Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: 2.0 FSI, motortemperatuur laag en accu vaak leeg

  1. #1

    Standaard 2.0 FSI, motortemperatuur laag en accu vaak leeg

    Goedenavond allen,

    Bij de A3 van mijn vriendin 2.0 FSI uit 2004 motorcode AXW geeft de temperatuurmeter verschillende waardes. Als ik met de auto rij dan komt deze nauwelijks boven de 50 graden uit. Zodra de auto lang stationair draait komt hij wel op de 90 graden.

    Aangezien ik aankomende week toch een beurtje eraan ga doen wilde ik gelijk het temperatuur probleem aanpakken. Alleen lees ik verschillende verhalen over de temperatuursensoren, de 1 zegt dat er 3 inzitten, de ander zegt dat het een elektronische thermostaat is die achter de distributieriem zit. Wie kan mij helpen met het juiste antwoord hierover?

    Dan nog een probleem dat de accu snel(week) leeg is. Nu heb ik gemeten of er een lekstroom inzit. Zodra ik de multimeter aansluit heb ik gelijk een piek van 1,70mh en deze bouwt af naar 0.70mh. Alle zekeringen heb ik 1 voor 1 eruit gehaald en daar merk ik geen daling, behalve bij de interieurverlichting maar die daalt dan maar met 0.05mh dus dat lijkt me niet het euvel.

    Nu heb ik wel storing in beide deursloten en die worden zsm vervangen, is het mogelijk dat de problemen daar vandaan komen, Dat het CAN BUS op 1 of andere manier nog actief blijft door de defecte sloten?

    Alvast bedankt.
    Laatst gewijzigd door Daniel_D; 18-02-20 om 14:22.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: 2.0 FSI, motortemperatuur laag en accu vaak leeg

    Wat betreft je lage temperatuur in je koelcircuit. Dit komt waarschijnlijk door een defecte thermostaat. Weet niet of deze al eens is vervangen maar ik heb ditzelfde probleem een jaar geleden gehad.

    Thermostaat vervangen voor 180 euro en daarna was het probleem opgelost. Zit nu een thermostaat in die langer mee zou moeten gaan.

    Wat betreft je spanning, kan er inderdaad mee te maken hebben dat je sloten niet sluiten / reageren. Dit werkt met een electromagnetisch veld wat opgewekt wordt door spanning. Als hij niet sluit en die stroom blijft lopen kan dat inderdaad een lekstroom creëren.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

  3. #3

    Standaard re: 2.0 FSI, motortemperatuur laag en accu vaak leeg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RADRIGUZ Bekijk Berichten
    Wat betreft je lage temperatuur in je koelcircuit. Dit komt waarschijnlijk door een defecte thermostaat. Weet niet of deze al eens is vervangen maar ik heb ditzelfde probleem een jaar geleden gehad.

    Thermostaat vervangen voor 180 euro en daarna was het probleem opgelost. Zit nu een thermostaat in die langer mee zou moeten gaan.

    Wat betreft je spanning, kan er inderdaad mee te maken hebben dat je sloten niet sluiten / reageren. Dit werkt met een electromagnetisch veld wat opgewekt wordt door spanning. Als hij niet sluit en die stroom blijft lopen kan dat inderdaad een lekstroom creëren.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
    Hoi Radriguz,

    Weet je zo de positie van de thermostaat en evt onderdeelnummer?
    Aangezien ze tegen mij zeiden dat de thermostaat elektronisch geregeld word en achter de distributieriem zou zitten.

  4. #4
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard re: 2.0 FSI, motortemperatuur laag en accu vaak leeg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RADRIGUZ Bekijk Berichten

    Thermostaat vervangen voor 180 euro en daarna was het probleem opgelost.
    Whutt?? 180 euro? Zijn die dingen zo duur geworden ja?

    Maar goed, is inderdaad thermostaat die continue open staat ipv wacht met open gaan totdat je bij de 90gr bent.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: 2.0 FSI, motortemperatuur laag en accu vaak leeg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daniel_D Bekijk Berichten
    Hoi Radriguz,

    Weet je zo de positie van de thermostaat en evt onderdeelnummer?
    Aangezien ze tegen mij zeiden dat de thermostaat elektronisch geregeld word en achter de distributieriem zou zitten.
    Positie zat bij mijn BWA blok (2.0 TFSI) aan de voorkant van het blok. Zie ook deze YouTube video waar die kerel laat zien hoe je 'm vervangt: https://www.youtube.com/watch?v=nZDMexvOlmU Volgens mij zat er zo'n thermostaat in: https://www.autodoc.nl/vemo/874305?foundByGa=1792



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS5R8 Bekijk Berichten
    Whutt?? 180 euro? Zijn die dingen zo duur geworden ja?

    Maar goed, is inderdaad thermostaat die continue open staat ipv wacht met open gaan totdat je bij de 90gr bent.
    Ja inclusief arbeid, zat bij mij nogal vastgeroest vernam ik, kostte ze meer tijd dan ze hadden verwacht, initiële prijs was 150 dacht ik.


  6. #6

    Standaard re: 2.0 FSI, motortemperatuur laag en accu vaak leeg

    Thnx voor de link, zie dat in ieder geval dat het een compleet huis is. En dat de dynamo verwijderd dient te worden. Scheelt inderdaad niet super veel met de tfsi en fsi blokken qua demonteren.

    Thermostaat zijn de kosten niet inderdaad, snap wel waarom garages nu aan de prijzen komen ivm uurloon en werk.

  7. #7

    Standaard re: 2.0 FSI, motortemperatuur laag en accu vaak leeg

    Let wel even op dat je de goede koopt, bij de AXW gaat 'ie pas open bij 105 graden.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: 2.0 FSI, motortemperatuur laag en accu vaak leeg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daniel_D Bekijk Berichten
    Thnx voor de link, zie dat in ieder geval dat het een compleet huis is. En dat de dynamo verwijderd dient te worden. Scheelt inderdaad niet super veel met de tfsi en fsi blokken qua demonteren.

    Thermostaat zijn de kosten niet inderdaad, snap wel waarom garages nu aan de prijzen komen ivm uurloon en werk.
    Ja had zelf de fout gemaakt om te denken dat ik 't zelf wel kon vervangen. Was begonnen en kwam er achter dat t toch iets lastiger was dan eerst ingeschat. Overigens, het demonteren van de dynamo is peanuts. Stelt niks voor, alleen waar de thermostaat gemonteerd zit is het nogal krap en heb je wat gereedschap nodig wat onder een hoek van 90 graden werkt. Dat had ik toen helaas nog niet

    Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

  10. #9

    Standaard re: 2.0 FSI, motortemperatuur laag en accu vaak leeg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Let wel even op dat je de goede koopt, bij de AXW gaat 'ie pas open bij 105 graden.
    Welke zou ik dan nodig hebben, diegene die bij 105 graden opent?

  11. #10

    Standaard re: 2.0 FSI, motortemperatuur laag en accu vaak leeg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daniel_D Bekijk Berichten
    Welke zou ik dan nodig hebben, diegene die bij 105 graden opent?
    Kenveldgestuurd en 105 graden open, lijkt mij dat je moet kiezen uit origineel of een van deze: https://www.autodoc.nl/auto-onderdel...a%5B115%5D=105

  12. #11

    Standaard Re: 2.0 FSI, motortemperatuur laag en accu vaak leeg

    Vandaag toch de accu overleden dus nog een nieuwe moeten plaatsen. Maar heb nog 2 vrijblijvende offertes ontvangen en die zitten rond de 180 euro incl alles. Dan valt dat ik mijn optiek nog wel redelijk mee toch om te laten doen? Aangezien dit weer nou niet echt uitnodigt om buiten op straat te gaan sleutelen

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 2.0 FSI, motortemperatuur laag en accu vaak leeg

    Ik zou dan inderdaad niet te lang twijfelen en het uitbesteden. 180 is een prima prijs voor zo'n rotklus

    Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

  14. #13

    Standaard Re: 2.0 FSI, motortemperatuur laag en accu vaak leeg

    Afspraak voor de thermostaat is geregeld gelukkig dus dat zal ook goed gaat komen.
    Alleen nu het volgende probleem, beide deursloten links en rechts werken niet meer goed, display ziet ze ook niet meer, Dat zal mogelijk ook het accu probleem veroorzaakt hebben dat het systeem actief blijft.
    Nu had ik Frank al bericht alleen zijn ze niet meer leverbaar voor de auto bij hem(nieuwe deursloten).
    Nu heb ik al wel een origineel setje gezien op de onderdelenlijn, alleen dat is een audi uit Engeland, maar dat maakte volgens de nummers niets uit als ik het goed begrijp. Nadeel is dat ze wel gebruikt zijn en dan ik moet gokken dat ze beide nog werken.

    Tweede optie zie ik dat er verschillende imitatie merken nieuw te vinden zijn, alleen ik weet nu ff niet wat wijsheid is. Qua kosten zit er nagenoeg geen verschil in.

    Dus originele maar gebruikte kopen en hopen dat ze beide nog werken.
    Of imitatie kopen en niet weten hoelang ze het blijven doen....

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 2.0 FSI, motortemperatuur laag en accu vaak leeg

    Weet niet wat de prijs doet, maar ikzelf zou sneller neigen naar nieuwe imitaties dan gebruikte uit een ander land. Daarop volgend de vraag, wat zie jij als imitatie? Goedkoop Chinees spul of een merk uit de EU wat die sloten officieel maakt? Voordeel van nieuwe imitaties is dat je altijd 2 jaar garantie hebt

  16. #15
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 FSI, motortemperatuur laag en accu vaak leeg

    De auto is 16 jaar oud. Denk dat de imitatiesloten het langer uit gaan houden dan de auto zelf
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  17. #16
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.374
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 FSI, motortemperatuur laag en accu vaak leeg

    Meestal zijn de mirco switch afgesleten.
    https://www.audiworld.com/forums/tt-...1929857/page2/
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •