Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 22 van de 22

Onderwerp: Auto stinkt naar koelvloeistof

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto stinkt naar koelvloeistof

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hofstra A3 Bekijk Berichten
    Hij kon nergens een lek vinden, geen sporen van lekkage.
    Na werk tijd heeft hij de beschermplaat van de onderkant verwijderd en alles bekeken.
    De olie vernieuwd, geen sporen koelvloeistof, heb hem specifiek gevraagd om naar de water pomp te kijken.
    De bovenkant was slecht zichtbaar zonder spullen te verwijderen, onder zag alles er netjes uit.

    Hij zij : 20000 km geleden motor vervangen, je mag hopen dat ze de waterpomp meenemen.
    Maar ja daar heb ik niet veel aan.
    Ben alleen vergeten te vragen dat hij hem onder druk heeft gezet.
    Anders dat maar eens laten zien ergens anders.

    Vloeistof pijl is nu al paar dagen het zelfde, maar zoon koelsysteem is een gesloten systeem toch?
    Je zou die geur niet moeten ruiken?
    Is een gesloten systeem inderdaad. Alleen als het te heet wordt zit er een ventiel op de dop die het stoom af kan voeren.

    Hij zal het wel op druk moeten hebben gezet anders kan hij niet echt weten of het nou ergens lekt. Door de leidingen op druk te zetten stroomt het koelwater er dus doorheen en als het dan ergens lekt merk je dat vanzelf aan de plas druppels ergens.

    Waterpomp wordt vaak vervangen wanneer de ketting of riem vervangen wordt. Dus om dit zeker te weten moet je toch echt de garage van de motorswap hebben ja.

    Daarnaast kost een waterpomp niet heel veel, is ongeveer 2u arbeid voor de gevorderde monteur.

    Maar balen dat er niks gevonden is. Misschien dat je het al eerder aangegeven hebt hoor maar de motor blijft wel netjes op bedrijfstempratuur? A 90 graden? En ruik je het als je in de auto zit ook? Laat ook iemand anders even ruiken, het feit dat je er naar op zoek bent kan het (hoe raar het ook klinkt) wel eens 'versterken'. Dat noemt men het placebo effect.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door henkkeumus; 23-01-20 om 21:34.

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto stinkt naar koelvloeistof

    Heb het even 2w aangekeken, en gek genoeg is de geur niet terug gekomen.
    Ik vermoed dat ze tijdens de afleverbeurt iets te gek hebben gedaan met de koelvloeistof aangezien er ook te veel in zat en tijdens de proefrit niet.
    Deze geur is niet zo snel weg lijkt het.

    Alleen als ik even snel heb gereden rond 180 dan ruik ik de motor wat.

    Koelvloeistof is niet gezakt afgelopen 2 weken.
    Mijn monteur had hem inderdaad dus niet afgeperst omdat hij het niet rook en geen enkele spoor vond van lekkage tijdens de beurt.

    Blijkbaar had hij gelijk ( gelukkig )

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •