Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Gezocht: bedradingsschema Concert radio en/of tips

  1. #1

    Standaard Gezocht: bedradingsschema Concert radio en/of tips

    Beste allemaal.

    Ik ben op zoek naar het bedradingsschema van de kabelboom achter de Concert Radio in mijn A3 8P van 01/2012.
    Ik ben een aftermarket radio aan het plaatsten en de speakers plus subwoofer achterin doen het maar zachtjes. Toen de Concert radio er in zat gaven ze veel meer geluid.
    Als er iemand anders is die weet waarom ze het maar zachtjes doen en hoe ik het op moet lossen (kabelcombinaties) Hoor ik het graag.
    Alvast bedankt,
    Grt
    Martin Verhage
    Laatst gewijzigd door Martin Verhage; 14-01-20 om 13:04.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Gezocht: bedradingsschema Concert radio en/of tips

    Vraag gaat over een 8P dus verplaatst naar het 8P-subforum.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    23
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Gezocht: bedradingsschema Concert radio en/of tips

    Als ik het goed heb begrepen heeft dit te maken met het feit dat:

    De speakers achter + de sub (en waarschijnlijk center) speakers zijn aangesloten op de versterker in de kofferbak, het lijnsignaal uit de standaard concert radio staat waarschijnlijk op een harder volume dan de standaard lijn output van de meeste radio's. In mijn geval was de oplossing de fader ongeveer de helft van de weg naar achter te zetten (op een Pioneer AVH-Z9200DAB), hierdoor is bij mij nu het geluid weer goed.

    Er zijn ook kastjes die dit voor je regelen, maar ik weet niet hoe goed dit werkt en hoeveel impact dit heeft op geluidskwaliteit etc.

    Zal je kunnen laten weten welke onderdelen je op dit moment probeert in te bouwen in de auto?

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Gezocht: bedradingsschema Concert radio en/of tips

    Dat klopt.

    AMP = versterker
    SUB = subwoofer
    RR = Rear right (rechtsachter)
    RL = Rear left (linksachter)

    Audi Sound System (Chorus I, Chorus II): Enkel 2 voorspeakers & tweeters in de A-stijlen van de auto. Speaker signaal word door de AMP in de radio versterkt.
    Audi Sound System (Concert I, Concert II, RNS-e etc..): 2 voorspeakers, een speaker in het midden van je dashboard & 2 tweeters in de A-stijlen, ook door de AMP van de radio versterkt. 2 speakers en tweeters in de achterdeuren en een subwoofer in de kofferbak. De achterspeakers en tweeters worden door de ingebouwde AMP in de subwoofer versterkt.
    Audi Bose Sound System: 2 voorspeakers, een speaker in het midden van je dashboard & 2 tweeters in de A-stijlen, ook door de AMP van de radio versterkt. 2 speakers en tweeters in de achterdeuren en een subwoofer in de kofferbak. De achterspeakers worden hier door een aparte AMP (rechtsachterin de kofferbak) versterkt.

    Ik ga d'r gemakszuchtig even vanuit dat je het Audi Sound System hebt, waarschijnlijk moet je even een andere verloopstekker kopen voor de aftermarket radio. De achterspeakers gaan middels een RR en RL output naar de subwoofer in de kofferbak of de versterker mits je Bose sound system hebt. Ik denk dat je met de radio van nu de achterspeakers en sub niet over de RR en RL line hebt lopen maar als het ware "mee spelen" over de versterker van je radio zelf. De versterker in je radio is nooit krachtig genoeg om 4 speakers, 4 tweeters en de subwoofer aan te sturen, vandaar dat er ook een ingebouwde AMP in je subwoofer zit.

    Even langsrijden bij Audio speciaal zaak, situatie uitleggen en dan hebben ze waarschijnlijk wel een goede verloopstekker voor je.
    Laatst gewijzigd door henkkeumus; 17-01-20 om 12:18.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2021
    Leeftijd
    36
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Gezocht: bedradingsschema Concert radio en/of tips

    Ik had zojuist hetzelfde probleem, speakers deden het achter niet goed, bleek inderdaad een fader instelling te zijn.

    Ik heb een audi A4 B6 met concert CD speler die niet meer werkte.
    Ik heb een aftermarket pioneer radio hierop aangesloten.
    Dit kon alleen via een adapter, gekocht bij AST in lelystad, opgebeld en zij wisten precies welke ik nodig had.
    Ik moest de rode (geschakelde plus) en de gele draad (steady plus) van de radio omdraaien en op elkaar aansluiten.

    Had toen nog een probleem dat m'n radio niet aanging. Ik moest de geschakelde plus (rode draad vanuit de radio) nog aansluiten op de sigaretten aansteker, contactslot of een ander punt wat uitgaat met het contactslot. Ik heb ervoor gekozen om m'n geschakelde plus op de steady plus aan te sluiten, omdat het best veel werk was om de geschakelde plus te bereiken; slot lukt niet en voor sigarettenaansteker moest hele middenconsole eruit. Nu moet ik er alleen aan denken om de radio uit te zetten.

    Hopelijk dat dit iemand helpt want ik heb me suf gezocht en blij dat ik verschillende items vond die hierop aansloten.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •