Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 95

Onderwerp: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

  1. #1
    water-escape's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    3.445
    Kudos
    216
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    Vandaag dan eindelijk bij @A4FSI (nogmaals dank voor de hulp, en leuk even goed kennis te maken) geweest om de originele Audi bluetooth module in te bouwen.

    De inbouw viel uiteindelijk erg mee, en met een kleine 2 uurtjes heb je alles ingebouwd. (rns-e eruit, handschoenenkastje eruit, kabels trekken, kabel rns-e verlengen en weer inbouwen)
    ook de handleiding die bij de aanschaf van de module zit is erg duidelijk.

    Installationsanleitung: http://dl.dropboxusercontent.com/u/1...0Bluetooth.pdf

    Nu zitten we met 1 probleem... de rns-e laat geen Bluetooth icoon zien, en ook krijg ik op de telefoon niet de vraag om de pincode in te voeren om de telefoon te connecten wanneer ik op de Audi bluetooth klik die zichtbaar is in de telefoon. Gezien alles prima werkt (rns-e , bluetooth naam zichtbaar, telefoon menu op rns-e) , maar we geen bluetooth logo in rns-e en geen pincode kunnen intypen, denken we dat het aan de codering ligt. Echter naar ons idee klopt alles...

    De vraag is nu.. wie heeft er een A3 8P MET bluetooth, en kan kijken wat de codering is. Of wie heeft er ook verstand van, en kan advies geven .

    Het volgende is ingebouwd:
    Kabelboom: http://www.ebay.de/itm/Bluetooth-Kab...X:DERP:DE:1123
    Module: http://www.ebay.de/itm/NEU-AUDI-A3-A...X:DERP:DE:1123


    foto 4.jpgfoto 2.jpgfoto 1.jpgfoto 3.jpg

    p.s voor de bekende onder ons: na zo lang met vag-com te hebben gespeeld...was de accu leeg toen we weg wilden gaan :-0
    2. Audi A6 AR 3.0 TDI Q2007 Hartog Tuned! ('17 - '21 van 142k - 188k )
    3. Audi A3 SB 2.0 TDI S-Line 2008 Hartog Tuned! ('13 - '16 van 80k - 151k)
    4. Audi A6 3.0 TDI Q 2007 Hartog Tuned! ('07 - '13 van 0k - 310k)

  2. #2
    poetsertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    17.161
    Kudos
    1251
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    Mhoehahahaha

    Ik heb sinds dien (geen grap) ook altijd startkabels mee.

    Balen dat hij het niet doet.
    Mijn auto is net als zijn baas:
    Niet te dik, maar zwaar gebouwd

  3. #3

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    Misschien heb je wat aan bijgevoegd document. Is wel van een Canadees, dus de landen/locaties kloppen niet.

    Het andere document heb ik voor je rood gearceerd met de keuzes die je waarschijnlijk moet hebben.

    vagcom rnse.docxAudi A3 tel coding.docx

  4. #4
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    Ik heb alle mogelijke coderingen geprobeerd. Ergens is er iets niet goed. M, moet even een nieuwe passende mic hebben en we lopen alles nog een keer na.
    @water-escape, was mij aangenaam hoor. Je hebt wel een strakke 8P. Man o man, wat is de kleur schitterend zeg. En je s-line interieur laat je de volgende keer achter

  5. #5
    water-escape's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    3.445
    Kudos
    216
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    Wat jij rood hebt gearceerd hebben wij gedaan. Echter moeten we geloof ik niet code 8 (K-line) hebben want de A3 8P is volledig can. Dus zal je 4 moeten hebben.

    ipv 0011877 krijg je dus 0011477 .. de rest staat idd aan(bluetooth, handsfree en code).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ricky0 Bekijk Berichten
    Misschien heb je wat aan bijgevoegd document. Is wel van een Canadees, dus de landen/locaties kloppen niet.

    Het andere document heb ik voor je rood gearceerd met de keuzes die je waarschijnlijk moet hebben.

    vagcom rnse.docxAudi A3 tel coding.docx
    2. Audi A6 AR 3.0 TDI Q2007 Hartog Tuned! ('17 - '21 van 142k - 188k )
    3. Audi A3 SB 2.0 TDI S-Line 2008 Hartog Tuned! ('13 - '16 van 80k - 151k)
    4. Audi A6 3.0 TDI Q 2007 Hartog Tuned! ('07 - '13 van 0k - 310k)


  6. #6
    water-escape's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    3.445
    Kudos
    216
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    zojuist passende mic besteld. idd kleine moeite om de juiste erop te zetten en dat uit te sluiten.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4FSI Bekijk Berichten
    Ik heb alle mogelijke coderingen geprobeerd. Ergens is er iets niet goed. M, moet even een nieuwe passende mic hebben en we lopen alles nog een keer na.
    @water-escape, was mij aangenaam hoor. Je hebt wel een strakke 8P. Man o man, wat is de kleur schitterend zeg. En je s-line interieur laat je de volgende keer achter
    2. Audi A6 AR 3.0 TDI Q2007 Hartog Tuned! ('17 - '21 van 142k - 188k )
    3. Audi A3 SB 2.0 TDI S-Line 2008 Hartog Tuned! ('13 - '16 van 80k - 151k)
    4. Audi A6 3.0 TDI Q 2007 Hartog Tuned! ('07 - '13 van 0k - 310k)

  7. #7

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    Volgens mij maakt het in dit geval niet uit of je canbus of kline pakt. Hij zou in beide gevallen moeten werken. Een harde reset geprobeerd tussen de coderingen door? Radio en Setup ingedrukt houden. Hopelijk ligt het aan de mic en kun je zeer snel gebruik maken van je Bluetooth

  8. Ad
  9. #8
    water-escape's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    3.445
    Kudos
    216
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    idd , resets gedaan. en 8 en 4 geprobeerd. Bij de ene ziet hij de BT wel, bij de andere niet. Mic is volgende week binnen. Ergens zien we iets over het hoofd ..maar waar.
    2. Audi A6 AR 3.0 TDI Q2007 Hartog Tuned! ('17 - '21 van 142k - 188k )
    3. Audi A3 SB 2.0 TDI S-Line 2008 Hartog Tuned! ('13 - '16 van 80k - 151k)
    4. Audi A6 3.0 TDI Q 2007 Hartog Tuned! ('07 - '13 van 0k - 310k)

  10. #9
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    Module 77 codering is inderdaad 0011422 (7 is Amerikaans Engels maar dat zou niets uit moeten maken)

  11. #10

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    Misschien een domme vraag maar toch: is de telefoonoptie wel aangevinkt in je canbus gateway?

  12. #11
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ricky0 Bekijk Berichten
    Volgens mij maakt het in dit geval niet uit of je canbus of kline pakt. Hij zou in beide gevallen moeten werken. Een harde reset geprobeerd tussen de coderingen door? Radio en Setup ingedrukt houden. Hopelijk ligt het aan de mic en kun je zeer snel gebruik maken van je Bluetooth
    K-Line code pakt ie niet. 8P is volledig CAN dus dan pak ik die code (4). Ik heb het vermoeden dat het aan de microfoon of kabelaansluiting ligt. Als alles binnen is met een frisse blik nog een keer naar kijken. We komen er wel uit

  13. #12
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ricky0 Bekijk Berichten
    Misschien een domme vraag maar toch: is de telefoonoptie wel aangevinkt in je canbus gateway?
    Geen domme vraag maar zonder die vink kun je 77 niet coderen. De module is dan helemaal niet zichtbaar.

  14. #13

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    Oke, als laatste kan ik alleen nog het volgende bedenken: is de instrument cluster juist gecodeerd? Dat Canadese document doet ook in de instrument cluster een aanpassing. Ik weet niet zeker of dat de oorzaak überhaupt kan zijn voor de problemen. Ben benieuwd of het de microfoon is! Succes

  15. #14
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    Instrumenten cluster moet je kanaal 62 aanpassen. Dat is gedaan maar anders zou dat niets uit moeten maken, denk ik omdat dat ervoor zorgt dat je BT op je tellerklok ziet.

  16. #15

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    Accu leeg ... ... het wordt je handelsmerk ...
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  17. #16
    peewie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Posts
    627
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    Fijn @water-escape dat je het voor mij allemaal fijn ff uit probeert hehe. Ff een domme vraag, waarom het dashboardkastje eruit? moet daar die module achter? ivm met de ruimte?
    Audi A3 SB 1.8 TFSI S-tronic 2009
    Audi A3 1.8 TDI 1998 #exit
    Audi A4 B5 1.8 20v 1996 #exit

  18. #17
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peewie Bekijk Berichten
    Fijn @water-escape... moet daar die module achter? ...
    Want normaal wordt een bluetooth module geplaatst onder linker voorstoel...
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  19. #18
    water-escape's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    3.445
    Kudos
    216
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    @peewie, klopt, maar dit is om de kabel goed weg te trekken. Zie de bijlage in mijn openingspost. origineel ligt hij onder de stoel, maar dan moet je wat vloerbedekking wegknippen. Maar hij past, met goed passen en meten, gewoon achter het rns-e . Veel beter weggewerkt dus .
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattroA3 Bekijk Berichten
    Want normaal wordt een bluetooth module geplaatst onder linker voorstoel...
    2. Audi A6 AR 3.0 TDI Q2007 Hartog Tuned! ('17 - '21 van 142k - 188k )
    3. Audi A3 SB 2.0 TDI S-Line 2008 Hartog Tuned! ('13 - '16 van 80k - 151k)
    4. Audi A6 3.0 TDI Q 2007 Hartog Tuned! ('07 - '13 van 0k - 310k)

  20. #19
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattroA3 Bekijk Berichten
    Want normaal wordt een bluetooth module geplaatst onder linker voorstoel...
    Onder de rechter(bijrijders)stoel.

  21. #20

    Standaard Re: Originele Audi Bluetooth module inbouwen (werkt helaas nog niet, hulp welkom)

    Bij mij zit hij origineel onder de bestuurdersstoel

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •