Resultaten 1 tot 1 van de 1

Onderwerp: Start en slaat af na platte accu (1.9TDI)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    45
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Start en slaat af na platte accu (1.9TDI)

    Hoi,

    Zou graag een beroep doen op jullie kennis, kunde en ervaring.

    Probleem: auto start en slaat meteen weer af. (dat doet hij nadat de accu leeg is geweest) - Audi A3 (8PA) Sportback 1.9 TDI van 2007.

    Wat ging eraan vooraf:
    Na 6 dagen vakantie, de audi heeft 6 dagen op schiphol geparkeerd gestaan, had ik een platte accu. Bij aankomst ging de auto gewoon open met de afstandsbediening, maar toen ik de sleutel in het contact stopte gaf hij geen thuis. Er brandde niets op het dashboard, behalve de tijd en kilometerstand (die gaan al aan bij het openen van de deur). Daarna heeft een vriendelijke man mij geholpen de auto proberen te starten met startkabels (we hebben goed opgelet dat plus en min niet omgewisseld zijn), dat lukte in eerste instantie niet. Na een kleine 10min heb ik het nog eens geprobeerd, toen sprong het dashboard aan >> maar zo goed als meteen weer helemaal uit! (ik zag wel nog in een split-second dat hij een foutmelding op het BIS gaf, maar alles viel meteen uit en kon niet lezen wat er stond). Ik dacht dus, we zijn er bijna, nog eventjes iets meer de accu bijladen. Dat hebben we nog een kleine 10 min gedaan, maar toen moest de behulpzame man ook weg. Het dashboard gaf nog steeds geen reactie op het omdraaien van de sleutel in het contact.
    Toen maar de pech-hulp gebeld (H.v.d.Vliet in Abbenes), erg behulpzame kerels, maar kregen hem ook niet aan de praat met startkabels. We hebben alle zekeringen en relais nog langsgelopen, maar dat leek allemaal goed. Uiteindelijk de auto opgetakeld en meegenomen naar het begingsbedrijf. Hij hij hem achteruit van de ambulance liet rollen, zette hij hem nog even in de versnelling om te proberen hem zo te starten... en hij startte!! maar sloeg ook meteen weer af.
    Bij het bergingsbedrijf kunnen ze de auto alleen uitlezen als het dashboard werkt, daarom weten ze verder niet wat er aan de hand is en zal hij bij de garage uitgelezen moeten worden. Ze vermoeden dat de sleutel en computer elkaar niet meer herkennen en daarom de startonderbreker erop schiet. Kan iets zijn met de leesring en/of instrumentenpaneel gaven ze aan. Ze vermoeden niet dat de ECU kapot is (omdat hij wel start), maar uitsluiten kunnen ze dat ook niet.

    En nu?
    Zelf heb ik het idee dat de sleutel en de computer elkaar niet meer herkennen en dat hij deze connectie is verloren tijdens de foutmelding op het BIS (zie hierboven).
    1. Betekent dat hij alleen opnieuw geprogrammeerd moet worden?
    2. Wat zou er stuk kunnen zijn gegaan?

    Hij wordt vandaag naar een garage gebracht, maar zou graag jullie mening en/of ideeen horen!

    Alvast bedankt!


    P.s. heb overigens al naar soortgelijke artikelen gezocht, maar geeft nog niet echt antwoord op mijn situatie. Bijvoorbeeld:
    https://www.audiforum.nl/forum/model...light=leesring
    https://www.audiforum.nl/forum/model...vervangen.html
    Laatst gewijzigd door sandroo; 02-01-20 om 10:40.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •