, stel, jij breekt je been en gaat naar het ziekenhuis. Hier spalken ze je been zodat die weer recht is en "functioneert". Als je dan direct weer gewicht op dat been zet breekt die weer doormidden en ben je weer terug bij af.



    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

  11. #10
    RJSL86's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    37
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0TDI BMM gloeit niet goed voor

    Ok, dan begrijpen we elkaar
    Maandag ga ik de verder met de auto.
    Ben nu nog in België met de caravan en de Mazda, die heel erg blauw rookt haha.

  12. #11
    RJSL86's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    37
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0TDI BMM gloeit niet goed voor

    Relais vervangen, nu nog ff goed testen als ik tijd heb. Er kwam wat tussendoor.... linksachter zakte het raam in eens naar beneden.... fijn

  13. #12
    RJSL86's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    37
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0TDI BMM gloeit niet goed voor

    Nog niet getest, maar wat mij wel opvalt:
    Voorheen als ik de auto startte, ging het display altijd terug naar het kompas(reset?), nu blijft ie hangen op waar die op stond (snelheid). Alsof er nu geen/minder spanningsval is tijdens het starten, waardoor de tellerklok niet reset ofzo... iemand een logische verklaring?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •