Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Wireless carplay achteraf

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    23
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Wireless carplay achteraf

    Ik plaats deze thread omdat ik denk dat er mogelijk meer mensen zijn met interesse om dit met hun A3 te doen.
    Mijn Audi A3 is een A3 8P met S-line pakket met een Concert radio met speakers in alle deuren en een subwoofer in de kofferbak, als je niet zeker weet of je dezelfde uitvoering hebt, even muziek aanzetten en luisteren in de kofferbak

    Ik heb recentelijk (vandaag) mijn radio ontvangen om mijn A3 te voorzien van draadloze carplay.

    Gebruikte onderdelen:
    Quadlock naar ISO verloop + stuurwiel interface (Connects2 CTSAD002.2 + het bijbehorende kabeltje voor pioneer)
    radio Ontgrendelsleutels (google: "Audi A3 8p radiosleutels", het is handig om niet de aluminium folie versie te halen )
    2din inbouwset A3 8P (AVC 381320-14-1)
    Pioneer AVH*Z9200DAB (De head unit zelf)

    Nadat alles binnen was gekomen was het bijna allemaal plug-and-play, uit de kabel die bij de pioneer radio zat heb ik de blauw kabel los getrokken(die met een connector door loopt naar de ISO connector, maar nergens op uit komt op het connects2 snoer) (Dit is de remote power on voor een externe versterker, hiermee verteld de radio tegen de versterker van onder andere de subwoofer dat hij tot leven moet komen.), en in direct aangesloten op de blauwe kabel van Pioneer, de handrem kabel (die heel lang was) heb ik op ongeveer dezelfde lengte als de andere kabels afgeknipt en een connector aan gezet, en zo aangesloten op de handrem stekker van het connects2 harnas.
    Hierna was het allemaal heel eenvoudig, maar toen volgde al snel een probleem die je hier heel veel voorbij zult zien komen: er kwam bijna geen geluid uit de achter speakers was allemaal veel zachter dan de speakers voorin. Helemaal niet fijn!

    In mijn geval was de oplossing heel eenvoudig, ik zet de fader van de radio naar achter, en het probleem is opgelost, deze staat nu op '10', naar achter (foto's/video's zullen volgen als hier interesse voor is) en alles is weer netjes in balans, de subwoofer achterin doet ook lekker mee.

    Ik heb de antenne niet aangesloten omdat ik geen radio luister, en deze dus helemaal niet nodig heb.

    Als je van plan bent dezelfde radio te halen, de brexit nog niet rond is en je een bank hebt waar je een goede koers naar de GBP kan krijgen dan is het misschien voordelig deze hier te bestellen:
    https://www.caraudiocentre.co.uk/pro...ab_p-41146.htm
    De levertijd was in mijn geval wel hoog (1 maand, omdat hij in back-order kwam).

    De microfoon heb ik onder het stuur doorgehaald, aan de rechterkant kan je een paneeltje loshalen, en dan kan je de kabel daar heel eenvoudig heenvoeren als je bij de stuurkolom bent, het was voor mij het makkelijkst om dit te doen over de kaartjeshouder die aan de aan de linkerkant van de stuurkolom zit. Ik heb de microfoon los gekoppeld van de meegeleverde houder (balletje uit het socket trekken) en vervolgens deze tussen de gril voorin gedrukt. Ik heb nog niet getest hoe de geluidskwaliteit is met de microfoon hier, misschien dat ik deze anders verplaats naar bovenaan de A-pilar.
    Annotation 2020-01-15 211107.jpg
    De radio start snel op (als je bijvoorbeeld net als mij, de auto start, gordel om doet, dan nog even wacht tot de auto van choke af is (wanneer de motor rustig loopt), dan is de radio al lang opgestart)
    carplay.jpg
    Indien er vragen zijn, voel je vrij om die te stellen, misschien dat ik, of iemand anders je kan helpen.

  2. #2

    Standaard Re: Wireless carplay achteraf

    Netjes hoor.
    Alleen zou ik de microfoon ergens anders zetten. Bij het ventilatierooster krijg geruis door de wind die er langs gaat. Zelf heb ik hem ook via de stuurkolom het kapje gedaan. Dan de kap van de a stijl er af. Via het dak naar de lichrmodule in de hemel en hem daar er uit laten komen.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2020
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Wireless carplay achteraf

    Hoi Ayyylias. Waar heb je de Connect2 connector gekocht? Grt Ed

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Wireless carplay achteraf

    Of voer de microfoon door de A-stijl heen en een stukje langs je hemel langs 't raam.

    Origineel heeft Audi de microfoon aan 't kapje van je interieurverlichting voor. Als je goed kijkt zie je daar kleine gaatjes inzitten, daar zou je hem ook achter kunnen plakken. Is die niet in het zicht en werkt "origineel".



    Laatst gewijzigd door henkkeumus; 07-02-20 om 13:29.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    23
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Wireless carplay achteraf

    Beste Ed,
    Ik geloof dat ik deze heb besteld: https://mbcaraudio.nl/stuurwiel-en-c...t-quadlock.htm, maar ik raad aan om CTSAD002.2 in Google te proppen, omdat je veel webshops vind die 'm voor veel minder verkopen.

    Op de trage levering (hoogstwaarschijnlijk Ivm de backorder) na ben ik ook wel te spreken over caraudiocentre, die hem op dit moment voor 45£ (€53,69) hebben staan.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    23
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Wireless carplay achteraf

    Dankjewel voor dit idee!! 😊 Ik ga dit proberen en kijken hoe ik 't voor elkaar krijg. (Momenteel heb ik mijn dashcam door de stijl gedrukt, maar linksboven bij de vooruit kreeg ik hem niet helemaal weg, en boven langs de vooruit ligt hij alleen op een randje tussen het raam en de stof, maar daar past dit dunne snoertje vast bij.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Wireless carplay achteraf

    Beste
    Heb een vraag over de gps antenne
    Kan je die van de auto gebruiken of ben je genoodzaakt om die van de radio te gebruiken?
    Mvg

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    23
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Wireless carplay achteraf

    Hey,

    Ik heb zelf geen enkele antenne aangesloten, omdat ik helemaal geen radio luister (altijd Spotify/Apple Music ICM carplay). Ik weet niet zeker of mijn auto (omdat ik een Concert radio had) een GPS antenne heeft.

    Als ik de antenne zal gaan gebruiken zal ik zelf eerst proberen deze onder het dashboard te verstoppen (zo ver mogelijk omhoog, en naar achter (in de rijrichting van de auto) omdat dit denk ik de makkelijkste oplossing is). Als dit niet blijkt te werken is het vrij makkelijk om de kabel vanaf de radio naar de zijkant (waar je makkelijke de panelen los kan nemen) van de auto te krijgen om deze zo via de A stijl naar boven te brengen (dit heb ik met de kabel voor mijn dashcam gedaan, was minder dan 30 minuten werk en eenvoudig te doen zonder iets te beschadigen). (dit kan via de bestuurders kant, en als je het dashboard kastje er uit haalt ook bijzonder eenvoudig via de bijrijder kant)

    Met vriendelijke groet

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2021
    Leeftijd
    34
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Wireless carplay achteraf

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ayyylias Bekijk Berichten
    Ik plaats deze thread omdat ik denk dat er mogelijk meer mensen zijn met interesse om dit met hun A3 te doen.
    Mijn Audi A3 is een A3 8P met S-line pakket met een Concert radio met speakers in alle deuren en een subwoofer in de kofferbak, als je niet zeker weet of je dezelfde uitvoering hebt, even muziek aanzetten en luisteren in de kofferbak

    Klein vraagje, heb jij ook navigatie werkend op deze auto radio? Zo ja, had je hier geen aparte adapter voor nodig voor de GPS antenne ?

    Mvg, Stephen


    Ik zie nu dat iemand anders exact dezelfde vraag had. Excuses.
    Laatst gewijzigd door silentassassin; 04-02-21 om 14:05.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    23
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Wireless carplay achteraf

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door silentassassin Bekijk Berichten

    Klein vraagje, heb jij ook navigatie werkend op deze auto radio? Zo ja, had je hier geen aparte adapter voor nodig voor de GPS antenne ?

    Mvg, Stephen


    Ik zie nu dat iemand anders exact dezelfde vraag had. Excuses.
    Voor navigatie gebruikte ik zelf Waze op mijn telefoon , dit werkte uitstekend (dit komt vanuit je mobiele telefoon, en hier heb je dus 'alleen' apple carplay nodig).

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •