Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Berekening benzine in tank

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2019
    Leeftijd
    27
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Berekening benzine in tank

    Hallo,

    Ik heb een Audi A3 8P 2.0FSI van het jaar 2003.
    Met deze auto rijdt ik dagelijks naar stage wat 3,5 km is (alles binnendoor).
    Vandaag bijvoorbeeld moest ik meteen snel even weer naar huis om vervolgens weer terug te rijden.
    Toen ik van huis vertrok was het aantal kilometers dat ik nog in de tank had volgens de auto 80.
    Toen ik op stage aankwam was hij nog steeds 80.
    5 min later vertrek ik weer en toen ik de auto startte stond de "naald" iets lager en gaf hij 70 km aan.
    Eenmaal thuis gaf hij 60 km aan en toen ik weer vertrok van huis naar stage (2 min later) had ik opeens nog maar 50 km.
    In het korte termijn geheugen van de auto gaf hij aan dat mijn gemiddelde verbruikt 10,1l/100km was.

    Mijn vraag is nu hoe berekend de auto deze aantal kilometers als ik maar 10,5 km heb gereden en er opeens 30 km aan benzine weg is?
    De auto komt pas van de garage waar heel veel is vervangen (Factuur van 2 pagina's lang). En bij de nacontrole was er niets mis dus geen lek of iets dergelijks.

    Alvast bedankt.

  2. #2
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Berekening benzine in tank

    De berekening is variabel. Als je even stevig gas geeft kan dat meteen 10-20 km. schelen. Bij mijn auto wordt er trouwens vooral naar beneden bijgesteld, naar boven (bij een tijdje rustig rijden) zie ik nooit.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2019
    Leeftijd
    27
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Berekening benzine in tank

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meeuw Bekijk Berichten
    De berekening is variabel. Als je even stevig gas geeft kan dat meteen 10-20 km. schelen. Bij mijn auto wordt er trouwens vooral naar beneden bijgesteld, naar boven (bij een tijdje rustig rijden) zie ik nooit.
    Ja oke is logisch natuurlijk en ik heb op sommige stukjes wel wat gas gegeven. Soms onder het rijden gaat het aantal kilometers wel omhoog. Vooral op de snelweg als ik een constante snelheid aanhoudt.
    Heb het 1x gehad dat ik 70 km erin had en na 4 uur stil gestaan te hebben gaf hij 170 aan en 10 km verder stond die al weer op 110 dus dat is wel gecorrigeerd en ook nog eens gehad dat hij 0 aangaf en de dag erna gewoon weer dezelfde kilometers als voorheen. Dus denk dat dat even de sensor was.
    Maar ik hoef me dus nergens zorgen om te maken.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •