Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Vloermat bijrijder nat

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    23
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Vloermat bijrijder nat

    Recentelijk ontdekte ik dat in mijn Audi A3 8P een natte plek had in de hoek van de wielkas/schuine wand.

    IMG_4166.jpg
    (op deze foto is het vlak waar je tegenaan kijkt de wielkast/voorkant, het stuk linksonder is de vloer, en aan de rechterkant zit de rand waar de deur zit.)
    Ik had hier voorheen nog niet veel op uit gedaan omdat ik dacht dat dit kwam doordat passagiers tijdens de regen instappen met natten schoenen, en het water zo achterbleef.

    Vandaag heb ik de matten een stuk omhoog getrokken (helemaal er uit krijgen lijkt heel veel meer werk te zijn dan waar ik tot nu toe ben gekomen, maar onder de mat is het behoorlijk nat. Aan de mat zit een stuk schuim vast, deze was ook vochtig, maar onder de mat zit een (donkergrijs/zwart) groter stuk schuim (die helemaal doorloopt naar boven) die aan de kan van het interieur een laag rubber heeft. (omsingeld op de foto hier onder, hij loopt helemaal door naar boven, dus daar heb ik het ook omsingelt.)

    Annotation 2020-01-26 145421.jpg
    Onder deze mat was het veel natter dan er bovenop (druppels aan je vingers als je er aan zat). Het water lijkt van boven te komen, op basis van het spoor dat nat is, maar dit komt uit achter de airco/fan unit.
    IMG_4167.jpg

    Heeft iemand dit probleem eerder gezien of mogelijk ideeën hoe ik dit op zal kunnen lossen?
    Alle input is welkom.

    Zonder meer te weten zal mijn volgende stap nu zijn om (stukken van) de fan/airco unit er uit te schroeven om te kijken waar het water/vocht vandaan komt.

    Ik heb even in mijn foto album zitten scrollen, en het lijkt er op dat deze plek al een langere tijd vochtig is (aan de rand van de inleg vloermat):
    IMG_9950.jpg

    Deze foto is niet lang na (~5 uur) de aankoop gemaakt.
    Helaas kan ik niet terug naar de verkoper omdat deze niet berijd is om mee te werken aan problemen met deze auto (dit heeft me ook een revisie van de motor gekost.)

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Vloermat bijrijder nat

    Dit is dus een 2e hands auto, heeft de vorige eigenaar niet toevallig via die plek kabels naar de motorruimte getrokken?
    Als je iemand anders laat rijden en je voelt met je hand, voel je het dan tochten of sijpelt 't water ergens naar beneden?

    Het kan dat er water in je unit zit, maar dit betwijfel ik een beetje..

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Vloermat bijrijder nat

    Je weet dus ook niet of het is na dat het heeft gregend?

    Heb het zelf ook gehad bij mijn a3 uit 98 maar wel in ergere maten. Had 2 a 3 cm water boven op de mat staan aan de bijrijders kant na hevige regenval. Garage waar ik hem gekocht had had de kap waar de ruitenwissers motor achter zit helemaal afgekit. Probleem was toen weg.

    Het echte euvel kwam pas aan het licht bij Carglass nadat ik voorruit schade had en ze de voorruit gingen vervangen. Bleek dat ze de voorruit al eens hadden vervangen maar die zat er dus niet 100% ingelijmd.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    23
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Vloermat bijrijder nat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkkeumus Bekijk Berichten
    Dit is dus een 2e hands auto, heeft de vorige eigenaar niet toevallig via die plek kabels naar de motorruimte getrokken?
    Als je iemand anders laat rijden en je voelt met je hand, voel je het dan tochten of sijpelt 't water ergens naar beneden?
    Ik voel geen tocht, maar of het regen/iets is is nog wel de moeite waard om te controleren.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkkeumus Bekijk Berichten
    Het kan dat er water in je unit zit, maar dit betwijfel ik een beetje..
    Voor zover ik kan zien nog niet, ik ben bang dat ik t spul er allemaal uit kan schroeven om daar achter te komen, maar ik denk niet dat er kabels door de auto zijn getrokken, omdat in het midden een veel eenvoudigere doorvoer lijkt te zitten.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DutchCruZer4 Bekijk Berichten
    Je weet dus ook niet of het is na dat het heeft gregend?


    Heb het zelf ook gehad bij mijn a3 uit 98 maar wel in ergere maten. Had 2 a 3 cm water boven op de mat staan aan de bijrijders kant na hevige regenval. Garage waar ik hem gekocht had had de kap waar de ruitenwissers motor achter zit helemaal afgekit. Probleem was toen weg.


    Het echte euvel kwam pas aan het licht bij Carglass nadat ik voorruit schade had en ze de voorruit gingen vervangen. Bleek dat ze de voorruit al eens hadden vervangen maar die zat er dus niet 100% ingelijmd.


    Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
    De vooruit zal nog wel eens kunnen, ook mijn auto heeft volgens mij geen originele vooruit (geen Audi logo, in tegenstelling tot de rest), dus het zal nog wel eens kunnen dat deze niet helemaal goed afdicht, het water lijkt wel van redelijk hoog te komen (omdat het op de mat ver boven (recht onder) de airco zit). Ik ga kijken of ik hier tijdens een regenbui/in een wasstraat/met een emmer water achter kan komen.
    Laatst gewijzigd door ayyylias; 27-01-20 om 19:08.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2019
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Vloermat bijrijder nat

    Ik weet niet precies hoe het bij de A3 zit, maar dit soort problemen kunnen ontstaan doordat de afvoer van de paravan dicht zitten. Dat is de kunststof goot onder/voor de voorruit. Als de afvoer verstopt zit door blad en meuk, zoekt het water een andere weg.


  6. #6
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Vloermat bijrijder nat

    Een lekke airco slang kan ook deze problemen geven.


    -Ermöglicht durch Benzin-
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    223
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Vloermat bijrijder nat

    Ruikt de vloeistof naar water of naar koelvloeistof (of naar ruitensproeier-vloeistof)?
    Als het naar water ruikt dan zou ik (met gesloten deuren) iemand met een tuinslang op de voorruit en motorkap laten spuiten terwijl jij zelf in de auto zoekt naar druppelend water.
    Zodoende kun je lokaliseren waar het water naar binnen komt.
    Airco lijkt me niet waarschijnlijk omdat deze vloeistof vluchtig is en dus snel verdampt...
    Zwollywood a/d IJssel...

  8. Ad
  9. #8
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Vloermat bijrijder nat

    Afvoer airco


    -Ermöglicht durch Benzin-
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  10. #9
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.947
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Vloermat bijrijder nat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Afvoer airco
    Met de huidige buitentemperatuur gaat de airco toch helemaal niet aan ?
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  11. #10
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Vloermat bijrijder nat

    Mijn airco staat altijd aan.


    -Ermöglicht durch Benzin-
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    23
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Vloermat bijrijder nat

    "Ruikt de vloeistof naar water of naar koelvloeistof (of naar ruitensproeier-vloeistof)?" Het is 'schoon' water, er zit voor de rest helemaal geen geur aan

    'Als het naar water ruikt dan zou ik (met gesloten deuren) iemand met een tuinslang op de voorruit en motorkap laten spuiten terwijl jij zelf in de auto zoekt naar druppelend water.'

    Dit ga ik nog proberen

    Ik heb het tapijt nu sinds het maken van deze post los liggen, het lijkt wel langzaam op te drogen, maar ik weet niet of er vanaf ergens weer water bij komt.

    'Afvoer airco'
    Is deze te zien/een aanwijzing te geven op een van de foto's die ik heb meegestuurd (/een foto van het internet), omdat ik deze niet kan vinden

  13. #12
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.947
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Vloermat bijrijder nat

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reggy Bekijk Berichten
    Mijn airco staat altijd aan.
    Jij denkt dat die aan staat maar maar als het te koud is dan werkt je airco niet. Ongeveer bij +5 graden wordt ie uitgeschakeld.
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Vloermat bijrijder nat

    Ik heb hetzelfde probleem gehad in Audi B7. Lag aan de verstopte waterafvoer (-gaatjes) van de ruimtes onder de motorkap.
    Zo moet de ruimte waar de accu zit, voorzien zijn van een gaatje onderin. Lastig bij te komen. Zo niet, loopt water over via bijv. de voetruimte -ventilatiekanalen.
    Niet traceerbaar als water er eenmaal doorheen is gelopen

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •