Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: 2.0FSI foutcodes P2539 P0321 start niet meer, vervangen nokkenas krukassensor en reinigen gasklephuis

  1. #1
    kingstar09's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2019
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard 2.0FSI foutcodes P2539 P0321 start niet meer, vervangen nokkenas krukassensor en reinigen gasklephuis

    Auto geeft na onderstaande fout codes
    nu P2539 Lage druk brandstofsysteem
    P0404 en p0321


    Een aantal weken geleden
    Viel mijn auto uit bij het remmen of bij loslaten gas.
    Ook liep de auto onregelmatig.
    Na uit lezen gaf deze P0341 Nokkenaspositiesensor Circuitbereik / prestaties en P0016 - Krukaspositie - Nokkenaspositierelatie (bank 1 sensor A).
    Na deze te hebben vervangen en gasklephuis te hebben gereinigd en auto voorzien van nieuwe olie+olie filter
    Start de motor helemaal niet meer en geeft bovengenoemde meldingen aan iemand een idee ?

  2. #2
    RJSL86's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    37
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0FSI foutcodes P2539 P0321 start niet meer, vervangen nokkenas krukassensor en reinigen gasklephuis

    Toen ik een 2.0FSI AXW had, betekende het dat de ketting aan de bakzijde te ver uitgerekt was, en/of de hydraulische versteller niet goed meer functioneert.
    De foutcode voor EGR.... daar heb ik ooit een mooi bericht over geplaatst....
    https://www.problemcar.nl/nl/particu...18-20-fsi.html
    Verder mbt brandstof. Als je idd een AXW motorblok hebt, grote kans dat de oorzaak aan de hogedrukbrandstofpomp ligt. Die slijt, waardoor er olie en brandstof vermenging optreedt, de roet uit de olie zet zich af in de tank en dus ook op het zeefje en pomp, waardoor die te weinig nog kan aanzuigen.
    Hopelijk heb je er wat aan.
    Gr robin

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •